Αποτελέσματα αναζήτησης

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Χριστίνα Ζώνιου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2012 9:00 πμ - 12:00 μμ Export event


7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: 
ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Χριστίνα Ζώνιου

θεατρολόγος, σκηνοθέτης, διδάσκουσα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Εργαστήριο 3 ωρών

Γλώσσα Ελληνικά

Δυο μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου του 20ου αιώνα, ο ρώσος Κονσταντίν Στανσιλάβσκι και ο γερμανός Μπέρτολντ Μπρεχτ, τόνιζαν πως η ικανότητα του ηθοποιού να διαθέτει ταυτόχρονα ενεργοποιημένο το νου και το συναίσθημα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την άριστη καλλιτεχνική απόδοσή του πάνω στη σκηνή.  Ωστόσο, ο πρώτος τοποθετεί την έμφασή του περισσότερο στο συναίσθημα, στην ανάπτυξη του συναισθηματικής ταύτισης του ηθοποιού με τον χαρακτήρα που παίζει, ενώ ο δεύτερος στην «διάνοια», στη στοχευμένη διακοπή της ταύτισης, στην κριτική αποστασιοποίηση του ηθοποιού από τον ρόλο του, στον κριτικό στοχασμό.  Ο βραζιλιάνος Αουγκούστο Μποάλ με τη μέθοδό του θα συζεύξει αρμονικά και τις δύο αυτές προσεγγίσεις, αλλά θα προχωρήσει και ένα βήμα πιο πέρα, στην ενεργό εμπλοκή του κοινού και στο μετασχηματισμό μέσα από συναισθηματικές και διανοητικές διαδικασίες της δοσμένης σκηνικής πραγματικότητας.

Η παιδαγωγική της ενδυνάμωσης απαιτεί την ταυτόχρονη εμπλοκή του συναισθηματικού και του διανοητικού πλούτου του ατόμου, καθώς και τον εφοδιασμό με την ικανότητα ανάληψης δράσης για να επιφέρει ατομικά και συλλογικά την επιθυμητή αλλαγή. Ο εμψυχωτής του θεάτρου αντλώντας δραστηριότητες από τους τρεις μεγάλους δασκάλους, Στανισλάβσκι, Μπρεχτ και Μποάλ, μπορεί να οδηγήσει στην ενδυνάμωση των μαθητών του, ενηλίκων και ανηλίκων.  Έτσι, το εργαστήριο θα μελετήσει συγκριτικά τις τρεις προσεγγίσεις και θα περιλαμβάνει ενδεικτικές δραστηριότητες από την κάθε μία, διασκευασμένες έτσι ώστε να μπορεί να τις χρησιμοποιήσει ο εμψυχωτής θεάτρου: δραστηριότητες συγκινησιακής και αισθητηριακής μνήμης, δραστηριότητες διακοπής της ταύτισης και αποστασιοποίησης και, τέλος, δραστηριότητες ενδυνάμωσης και αλλαγής.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εμψυχωτές, ηθοποιούς, θεατρολόγους, εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές ενηλίκων, κ.ο.κ., με απαραίτητη την προϋπάρχουσα εμπειρία στην εμψύχωση θεατρικών εργαστηρίων.

Η Χριστίνα Ζώνιου είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτης, καθηγήτρια υποκριτικής και εμψυχώτρια Θεάτρου του Καταπιεσμένου. Κατέχει οργανική θέση ως μέλος του Ειδικού Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (γνωστικό αντικείμενο Υποκριτική). Ιδρυτικό μέλος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Ώσμωση - Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (MPhil in Theatre Studies) από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης καθώς και  του ευρωπαϊκού μεταπτυχιακού προγράμματος της Δραματικής Σχολής Laboratorio Nove (Φλωρεντία). Υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.


 

Print

Number of views (813)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Απρίλιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα 25/3/2024, εκπαίδευση στελεχών, θεάτρου φόρουμ
26
Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Διαδικτυακά, 26/3/2024 εκδήλωση Συμμετέχουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Καραμίχος, Δωδέκατος Πίθηκος, Μαρία Πρωτόπαππα, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Στάνκογλου
27
  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 30ο ΔΣ Ηρακλείου & 49ο ΔΣ Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 41ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», 1ο Δημοτικό Σχολείο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

  • Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

    Διαδικτυακά 27/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει ο Γιάννης Πούλιος

2829
30
31
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
1
“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

Αθήνα, 1/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, Εύη Θανέλλα
2
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 2/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
3
4
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 4/4/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία
5
6
7
8
9
10
11
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα 11/4/2024, εκπαίδευση στελεχών, θεάτρου φόρουμ
1213
14
15
16
17
18
19
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 - Σερρών

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 - Σερρών

Σέρρες 15-19/4/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 σχολείων Σερρών
20
21
22
23
24
25262728
293012345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά