Αποτελέσματα αναζήτησης

«Όταν οι νότες μιλούν…»

Ηράκλειο, 1/4/2005, Εργαστήριο 5η συνάντησης για τη θεατρική αγωγή στην εκπαίδευση, Μαριμέλ Χρύση

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 1/4/2005 6:00 μμ - 9:00 μμ Export event

5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Όταν τα κείμενα μιλούν…»

 

Ηράκλειο

Παρασκευή 1, Σάββατο 2 & Κυριακή 3 Απριλίου 2005

36ο Δημοτικό Σχολείο (Γιακουμάκη 41)

 

Μαριμέλ Χρύση, Λυρική τραγουδίστρια (σοπράνο), Φιλόλογος

«Όταν οι νότες μιλούν…»

1/4/2005

Το τραγούδι είναι επικοινωνία περισσότερο ενισχυμένη συγκινησιακά από το λόγο (πρόζα), γιατί πέρα από το καθαρά λεκτικό επίπεδο υπάρχει η μουσική που από μόνη της δημιουργεί έντονο συγκινησιακό περιβάλλον. Έτσι, το τραγούδι αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού το μήνυμα «περνά» από διπλό εκφραστικό κανάλι, το λόγο και τη μουσική. Ταυτόχρονα όμως αυτό δημιουργεί περιορισμούς στις δυνατότητες εκφραστικού χρωματισμού σε σύγκριση με τον λόγο (πρόζα), αφού στο τραγούδι η «εκφραστική οδός» είναι περισσότερο προδιαγεγραμμένη απ’ ότι στην πρόζα. Επιπλέον ενέχεται η πρόσθετη δυσκολία της κατάκτησης μιας επαρκούς τεχνικής του τραγουδιού, απαραίτητης προϋπόθεσης για να μπορέσει στη συνέχεια ο τραγουδιστής να επικεντρωθεί στο επικοινωνιακό μέρος.
Στο εργαστήρι αυτό θα γίνει κατ’ αρχήν μια πρώτη προσέγγιση σε θέματα σχετικά με τη λειτουργία του φωνητικού οργάνου και την τεχνική της σωστής φώνησης. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η συνειδητοποίηση ενός «οργάνου» που είναι αόρατο και μας ειδοποιεί με αίσθηση. Επίσης, η βελτίωση της ποιότητας της φωνής και η φώνηση χωρίς κόπο. Θα εντοπιστούν αποτελέσματα κακής ή υπερβολικής χρήσης της φωνής, ασθένειες που σχετίζονται με τη φωνή και τρόποι πρόληψης αλλά και αντιμετώπισής τους. Η επικοινωνία, που είναι και ο τελικός σκοπός του τραγουδιού, σημαίνει τη μεταφορά του μηνύματος από τον συνθέτη στον ακροατή, με τον τραγουδιστή να παίζει τον ενδιάμεσο και απόλυτα καθοριστικό ρόλο. Αυτό μετατοπίζει το ενδιαφέρον του τραγουδιστή από την αποκλειστική ενασχόληση με την τεχνική αρτιότητα στην έκφραση και απόδοση συναισθημάτων και μηνυμάτων. Με γνωστά τραγούδια ως μουσικά παραδείγματα θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τρόπους και δυνατότητες ερμηνείας.

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Πόλεις
  • Ηράκλειο
Έτος
  • 2005
Συνεργαζόμενοι
  • ΔΔΕ Ηρακλείου
  • Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ηρακλείου
  • Θεατρική Ομάδα Καθηγητών Ηρακλείου
  • Ένωση Φιλολόγων Νομού Ηρακλείου
  • ΠΔΠΕ Κρήτης
  • ΠΔΔΕ Κρήτης
  • Περιφέρεια Κρήτης
Εμψυχωτές
  • Χρύση Μαριμέλ
Print

Number of views (96)/Σχόλια (0)

Theme picker

Αρχείο

«Φεβρουάριος 2020»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 28/1/2020, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
29
Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Αθήνα, 29/1/2020, Εργαστήριο για μαθητές, Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης
3031
1
2
3
  • "Ειρήνη"

    Θεσσαλονίκη, 3/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, 22ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης

  • "Ειρήνη"

    Θεσσαλονίκη, 3/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, 22ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης

4
5
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 6/2/2020, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
7
89

Η Αρχή του Αρχιμήδη

Αθήνα, 9/2/2020, Πάμε Θέατρο
101112
Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Πάτρα, 12/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, 8ο ΔΣ Πάτρας
13
14
15
16
17
1819
2021
22
Κεντρική συνάντηση στελεχών του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

Κεντρική συνάντηση στελεχών του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

Αθήνα, 21-23/2/2020, Εκπαίδευση στελεχών - κεντρική
23
242526
Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Πάτρα, 26/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, 8ο ΔΣ Πάτρας
2728291
234567
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση