Αποτελέσματα αναζήτησης

Προσεγγίζοντας με τη θεατροπαιδαγωγική μέθοδο λογοτεχνικές αναπαραστάσεις για τη ζωή/έργο της Ελένης Μπούκουρα-Αλταμούρα στη διδασκαλία της ελληνικής σε ενήλικες προχωρημένου επιπέδου ελληνομάθειας

Προσεγγίζοντας με τη θεατροπαιδαγωγική μέθοδο λογοτεχνικές αναπαραστάσεις για τη ζωή/έργο της Ελένης Μπούκουρα-Αλταμούρα στη διδασκαλία της ελληνικής σε ενήλικες προχωρημένου επιπέδου ελληνομάθειας

Αθήνα, 25/11/2018, Εργαστήριο, Μαίρη Μαργαρώνη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event

  • Συμμετέχουν: 0
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 15
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

Προσεγγίζοντας με τη θεατροπαιδαγωγική μέθοδο λογοτεχνικές αναπαραστάσεις για την ζωή και το έργο της Ελένης Μπούκουρα-Αλταμούρα, πρώτης Ελληνίδας ζωγράφου, στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε ενήλικες προχωρημένου επιπέδου ελληνομάθειας

Αθήνα, 25/11/2018

Μαίρη Μαργαρώνη, φιλόλογος Μ.Α., εκπαιδεύτρια ενηλίκων Μ.Ed., θεατροπαιδαγωγός M.Ed.

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά

Το παρόν εργαστήριο έχει ως στόχο να αναδείξει τη συμβολή της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών (Smith, 1984), και συγκεκριμένα στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε ενήλικες Γ1-Γ2 επιπέδου ελληνομάθειας, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Χρησιμοποιεί ως βάση το μυθιστόρημα της Ρέας Γαλανάκη (2004), Ελένη ή ο Κανένας, για να φέρει τους ενήλικες εκπαιδευομένους σε μια πρώτη επαφή με λιγότερο γνωστές πτυχές της ελληνικής εικαστικής τέχνης, κοινωνίας, κουλτούρας και Μικρο-ιστορίας από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσης του νέου ελληνικού κράτους μέχρι και το τέλος του 19ου αιώνα μέσα από την αναστοχαστική περιήγηση στη μη συμβατική βιογραφία της Ελένης Μπούκουρα-Αλταμούρα (1821-1900). Πρόκειται για την πρώτη Ελληνίδα ζωγράφο, Σπετσιώτικης και αριστοκρατικής καταγωγής, κόρη του πρώτου θεατρώνη της Αθήνας, η οποία –μην έχοντας τη δυνατότητα να σπουδάσει ζωγραφική στο νεοϊδρυθέν Σχολείο των Τεχνών στην Αθήνα λόγω φύλου– μετέβη στην Ιταλία, όπου μεταμφιεσμένη σε άντρα παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής, αρχής γενομένης από τη Σχολή των Ναζαρηνών ζωγράφων στα περίχωρα της Ρώμης. Ερωτεύτηκε τον μικρότερό της σε ηλικία Ιταλό ζωγράφο και Γαριβαλδινό επαναστάτη Francesco Saverio Altamura, με τον οποίο απέκτησε εκτός γάμου τα δύο πρώτα τους παιδιά, τον Ιωάννη (Αλταμούρα, μετέπειτα γνωστό θαλασσογράφο) και τη Σοφία. Στη συνέχεια, ασπάστηκε τον Καθολικισμό για να μπορέσει –σύμφωνα με τις κοινωνικές επιταγές της εποχής της– να παντρευτεί τον Αλταμούρα, ο οποίος, ωστόσο, λίγο μετά τον γάμο τους την εγκατέλειψε, φεύγοντας με την Αγγλίδα ζωγράφο και ερωμένη του Jane Benham Hay και τον Αλέξανδρο, το τρίτο παιδί, που εν τω μεταξύ είχε αποκτήσει με την Ελένη. Η τελευταία επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου εργάστηκε παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα ζωγραφικής και μεγάλωσε μόνη της τα δυο πρώτα της παιδιά, τα οποία πέθαναν από φυματίωση σε πολύ νεαρή ηλικία. Ο διπλός αυτός θάνατος βύθισε την Ελένη στη θλίψη και την απομόνωση στη νησιώτικη κοινωνία των Σπετσών για δύο δεκαετίες και μέχρι το τέλος της ζωής της, και την έφερε στα πρόθυρα της τρέλας, ενώ οι συντοπίτες της την κατηγορούσαν για άσκηση μαγείας. Το εργαστήριο χρησιμοποιεί ποικίλες θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές εικονικής και εκφραστικής αναπαράστασης (όπως Παγωμένη εικόνα, Ζωντανή εικόνα, Δράμα στο χαρτί – Περίγραμμα του χαρακτήρα, Προσωπικά αντικείμενα του ρόλου – Εικόνες από τη ζωή του χαρακτήρα, Αισθησιοκινητική δράση – Καθοδηγημένη φαντασία), τεχνικές συμβολικής αναπαράστασης (όπως Πινακίδες – Τίτλοι, Τελετουργία), τεχνικές στοχαστικής διερεύνησης (όπως Ανίχνευση της σκέψης και της κοινωνικής κατάστασης, Γραπτά κείμενα – γραφή και ανάγνωση σε ρόλο, Συλλογικός χαρακτήρας, Διάδρομος της συνείδησης/ Αντικρουόμενες σκέψεις ή Αντικρουόμενες συμβουλές) και τεχνικές έρευνας (όπως Καυτή καρέκλα, Συνέντευξη, Μανδύας του ειδικού, Κύκλος του κουτσομπολιού), προκειμένου να βοηθήσει τους εκπαιδευομένους να ανακαλύψουν τρόπους ενίσχυσης των προσληπτικών και παραγωγικών δεξιοτήτων στην ελληνική γλώσσα ως δεύτερη μέσα από τη συνδυαστική διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου (Content and Language Integrated Learning / CLIL), στην προκειμένη περίπτωση αφενός της ελληνικής ως Γ2 και αφετέρου πτυχών της ελληνικής κοινωνίας και κουλτούρας.Απευθύνεται κυρίως (αλλά όχι περιοριστικά) σε φιλολόγους και εκπαιδευτικούς Α΄/θμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι (ενδιαφέρονται να) διδάσκουν νέα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα.

Image

Η Μαίρη Μαργαρώνη διδάσκει νέα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας). Έχει ολοκληρώσει προπτυχιακές σπουδές στην Ελληνική Φιλολογία (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, 1991), Γερμανική Φιλολογία (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2000), Ιστορία, Αρχαιολογία και Κοινωνική Ανθρωπολογία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2005) και Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2010 ), καθώς και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία και Κοινωνική Ανθρωπολογία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2006), Εκπαίδευση Ενηλίκων (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, 2013), Θεατρικές Σπουδές – Θέατρο στην Εκπαίδευση (Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2014), Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία και Πολιτισμός (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, 2015), Επιστήμες της Εκπαίδευσης – Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, 2016). Είναι υποψήφια διδάκτορας στην Κοινωνική Ιστορία στο Ερευνητικό Κέντρο για τον Αντισημιτισμό στο Βερολίνο. Έχει συγγράψει πάνω από 50 άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, διάφορα κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους και 3 μονογραφίες.

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2018
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Μαργαρώνη Μαίρη
Print

Number of views (1307)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Φεβρουάριος 2021»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2526
«Μια Κάμερα για την Αμάλ» - Διαδραστική φωτογραφία, αφήγηση, και οπτικός αλφαβητισμός

«Μια Κάμερα για την Αμάλ» - Διαδραστική φωτογραφία, αφήγηση, και οπτικός αλφαβητισμός

Διαδικτυακά, 23&26&30/1/2021, επιμορφωτικό σεμινάριο «The Walk - Το Ταξίδι», Amaka, Δάφνη Καλαφάτη
27
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά, 27/01/2021 (Βόρεια), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
2829
30
«Μια Κάμερα για την Αμάλ» - Διαδραστική φωτογραφία, αφήγηση, και οπτικός αλφαβητισμός

«Μια Κάμερα για την Αμάλ» - Διαδραστική φωτογραφία, αφήγηση, και οπτικός αλφαβητισμός

Διαδικτυακά, 23&26&30/1/2021, επιμορφωτικό σεμινάριο «The Walk - Το Ταξίδι», Amaka, Δάφνη Καλαφάτη
31
123
4567
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά, 7/2/2021 (Βόρεια), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
89
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά, 9/2/2021 (Βόρεια), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
10
11
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά, 11/2/2021 (Βόρεια), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
1213
Flashbacks - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Flashbacks - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 13&14/2/2021 (Δυτική), Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Βασιλένα Μητσιάδη, Γιάννης Φλούλης
14
1516
Το 1821 μέσα από τα βιβλία για παιδιά - Αναγνώσεις, παιδαγωγικές δραστηριότητες

Το 1821 μέσα από τα βιβλία για παιδιά - Αναγνώσεις, παιδαγωγικές δραστηριότητες

Διαδικτυακά, 16/2/2021 (Βόρεια), σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Μαρίζα Ντεκάστρο, Ελένη Σβορώνου
17181920
21
22232425262728
Ημέρα δράσης σχολείων της Αχαΐας

Ημέρα δράσης σχολείων της Αχαΐας

Διαδικτυακά, 28/2/2021, φεστιβάλ
1
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά, 1/3/2021 (Βόρεια), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
234
«Ειδήσεις... αλλιώς» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Ειδήσεις... αλλιώς» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 4/3/2021 (Βόρεια), Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2), Ιωάννης Πούλιος
567

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά