Αποτελέσματα αναζήτησης

Αποτίμηση οπτικοακουστικού προϊόντος: Εργαστήριο Οπτικοακουστικής Παιδείας ΙΙ

Αποτίμηση οπτικοακουστικού προϊόντος: Εργαστήριο Οπτικοακουστικής Παιδείας ΙΙ

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Μένης Θεοδωρίδης, Βασίλης Κοσμόπουλος, Μαρία Λεωνίδα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 3:00 μμ - 5:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Μένης Θεοδωρίδης, σκηνοθέτης, Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ

Βασίλης Κοσμόπουλος, σκηνοθέτης κινηματογράφου

Μαρία Λεωνίδα, σκηνοθέτις

«Αποτίμηση οπτικοακουστικού προϊόντος: Εργαστήριο Οπτικοακουστικής Παιδείας ΙΙ»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Κάνοντας λόγο για εκπαιδευτικά προγράμματα οπτικοακουστικής παιδείας, αναφερόμαστε σε προγράμματα που έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών στην οπτικοακουστική έκφραση· δηλαδή στην αφήγηση ιστοριών ή στην παρουσίαση απόψεων με τη χρήση εικόνων και ήχων. Μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες, απλές δραστηριότητες, τα παιδιά κάθε ηλικίας μπορούν να μάθουν να χρησιμοποιούν τις θεμελιώδεις παραμέτρους κάθε είδους οπτικοακουστικής έκφρασης (φωτογραφία, κινηματογράφο, κινούμενο σχέδιο, δημιουργική ηχογράφηση, video-art, computer-art κλπ) και να αναγνωρίζουν τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά κάθε είδους οπτικοακουστικού προϊόντος (καλλιτεχνικά έργα, διαφημίσεις, ρεπορτάζ και ενημέρωση, τηλεοπτικές εκπομπές κ.λπ.) που καθημερινά καταναλώνουν.

Στο εργαστήριο αυτό θα δουλευτούν παραδείγματα δύο δραστηριοτήτων για τη μελέτη και επεξεργασία μέσα στην τάξη κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων: α) Συγκριτική μελέτη διαφορετικών οπτικοακουστικών αποδόσεων γνωστού λογοτεχνικού έργου, β) Μελέτη και επεξεργασία αποσπασμάτων από κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές με κοινό θεματικό άξονα.

 

Ο Μένης Θεοδωρίδης είναι σκηνοθέτης ειδικευμένος στη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στην εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός» (πρόγραμμα για την Αισθητική Αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) είναι υπεύθυνος του εργαστηρίου οπτικοακουστικής έκφρασης και συντονιστής της ομάδας σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού (1994 – σήμερα). Εργάστηκε σε ερευνητικά προγράμματα «για την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας μέσα από δραστηριότητες αισθητικής αγωγής» στην Ελλάδα και στην Αγγλία (1972-1978) καθώς και σε προγράμματα Οπτικοακουστικής Παιδείας στην Ελλάδα και σε συνεργαζόμενες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1987 – 1998) με την εποπτεία του τομέα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Παιδικής Τηλεόρασης. Υπήρξε υπεύθυνος Παιδικού Προγράμματος στην ΕΤ-2 (1984- 1986). Έχει διδάξει «Θέματα Οπτικοακουστικής Παιδείας» και «Χρήση Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας» σε διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υπήρξε υπεύθυνος εκπαιδευτικού σχεδιασμού στα δύο προγράμματα «ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ;» (Γνωριμία με τον Κινηματογράφο) του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΥΠΠΟ) για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΥΠΕΠΘ) (1998 – 2001). Από το 1984 εργάζεται στην ΕΡΤ ως σκηνοθέτης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα στα περιοδικά «Νέα Παιδεία», «Εκπαιδευτική Κοινότητα», σε πρακτικά συνεδρίων και εκπαιδευτικά κείμενα σε έντυπα του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ» και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ο Βασίλης Κοσμόπουλος είναι σκηνοθέτης. Σπούδασε θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου και στην Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Μονάχου, με υποτροφία του Ε.Κ.Κ., όπου συμμετείχε σε σειρά σεμιναρίων με ειδίκευση στην "αφήγηση μέσω των εικόνων" [visual story-telling]. Από το 2002 είναι επιμορφωτής του προγράμματος "ΜΕΛΙΝΑ" ενώ συνεργάζεται παράλληλα με τον Μένη Θεοδωρίδη, υπεύθυνο του τομέα οπτικοακουστικών, στον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος. Από το 2003 είναι συνεργάτης του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας για την διερεύνηση συναφών θεμάτων πολιτισμού και εκπαίδευσης. Έχει σκηνοθετήσει μια μικρού μήκους ταινία ["Τα ματογυάλια",1997] και βρίσκεται σε στάδιο προ-παραγωγής της ταινίας "Ο φωτογράφος των Τρικάλων" (σενάριο-σκηνοθεσία), με χρηματοδότηση του Ε.Κ.Κ.

Η Μαρία Λεωνίδα είναι σκηνοθέτις και ασχολείται ιδιαίτερα με το ντοκιμαντέρ. Η τελευταία της δουλειά είναι μια ταινία για τα σκιάχτρα και θα παιχτεί το Φλεβάρη από την εκπομπή «Παρασκήνιο» της ΕΡΤ. Το 2004 σκηνοθέτησε την «Αντριάνα στην Αθήνα», το ελληνικό επεισόδιο για τη διεθνή σειρά της Γερμανικής Τηλεόρασης  «Κορίτσια από όλο τον κόσμο», ενώ παλαιότερα έχει κάνει ντοκιμαντέρ για την εκπομπή Παρασκήνιο με θέματα πάνω στους πρόσφυγες, την τέχνη και τους νέους. Τα ντοκιμαντέρ της «Σκληρή Πόζα» και «Ο μαέστρος» έχουν βραβευθεί στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ κινηματογράφου του εξωτερικού. Με διάφορες αφορμές πειραματίζεται με τη σχέση του ντοκιμαντέρ με τη γραφιστική, το θέατρο και το κινούμενο σχέδιο, τα διαδραστικά έργα ("Family Patterns" , Έκθεση Art Now 1/2002, Ολυμπιακή Εκεχειρία- δεύτερο βραβείο Media Desk Hellas, 2002, "Ειρήνη" Πολιτιστική Ολυμπιάδα 2004, "Τα σκιάχτρα της Άννας ", 9/2005). Από το 2002 διδάσκει και επιμορφώνει στο χώρο της Οπτικοακουστικής Παιδείας για διαφορετικά Προγράμματα : Children in Communication About Migration, E.U. 2002-2004, Πρόγραμμα MEΛINA για την Αισθητική Αγωγή 2003-4, Παν/μιο Κρήτης ΠΤΔΕ  2004, Παν/μιο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ, British Council 2004. Έχει παρουσιάσει την εργαστηριακή της δουλειά σε εκπαιδευτικά συνέδρια στην Ελλάδα και την Αγγλία.

 

 

Print

Number of views (779)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Απρίλιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα 25/3/2024, εκπαίδευση στελεχών, θεάτρου φόρουμ
26
Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Διαδικτυακά, 26/3/2024 εκδήλωση Συμμετέχουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Καραμίχος, Δωδέκατος Πίθηκος, Μαρία Πρωτόπαππα, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Στάνκογλου
27
  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 30ο ΔΣ Ηρακλείου & 49ο ΔΣ Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 41ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», 1ο Δημοτικό Σχολείο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

  • Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

    Διαδικτυακά 27/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει ο Γιάννης Πούλιος

2829
30
31
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
1
“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

Αθήνα, 1/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, Εύη Θανέλλα
2
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 2/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
3
4
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 4/4/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία
5
6
7
8
9
10
11
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα 11/4/2024, εκπαίδευση στελεχών, θεάτρου φόρουμ
1213
14
15
16
17
18
19
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 - Σερρών

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 - Σερρών

Σέρρες 15-19/4/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 σχολείων Σερρών
20
21
22
23
24
25262728
293012345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά