ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
"ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ-ΕΡΙΝΥΕΣ/Ποιος είναι άλλος μου εαυτός;»

Αθήνα 10 Φεβρουαρίου 2018, 10.00πμ – 04.00μμ
Χώρος : Θέατρο 104,Ευμολπιδών 41, Γκάζι (ΜΕΤΡΟ: ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ,έξοδος Κωνσταντινουπόλεως)

Εμψυχώτρια : Βαρβάρα Δούκα, σκηνοθέτης, ηθοποιός, εκπαιδεύτρια.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, θεατροπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, φοιτητές, εμψυχωτές.

Το εργαστήριο δομείται πάνω στη δημιουργία ενός παιχνιδιού με βάση το δικαστήριο του τελευταίου μέρους από το έργο «ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ» του Αισχύλου. Είναι βιωματικό, κατά κύριο λόγο, και βασίζεται σε ασκήσεις forum theater.
Στην «Ορέστεια», της οποίας μέρος είναι οι «Ευμενίδες» (πρόκειται για τη μόνη τριλογία του Αισχύλου που διασώθηκε ολόκληρη), ο Αισχύλος, μοιάζει να περιέγραψε την ιδρυτική πράξη της νεόκοπης Αθηναϊκής Δημοκρατίας, και μαζί της όλο το «ανθρωπολογικό πρόγραμμα» που προσπαθεί να ακολουθήσει σήμερα ο επονομαζόμενος Δυτικός Πολιτισμός. Στις Ευμενίδες, το τελευταίο μέρος της τριλογίας, η αντίθεση των Σκοτεινών Χρόνων του λεγόμενου ‘Οφθαλμός αντί οφθαλμού’ και ‘Οδούς αντί Οδόντος’ δείχνει να υποχωρεί στην αυλή της Αθηνάς , μπροστά στην νεόκοπη Αθηναϊκή Πολιτεία, μπροστά στην επικείμενη αυγή του ανθρώπινου πολιτισμού της Δικαιοσύνης, της Συγχώρεσης και της Συμπόνοιας, των Νόμων και των Κανόνων. Οι Θεσμοί αυτοί, λόγω της εύθραυστης υπόστασής τους χρειάζονταν επιβεβαίωση και ενίσχυση μέσα και από τις διαδικασίες του Δημόσιου Λόγου και φυσικά του Θεάτρου. Μήπως σήμερα, χρειάζεται η συνειδητοποίηση τους και η διαπραγμάτευση τους εκ νέου, μέσω της Εκπαίδευσης, της Ψυχαγωγίας και της Θεατρικής Πράξης, ακόμα μια φορά; Ο Αισχύλος μοιάζει αισιόδοξος και υπέρμαχος της ανθρώπινης υπόστασης.
Ας δούμε εμείς σήμερα σε μία καταφανή υποψία ανάδυσης και πάλι των Σκοτεινών Χρόνων, τι μπορούμε να αντλήσουμε από το έργο του.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν διαβάσει τους στίχους των Ευμενίδων από 300-1045 και επίσης να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια.

Διάρκεια εργαστηρίου: 6 ώρες (με 30' διάλειμμα)
Κόστος συμμετοχής:
Μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το θέατρο στην Εκπαίδευση: 7 Ε 
Μη μέλη: 15 Ε

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : Ο αριθμός συμμετεχόντων είναι περιορισμένος λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου. Σειρά προτεραιότητας έχουν τα μέλη του Δικτύου.
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει:
α) να καταθέσουν το ποσό στον λογαριασμό ALPHA GR73 0140 2020 2020 02002 000277, δηλώνοντας στην κατάθεση οπωσδήποτε το επώνυμο, και τη λέξη Ευμενίδες
β) να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική φόρμα αίτηση ΕΔΩ
ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: προτιμάμε ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων (ebanking κλπ). Η κατάθεση στο ταμείο της τράπεζας επιβαρύνει το Δίκτυο!
Καταληκτική ημερομηνία αιτήσεων: 09/02/2018. Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν mail με επιβεβαίωση της κατάθεσης, της λήψης της αίτησης καθώς και επιβεβαίωση της συμμετοχής τους στο εργαστήριο.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αθήνας
Συντονισμός : Μαρία Μπαρέλου, Δέσποινα Μιτσιάλη, Αναστασία Νικηταρά
Επικοινωνία : Μαρία Μπαρέλου/mariabarstav@yahoo.gr/6937323010

____________________________________________________________________

Λίγα λόγια για την εμψυχώτρια κα Βαρβάρα Δούκα

 

Η  Βαρβάρα Δούκα είναι Σκηνοθέτις, Ηθοποιός και Εκπαιδεύτρια.

Μερικά από τα έργα που έχει σκηνοθετήσει στην Ελλάδα και το εξωτερικό: ‘Τime Madness’(κείμενα Βeckett,Ionesko,Kundera), ‘For a piece of paper…’ (τρία από τα Chamber Plays του Στρίνμπεργκ), ‘Παρέλαση’ της Λούλας Αναγνωστάκη,‘Amarga’ σύνθεση τριών έργων της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, ‘Ο Στρατηγός μες στον λαβύρινθο του’ του Γκ.Γκαρσία Μάρκες, ‘Γυναίκες και Πόλεμος’ (Ευρ. Πρόγραμμα ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ), ‘Σκοτώνουν τ’ άλογα όταν γεράσουν’ του Ο. Μακόυ, ‘Πηνελόπη’ του Τζ.Τζόυς, ‘Πασχαλινά Παιχνίδια’ τουΒ.Ζιώγα, ‘Ατύχημα’ του Γ.Χρυσούλη, ‘Η νύχτα της Ιγκουάνα’ του Τ.Ουίλλιαμς, ‘Ο Τοίχος’ του Α.Σεβαστάκη, ‘Trainspotting’ του Ι.Welsh, ‘Την Ωρα που δε γνωρίζαμε τίποτα ο Ενας για τον  Αλλον’ του Πέτερ  Χάντκε,  ‘Handbag’ του M. Ravenhill,  ‘4 EVER’ του Γ.Ηλιόπουλου, ‘Μοσκώβ- Σελήμ’ του Γ. Βιζυηνού, ‘ Θεσμοφοριάζουσες’ του Αριστοφάνη, ‘ Τάισε με , Εμμα’ του Ζ. Ρόχα, ‘ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ’ του Νηλ Σάιμον, ‘5 gynaikes.com « Πέρσες» του Αισχύλου   κ.ά. Διδάσκει σε σχολές και σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό: Σκηνοθεσία Παραστατικών Τεχνών,  Αυτοσχεδιασμό και Υποκριτική καθώς και Αρχαία Τραγωδία. Με το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα ‘Η Τραγωδία ως Ζωντανό Θέατρο’ πραγματοποίησε εργαστήρια και σεμινάρια σε εκπαιδευτικά κέντρα και φεστιβάλ όπως: Pula ΜKFM Festival (Kροατία),Berlin (Schwelle 7), London (Central School of Speech and Drama), Venice (Methodika Festival), Iran (Tehran’s International University Festival), New York  University- Steinhardt, Νowy Teatr (Πολωνία) και αλλού. Για την έρευνα της πάνω στον Θρήνο και την εκπαιδευτική προσέγγιση της Ανθρωπολογίας του Θεάτρου πάνω στο σώμα του performer, βραβεύτηκε πολλές φορές στο εξωτερικό (Centre Pompidou, (Παρίσι – Ιούνιος 1991), Theatre Μethod Festival (Χιλή, Ιούλιος 1992), και στο συνέδριο ‘Body Diversity’ , Παρίσι , 2007). Από το 2009 διευθύνει την εκπαιδευτική πλατφόρμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας Drama Mini-TalentLab.