Αποτελέσματα αναζήτησης

Όταν η «αταξία» της τέχνης συναντά την «τάξη» του σχολείου. Δημιουργική προσέγγιση παιδαγωγικών στόχων

Όταν η «αταξία» της τέχνης συναντά την «τάξη» του σχολείου. Δημιουργική προσέγγιση παιδαγωγικών στόχων

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Δημήτρης Ζορμπαλάς

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 11:00 πμ - 1:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Δημήτρης Ζορμπαλάς, ηθοποιός, σκηνοθέτης, ιδρυτής του «Θεάτρου Γνώσης a n i m a»

«Όταν η «αταξία» της τέχνης συναντά την «τάξη» του σχολείου. Δημιουργική προσέγγιση παιδαγωγικών στόχων»

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Σήμερα, για την πραγμάτωση του οράματος του «δράματος/θεάτρου στην εκπαίδευση» είναι αναγκαίο η κάθε πλευρά, αυτή του εκπαιδευτικού και αυτή του καλλιτέχνη, να μάθει το λεξιλόγιο της άλλης. Ο καλλιτέχνης να ενσκήψει πάνω από τους προβληματισμούς και τους στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο εκπαιδευτικός να μάθει να λειτουργεί ως δημιουργικό άτομο και όχι μόνο ως φορέας της πληροφορίας. Όταν η «τάξη» της γνώσης συναντηθεί με την «αταξία» της τέχνης, το παιδί, το άτομο, γενικότερα, μόνο όφελος μπορεί να αποκομίσει. Το εργαστήριο περιλαμβάνει μια σειρά δραστηριοτήτων - ασκήσεων, που έχουν γενικό στόχο την ενεργοποίηση της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Ειδικότερα, επιδιώκεται οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να προσεγγίσουν βιωματικά προτάσεις πάνω στην τεχνική της εναλλακτικής οπτικής σε ένα δεδομένο σχολικό (διδακτικό) θέμα. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται  α) πώς ένα εκπαιδευτικό - γνωστικό υλικό μπορεί να αποτελέσει το θέμα δημιουργικών δραστηριοτήτων - ασκήσεων και β) πώς αυτές οι δραστηριότητες - ασκήσεις μπορούν να αποτελέσουν έναν άξονα, για να συνθέσουν ένα γνωστικό ταξίδι. Σύμφωνα με το πνεύμα δράση του εργαστηρίου, τίθεται ως ζητούμενο η πρωτοτυπία να μην αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά να προκύπτει ως αποτέλεσμα αυθόρμητης δημιουργικής επεξεργασίας. Επίσης, επιδιώκεται να φανούν οι προϋποθέσεις της γόνιμης και αξιοποιήσιμης συνεργασίας του καλλιτέχνη με τον εκπαιδευτικό. Στόχος είναι να αναδειχθούν τα παιδαγωγικά οφέλη α) που αποκομίζει ο παιδαγωγός, όταν του δίνεται η ευκαιρία να συνειδητοποιήσει το δικαίωμά του στην καλλιτεχνική δημιουργία β) που αποκομίζουν οι μαθητές ενός παιδαγωγού ανοιχτού στην καλλιτεχνική δημιουργία. Το εργαστήριο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, τους εμψυχωτές θεατρικού παιχνιδιού και άλλων καλλιτεχνικών - δημιουργικών δραστηριοτήτων, τους ηθοποιούς κλπ. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν μέρος σε κινητικές δραστηριότητες, γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και μαλακά παπούτσια. Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία.

 

Ο Δημήτρης Ζορμπαλάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μόσχα από Έλληνες γονείς. Είναι απόφοιτος του Ε. Μ. Πολυτεχνείου (Πολιτικός Μηχανικός). Σπούδασε κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο και φωνητική. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στο Studio του Σ. Λιβαθινού, μαθήματα ψυχοκινητικής-σωματικής έκφρασης με τη Suzana Abigador. Τις καλλιτεχνικές σπουδές του συνέχισε με μαθήματα φωνητικής, σκηνικού λόγου και υποκριτικών τεχνικών στην Ανώτατη Κρατική Δραματική Σχολή της Μόσχας (GITIS) με την I.Promptova, τον I.Heifits, την T. Yaris κ.ά. Έχει λάβει μέρος σε θεατρικές παραστάσεις (Εθνικό Θέατρο, Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου κ.ά.). Επίσης, έχει πραγματοποιήσει και solo μουσικές εμφανίσεις με δικά του και ξένα τραγούδια. Από το 1994 μέχρι σήμερα, διδάσκει «τεχνικές υποκριτικής» και «δημιουργική χρήση της φωνής» σε ομάδες εκπαιδευτικών και σκηνοθετεί παραστάσεις «εμψύχωσης σχολικών θεμάτων». Επίσης, διδάσκει φωνητική αγωγή στο «Θέατρο των Αλλαγών». Το 2001 ίδρυσε το «θέατρο γνώσης anima». Σκηνοθέτησε τις παραστάσεις «όταν οι αριθμοί το ‘σκασαν», (θέατρο Χυτήριο, 2003 – 04) και «οι χρονοπειρατές» (θέατρο Αltera Ρars, 2004 – 05, θέατρο Αργώ 2005 - 06). Τέλος, σκηνοθέτησε τη μουσική παράσταση «Θέλω να σας πω» (Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν 2005 – 06).

 

 

Print

Number of views (783)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Μάρτιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2627
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 27/2/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζουν Γ. Δούβου-Γ. Μπεκιάρης- Α. Παπακωνσταντινοπούλου
28291
2
3
45
6
78
9
10
«κι αν ήσουν εσύ;  - Πες το δυναμικά με εικόνες»

«κι αν ήσουν εσύ; - Πες το δυναμικά με εικόνες»

Αμφιλοχία 9-10 /3/2024 , Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Γιώργος Μπεκιάρης
11
12
13
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 13/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση Ομάδας Τοπικών Συντονιστών Νότου προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η , Αλεξιάδη Κατερίνα
14
15
Theatre Makes Politics (TMP) - Pilot Workshop "Far-right extremism and populism: racism and anti-refugees' rhetoric”

Theatre Makes Politics (TMP) - Pilot Workshop "Far-right extremism and populism: racism and anti-refugees' rhetoric”

Greece Patra 15/3/2024 Pilot Worksop at Youth Theatre Lab of Municipal & RegionalTheatre of Patras
1617
18
TheatreInMathematics2 (TiM^2) students' workshop

TheatreInMathematics2 (TiM^2) students' workshop

Chania Greece 18/3/2024 students' workshop 1st Experimental Gymnasio of Chania Crete Greece
19
20
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 20/3/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για εκπαιδευτικούς
21
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 21/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση Συντονιστικής Ομάδας "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η , Νικος Γκοβας
2223
24
ΠΔΘΕ-ΠΠΑ Θέατρο του Καταπιεσμένου / Θέατρο Φόρουμ

ΠΔΘΕ-ΠΠΑ Θέατρο του Καταπιεσμένου / Θέατρο Φόρουμ

Ραψάνη Λάρισας , 23-24/3/2024, Εργαστήριο Θέατρο του Καταπιεσμένου - Θεάτρου Φόρουμ, Χριστίνα Κρίθαρη
2526
Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Διαδικτυακά, 26/3/2024 εκδήλωση Συμμετέχουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Καραμίχος, Δωδέκατος Πίθηκος, Μαρία Πρωτόπαππα, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Στάνκογλου
27
  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 30ο ΔΣ Ηρακλείου & 49ο ΔΣ Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 41ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», 1ο Δημοτικό Σχολείο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

  • Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

    Διαδικτυακά 27/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει ο Γιάννης Πούλιος

2829
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
30
31
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
1
“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

Αθήνα, 1/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, Εύη Θανέλλα
2
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 2/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
34
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 4/4/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία
56
Freedom Theatre εργαστήριο αλληλεγγύης

Freedom Theatre εργαστήριο αλληλεγγύης

Ηράκλειο 6/4/2024 για εκπαιδευτικούς
7
"Διαφυγές"

"Διαφυγές"

Ναύπλιο, 7/4/2024, παράσταση θεάτρου φόρουμ για μεταπτυχιακούς φοιτητές/φοιτήτριες

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά