Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


 

Εργαστήρια σε μαθητές - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το "Σκληρό Καρύδι" – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα "Περάσματα" παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η "Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας"-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το "Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί" – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: "Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο" – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: "Ειρήνη" - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: "Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι" - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: "κι αν ήσουν εσύ;-τεχνικές" - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: "Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα" - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: "Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα" - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα


 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημέρα δράσης

Καλαμάτα, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 21ο ΔΣ Καλαμάτας

Ημέρα δράσης

Καλαμάτα, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 1ο ΔΣ Καλαμάτας

Ημέρα δράσης

Καλαμάτα, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας Μεσσηνίας

Ημέρα δράσης

Καρδαμύλη Μεσσηνίας, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Γυμνάσιο Καρδαμύλης Μεσσηνίας

Ημέρα δράσης

Χαροκοπιό Μεσσηνίας, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, ΔΣ Χαροκοπιού Μεσσηνίας

Ημέρα δράσης

Αρφαρά Μεσσηνίας, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Νηπιαγωγείο Αρφαρών Μεσσηνίας

Ημέρα δράσης

Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 1ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων Μεσσηνίας

Ημέρα δράσης

Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων Μεσσηνίας

Ημέρα δράσης

Θουρία Μεσσηνίας, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Νηπιαγωγείο Θουρίας Μεσσηνίας

Ημέρα δράσης

Πεταλίδι Μεσσηνίας, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Νηπιαγωγείο Πεταλιδίου Μεσσηνίας

Ημέρα δράσης

Αθήνα, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Παλλήνης

Ημέρα δράσης

Αθήνα, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 1ο ΓΕΛ Κορυδαλλού

Ημέρα δράσης

Αθήνα, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, ΓΕΛ Βάρης

Ημέρα δράσης

Αθήνα, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 2ο Γυμνάσιο Αλίμου

Ημέρα δράσης

Αθήνα, 19/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 1ο Γυμνάσιο Πειραιά

Ημέρα δράσης

Καρδίτσα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Μουσικό Λύκειο Καρδίτσας

Ημέρα δράσης

Τρίκαλα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 1ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Ημέρα δράσης

Τρίκαλα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Εκπαιδευτήρια Αθηνά Τρικάλων

Ημέρα δράσης

Πύλη Τρικάλων, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Γυμνάσιο Πύλης Τρικάλων

Ημέρα δράσης

Λάρισα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 3ο ΓΕΛ Λάρισας

Ημέρα δράσης

Λάρισα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 5ο Γυμνάσιο Λάρισας

Ημέρα δράσης

Τρίκαλα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, ΓΕΛ Βαλτινού Τρικάλων

Ημέρα δράσης

Μεγαλοχώρι Τρικάλων, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Γυμνάσιο Μεγαλοχωρίου Τρικάλων

Ημέρα δράσης

Λάρισα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 14ο ΓΕΛ Λάρισας

Ημέρα δράσης

Λάρισα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, Γυμνάσιο Νίκαιας Λάρισας

Ημέρα δράσης

Πάτρα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 8ο ΔΣ Πάτρας

Ημέρα δράσης

Πάτρα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, ΓΕΛ Δεμένικων Πάτρας

Ημέρα δράσης

Πάτρα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 20ο Γυμνάσιο Πάτρας

Ημέρα δράσης

Πάτρα, 18/3/2017, Ημέρες δράσης - Δίκτυα σχολείων, 6ο Γυμνάσιο Πάτρας

Εργαστήριο για μαθητές - "Σκληρό Καρύδι"

Καλαμπάκα, 18/3/2017, Εργαστήριο για μαθητές, Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας
First2345678910111213141516171819202122232425262728293031323335373839404142434445464748495051
Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!