Αναζητώντας
ένα ρεπερτόριο
για εφήβους...
Προτάσεις εκπαιδευτικών γιαθεατρικά
έργα κατάλληλα για έφηβους
Τίτλος:
|
Ο Πτηνέμπορος | |
Συγγραφέας:
|
Καρλ Βάλεντιν | |
Μεταφραστής
- Εκδότης:
|
Περιοδικό "θέατρο" | |
ISBN:
|
||
Είδος
- εποχή:
|
Κωμικός
διάλογος παιγμένος στα καμπαρέ της Γερμανίας γύρω στα 1914 |
|
Πρόσωπα:
|
2 (1 αντρικό-1 γυναικείο) | |
Σύντομη
περιγραφή
του έργου: |
Μικρή σκηνή της καθημερινής ζωής, όπου παρεισφρύει το παράλογο με κωμικό τρόπο. Ένας υπάλληλος πτηνοπωλείου πηγαίνει στο σπίτι μιας κύριας για να της δώσει το εμπόρευμα, ένα πουλί με το κλουβί του. Μόνο που μέσα στο κλουβί δεν υπάρχει πουλί. Η κυρία επιμένει πώς δεν υπάρχει, ενώ ο υπάλληλος υποστηρίζει πως το πουλί είναι μέσα, αφού το γράφει και το τιμολόγιο. Στο τέλος τον διώχνει κακήν κακώς. Το χιούμορ του Βάλεντιν είναι ιδιαίτερο και βασίζεται σε ρητορικά σχήματα και λογικές αποδείξεις που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα φέρνοντας και τους δύο ήρωες σε αδιέξοδο. |
|
|
(Παπ)
|
|
Σχόλια:
|
Το κείμενο είναι δύσκολο στην απομνημόνευση, γιατί λέει συνεχώς τις ίδιες λέξεις και αναλύεται σε λογικά επιχειρήματα, που τα παιδιά του γυμνασίου είναι δύσκολο να συγκρατήσουν. Έπειτα, στο κοινό φαίνεται κάπως βαρετό και ακατανόητο. Χρειάστηκαν πολλές πρόβες για να διαφοροποιηθούν οι ρόλοι και να παρουσιάσουν ενδιαφέρουσες μεταπτώσεις. Σ΄ αυτό μας βοήθησε η μέθοδος του θεάτρου της Complicite, για τα 7 επίπεδα ενέργειας, την οποία εφαρμόσαμε. Έτσι η κυρία, ενώ ξεκινάει παίζοντας στο επίπεδο 1, που είναι το κατατονικό αυτό της απουσίας μυϊκής έντασης, σταδιακά ανεβαίνει στο επίπεδο 5 , που είναι το μελόδραμα, και 6 που είναι το πάθος, τα οποία χαρακτηρίζονται από υπερβολικές αντιδράσεις. Ο υπάλληλος, με τη σειρά του, ξεκινά παίζοντας σαν ρομπότ στο ουδέτερο επίπεδο 3, για να καταλήξει κι αυτός στο επίπεδο 6 του πάθους. Οι συγκεκριμένες οδηγίες έφεραν τα παιδιά σε θέση να βγάλουν διαφορετικές ποιότητες φωνής από μέσα τους ανάλογες με το κάθε στάδιο, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να κινηθούν άνετα στη σκηνή. Μαίρη
Καλδή |
|
Λεπτομέρειες:
|
|
Copyright
(C) 2004, Πανελλήνιο Δίκτυο Εκπαιδευτικών για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
theatro@TheatroEdu.gr