Αποτελέσματα αναζήτησης

Δημιουργικότητα στο σχολείο και αποκαλύψεις για τη Βία

Δημιουργικότητα στο σχολείο και αποκαλύψεις για τη Βία

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Κορίνα Πρεβεδουράκη, Χριστίνα Λαναρά

Event date: 3/18/2006 6:00 PM - 8:30 PM Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Κορίνα Πρεβεδουράκη, ζωγράφος -εκπαιδευτικός

Χριστίνα Λαναρά, φιλόλογος γαλλικής γλώσσας, υπεύθυνη προγράμματος «Εκπαίδευση & Μουσείο», Δ.Δ.Ε.  Ανατολικής Αττικής

«Δημιουργικότητα στο σχολείο και αποκαλύψεις για τη Βία»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Η δημιουργικότητα, λειτουργώντας ως σχέση πανανθρώπινη, μπορεί να γίνει αφορμή προσέγγισης της αλήθειας. Ωστόσο, όταν ο ορθολογισμός περιορίζει τη δυνατότητα να αναγνωρισθεί ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίον μπορεί η τέχνη να καταγγείλει την πραγματικότητα, τότε ο πολιτισμός «φτωχαίνει». Η τυποποίηση της εργασίας που υποστηρίχθηκε από το βιομηχανικό-τεχνολογικό πολιτισμό του προηγούμενου αιώνα, επηρεάζει και το εκπαιδευτικό σύστημα καταπνίγοντας την εκφραστική διάθεση μαθητών και δασκάλων, με συνέπεια τη διαταραχή της ισορροπίας ανάμεσά τους, τον περιορισμό της διαδικασίας διαμόρφωσης όσο και καθορισμού της μορφωτικής πράξης. Το θάρρος που περικλείει η πνευματική ανάπτυξη, εμπεριέχει και τη διερεύνηση συμβολισμών της τέχνης που απογυμνώνουν την αλήθεια, συνεισφέροντας με αυτόν τον τρόπο στη διαδικασία επικοινωνίας καθενός με το περιβάλλον. Διότι όταν το συμβολικό γίνεται κατανοητό, τότε αφομοιώνεται σαν κομμάτι της προσωπικής εμπειρίας. Γενικά, το σχέδιο εκπαιδευτικής δραστηριότητας θα περιλαμβάνει συζήτηση, χρήση φωτογραφικού και ζωγραφικού υλικού, τη μέθοδο της προσωπικής αφήγησης και της αντιπαράθεσης. Στόχος: α) η ταύτιση καθενός με αυτό που δηλώνεται ή εκφράζεται στο φωτογραφικό και ζωγραφικό έργο με προσωπικές εμπειρίες ή σκέψεις, β) η ενίσχυση της αδιάκοπης ευαισθητοποίησης στο ζήτημα της βίας, γ) η ανάπλαση μιας κατάστασης μέσα από κινητοποίηση συναισθημάτων, δ) η έκφραση του «συγκλονισμού» με αφορμή συμπυκνωμένα ερεθίσματα που δέχεται καθένας απ’ ό,τι συμβαίνει στον κόσμο. Στο εργαστήριο μπαίνουν ερωτήματα για τον αποκαλυπτικό ρόλο που μπορεί να δοθεί στην τέχνη μέσα στο σχολείο του 21ου αιώνα. Δεν χρειάζεται ειδική προετοιμασία από τους συνέδρους για τη συμμετοχή τους στο εργαστήριο.

 

Η Κορίνα Πρεβεδουράκη είναι ζωγράφος. Σπούδασε Γραφικές Τέχνες στη Σχολή Βακαλό στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Ακαδημία Καλών Τεχνών BRERA, Μιλάνο το 1986. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις κι έχει παρουσιάσει δύο ατομικές. Το διάστημα 1992-1998 διηύθυνε ιδιωτικό εργαστήρι καλλιτεχνικής δημιουργίας για εφήβους. Από το 1986, διδάσκει ως εκπαιδευτικός τέχνης στην ιδιωτική και αργότερα στη δημόσια  εκπαίδευση. Το 2000-2004, ασχολήθηκε με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν στη σχέση εκπαίδευσης και μουσείων, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Αττικής. Είναι μέλος της Ένωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων και του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.

 

Η Χριστίνα Λαναρά είναι καθηγήτρια γαλλικών. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1984 διδάσκει στην ιδιωτική και αργότερα στη δημόσια εκπαίδευση γαλλικά και θεατρολογία. Παρακολούθησε σεμινάρια για το θέατρο και την ιστορία της τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συμμετέχει από το 1998 στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Θέατρο» της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής. Είναι μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής της Διεθνούς Συνδιάσκεψης της Αθήνας καθώς και του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2003 ασχολείται με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν το πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Μουσείο» στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.

 

 

Print

Number of views (850)/Comments (0)

Αρχείο

«April 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα 25/3/2024, εκπαίδευση στελεχών, θεάτρου φόρουμ
26
Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Διαδικτυακά, 26/3/2024 εκδήλωση Συμμετέχουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Καραμίχος, Δωδέκατος Πίθηκος, Μαρία Πρωτόπαππα, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Στάνκογλου
27
  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 30ο ΔΣ Ηρακλείου & 49ο ΔΣ Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 41ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», 1ο Δημοτικό Σχολείο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

  • Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

    Διαδικτυακά 27/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει ο Γιάννης Πούλιος

2829
30
31
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
1
“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

Αθήνα, 1/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, Εύη Θανέλλα
2
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 2/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
3
4
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 21/3/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία
5
6
7
8
9
10
11
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα 11/4/2024, εκπαίδευση στελεχών, θεάτρου φόρουμ
1213
14
15
16
17
18
19
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 - Σερρών

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 - Σερρών

Σέρρες 15-19/4/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 σχολείων Σερρών
20
21
22
23
24
25262728
293012345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά