Διεθνής Συνδιάσκεψη 2001

«Το θέατρο στην εκπαίδευση: μορφή τέχνης και εργαλείο μάθησης»

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Πρόγραμμα «Eκπαίδευση& Θέατρο»,
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων


 

Πρόγραμμα Συνδιάσκεψης 2001

 
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Συνδιάσκεψης:
Παρασκευή7 Δεκεμβρίου 2001
  16:00- 17:30 Παραλαβή φακέλων, εγγραφές στα εργαστήρια
  17:30- 17:45 Χαιρετισμοί
  17:45- 19:30 Πρώτη Ολομέλεια "το θέατρο στο σχολείο: πώς & γιατί"
  19:30- 19:45 Διάλειμμα
  19:45- 20:30 Ανοιχτή παρουσίαση του Tapa Sudana
  20:30- 21:00 Καλωσόρισμα με ένα ποτό
Σάββατο8 Δεκεμβρίου 2001
  09:00- 09:30 Ένα σχολείο στη Συνδιάσκεψη
  09:30- 11:00 Δεύτερη Ολομέλεια " σχολείο & θέατρο ανοιχτά στη κοινωνία"
  11:00- 11:30 Διάλειμμα
  11:30- 14:00 Παράλληλα Εργαστήρια
  14:00- 15:30 Φαγητό
  15:30- 18:00 Παράλληλα Εργαστήρια
  18:00- 18:30 Διάλειμμα
  18:30- 19:30 Ανοιχτή παρουσίαση της Svetlana Khingaskaia
Κυριακή9 Δεκεμβρίου 2001
  09:00- 09:30 Ένα σχολείο στη Συνδιάσκεψη
  09:30- 11:00 Τρίτη Ολομέλεια "θεατρική τέχνη & κοινωνική παρέμβαση"
  11:00- 11:30 Διάλειμμα
  11:30- 14:00 Παράλληλα Εργαστήρια
  14:00- 15:30 Φαγητό
  15:30- 18:00 Παράλληλα Εργαστήρια
  18:00- 19:00 Κλείσιμο εργασιών & το γλυκό του αποχαιρετισμού

 

 
Οι ολομέλειες:

Οιπαρακάτω συνεργάτες θα συνεισφέρουν στις ολομέλειες:

 
  David Davis, University of Central England:
"υπερασπιζόμενοιτο δράμα στην εκπαίδευση"
  Christiane Page, University of Artois d' Arras & Paris III:
"απόψειςγια τη θεατρική πράξη στα σχολεία της Γαλλίας"
  Βασιλική Δεμερτζή, φιλόλογος, θεατρολόγος:
"σκέψειςεκπαιδευτικών για την ένταξη του θεάτρου στο γυμνάσιο και λύκειο"
  Naomi Jaffe, υπεύθυνη Εκπαίδευσης Τεχνών & Θεατρικών Σπουδών, Ισραήλ:
"οθεατής ως ερμηνευτής: από το κείμενο στη σκηνή"
  Τάκης Τζαμαργιάς εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης:
"θεατρικήπαιδεία και πρακτική στην εκπαίδευση. ένα μοντέλο ελληνικής πραγματικότητας στα πλαίσια των ΣΕΠΠΕ"
  Jonothan Neelands, University of Warwick:
ανθρωπιστική σημασία του θεάτρου στην εκπαίδευση"
  Γιώργος Μπινιάρης ηθοποιός, σκηνοθέτης:
"ταεπαγγελματικά θέατρα και η σχέση τους με το σχολείο"
  Tintti Karppinen, δασκάλα Δράματος, Φιλανδία:
ζωή είναι ένας αυτοσχεδιασμός και κάθε μέρα είναι πρεμιέρα: γιατί το θέατρο είναι το θετό παιδί στην οικογένεια των τεχνών στην εκπαίδευση;"
  Κώστας Αμοιρόπουλος εκπαιδευτικός, δάσκαλος Δράματος:
δραματική τέχνη στην εκπαίδευση : μέθοδος ή μάθημα;"
  Γεωργία Kακούρου-Xρόνη, Επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης:
"τοσχολείο πέρα από το σχολείο: Σπάρτη, μύθος και ιστορία από μια άλλη προσέγγιση"
  John Somers, Exeter University:
"το θέατρο συναντά την εκπαίδευση: αλλαγές συμπεριφορών και στάσεων"
  Γιώργος Μόσχος, νομικός-εγκληματολόγος, εμψυχωτής νέων:
"τoθέατρο σαν εργαλείο για το άνοιγμα δρόμων αυτογνωσίας και επικοινωνίας σε νέους κρατούμενους"
  Nihal Koldas, actress, director, ΜΑΥΑ Arts Centre Istanbul:
"συνεχίζονταςτη ζωή μετά από μια καταστροφή: ο σεισμός στο Ιizmit"
  Sead Djulic, Mostar Centre for Drama Education, Bosnia:
"PaxBosnensis"
  Νίκος Γκόβας συντονιστής προγράμματος "εκπαίδευση & θέατρο":
"τοπρόγραμμα εκπαίδευση & θέατρο και η Συνδιάσκεψη 2001"

 

Τα εργαστήρια του Σαββάτου 8/12/2001:

Αίθουσα

11.30 - 14.00

φαγητό

15.30 - 18.00

Θέατρο

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ COMMEDIA DEL ARTE

Mario Gallo, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Γυμν1

ΟΙΚΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ

Δρ.Jonοthan Neelands Πανεπιστήμιο Warwick

Γυμν2

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΕΥΟΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΚΟΣΜΩΝ

Tapa Sudana, ηθοποιός, δάσκαλος θεάτρου.

Χορού1

Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΣΚΑ

Marigold Aswell, Consultant, Reading Uni

Χορού2

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Maria Mendez, χορογράφος

Μουσικής

ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

David Davis, University of Central England

404

«ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ»: χρησιμοποιώντας το Δράμα στη διδασκαλία ξένων γλωσσών

Maria Vilanova, Barcelona University

Η ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ - ΙΣΤΟΡΙΑ

Λία Δαμιανάκη, φιλόλογος, δασκάλα Δράματος

405

VITA NOVA: ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ

Sharon Muiruri, Bournemouth Theatre-In-Education, artist director of Vita Nova

Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ: ΕΝΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

'Αβρα Αυδή, φιλόλογος, δασκάλα Δράματος

Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, δασκάλα Δράματος

406

ΕΜΨΥΧΩΣΗ ANTIKEIMENOY & ΚΟΥΚΛΑΣ

Στάθης Μαρκόπουλος, κουκλοπαίχτης

407

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ: ο ρόλος του Δράματος -παίζοντας ενάντια στη βία

Hamish FyfeStrnanmillis Uni College, Belfast

Nihal Koldas, ηθοποιός, σκηνοθέτης, MAYA Arts Centre Κωνσταντινούπολη

ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΣΕ ΕΛΠΙΔΑ

Nihal Koldas, ηθοποιός, σκηνοθέτηςΜΑΥΑ Arts Centre Κωνσταντινούπολη

Hamish FyfeStrnanmillis Uni College, Belfast

408

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΗΜΕΡΑ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Μαρία Φραγκή, Δρ. Θεατρολογίας, σκηνοθέτης, Πανεπιστήμιο Αθηνών ΤΕΑΠΗ

409

«ΤΟ ΔΑΣΟΣ» ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗ - ΣΑΙΞΠΗΡ - ΛΟΡΚΑ: μη ρεαλιστικές προσεγγίσεις

Γιώργος Μπινιάρης, ηθοποιός, σκηνοθέτης,

Σμαρώ Γρηγοριάδου μουσικός,

Μαρία Κονομή σκηνογράφος, ενδυματολόγος,

Μαρία Λούρου, ηθοποιός, θεατροπαιδαγωγός,

Νίκος Γκόβας, εκπαιδευτικός θεάτρου

410

ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ- παίζοντας ενάντια στη βία-

Dr Margret Lepp University College of Health Sciences, Boras, Sweden

Vladimir Krusic, σκηνοθέτης, δάσκαλος θεάτρου, Zagreb Youth Theatre

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΙΑ - ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ

Vladimir Krusic, σκηνοθέτης, δάσκαλος θεάτρου, Zagreb Youth Theatre

Dr Margret Lepp University College of Health Sciences, Boras, Sweden

 

 

 

Τα εργαστήρια της Κυριακής 9/12/2001:

Αίθουσα

11.30 - 14.00

φαγητό

15.30 - 18.00

Θέατρο

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ COMMEDIA DEL ARTE

Mario Gallo, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Γυμν1

ΟΙΚΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ

Δρ.Jonothan Neelands Πανεπιστήμιο Warwick

Γυμν2

Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΠΗΓΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ

Αντιγόνη Γύρα, χορεύτρια, χορογράφος

Χορού1

Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΣΚΑ

Marigold Aswell, Consultant, Reading Uni

Χορού2

ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΜΥΘΙΚΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ. Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ COMPOUND STIMULUS

John Somers Exeter University

Μουσικής

ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

David Davis, University of Central England

404

TΗΕ ΑRT IN THE POSSIBLE

Phil Sixsmith, εκπαιδευτικός σύμβουλος,

Ελισάβετ Τσαλίκη, υπεύθυνη του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κορδελιού

405

TO ΣΩΜΑ ΚΑΙ Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

Κώστας Φιλίππογλου, ηθοποιός, δάσκαλος θεάτρου

406

«ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ»

Γιώργος Ζαμπουλάκης, σκηνοθέτης,

Γιώργος Μόσχος, νομικός-εγκληματολόγος, εμψυχωτής νέων

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: ΚΤΙΣΙΜΟ ΕΡΓΟΥ ΜΕΣΩ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΩΝ- παίζοντας ενάντια στη βία

Τάκης Χριστοφάκηςηθοποιός αποσπασμένος στον Αναπτυξιακό Τομέα του Θ.Ο.Κ (Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου)

407

Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Θανάσης Κουτσογιάννης φιλόλογος, κουκλοπαίχτης

«ΚΛΟΟΥΝ»: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

Μαρία Παυλίδη, εκπαιδευτικός, ηθοποιός

408

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ: Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ - Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ - ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ

Christiane Page,Πανεπιστήμια Artois d' Arras και Paris III (Sorbonne), ηθοποιός.

Αντιγόνη Μώρου, καθηγήτρια φιλολογίας & θεάτρου

409

«ΤΩΝ ΕΡΩΤΩΝ ΤΑ θΑΥΜΑΤΑ»: θεατρική σπουδή στον ερωτικό λόγο

Γιώργος Μπινιάρης, ηθοποιός, σκηνοθέτης,

Σμαρώ Γρηγοριάδου μουσικός,

Μαρία Χανιωτάκη σκηνογράφος, ενδυματολόγος,

Μαρία Λούρου ηθοποιός, θεατροπαιδαγωγός,

Νίκος Γκόβας εκπαιδευτικός θεάτρου

410

ΚΟΙΝΩΝΙΟΔΡΑΜΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Tintti Karppinen, Δασκάλα Δράματος, Finnish Drama/Theatre and Education Association

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΙΑ - ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ

Vladimir Krusic, σκηνοθέτης, δάσκαλος θεάτρου, Zagreb Youth Theatre

Dr Margret Lepp University College of Health Sciences, Boras, Sweden