Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μεγαλόπολη, 19/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 19/5/2019 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event

Μεγαλόπολη, 19 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

Μεγαλόπολη, 19 Μαΐου 2019


Μεγαλόπολη, 19 Μαΐου 8:30μμ

Τόπος: Πνευματικό Κέντρο Μεγαλόπολης

Μαθητές και μαθήτριες από το Γυμνάσιο Μεγαλόπολης και η Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης
παρουσιάζουν μία θεατρική σύνθεση για το «μαζί της ζωής»...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συμμετείχαν 25 μαθητές/τριες και 1 εκπαιδευτικός από 1 σχολείο και η Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης

Παρακολούθησαν επιπλέον 40 μαθητές/τριες και 150 γονείς και εκπαιδευτικοί

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργάνωσε μαθητικό φεστιβάλ-ημέρα δράσης, την Κυριακή 19 Μαΐου 2019, ώρα 8:30 μ.μ., στο Πνευματικό Κέντρο Μεγαλόπολης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού τους, , αξιοποίησαν τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και βιωματικές δραστηριότητες δημιουργώντας θεατρικά δρώμενα βασισμένα σε κείμενα με θέμα τη διαφορετικότητα, τις πολιτισμικές διαφορές, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή.

Συναντήθηκαν δημιουργικά επί σκηνής, σε μία κοινή θεατρική σύνθεση και μίλησαν με έναν δικό τους, διαφορετικό τρόπο, για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου, ώστε να μοιραστούν με το κοινό το μήνυμα - αν όχι αίτημα και συνάμα βεβαιότητα - πως «μόνο μαζί μπορούμε».

Μετά το φεστιβάλ της Τρίπολης, το γυμνάσιο Μεγαλόπολης θέλησε να δείξει τη δουλειά τους και στο κοινό του τόπου τους. Η δράση αυτή συμπεριέλαβε και απόσπασμα από τη θεατρική παράσταση του Δον Κιχώτη της θεατρικής ομάδας της Μεγαλόπολης. Τον συντονισμό και την παρουσίαση της, ανέλαβαν μαθητές του γυμνασίου Μεγαλόπολης οι οποίοι καλωσόρισαν το κοινό, έδωσαν το λόγο στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό, κ. Μάγκλαρη, στην διευθύντρια του σχολείου και στην κ. Καζακώνη και έκαναν την σύνδεση του δικού τους θεατρικού και της θεατρικής ομάδας της Μεγαλόπολης. Η παράσταση διαφοροποιήθηκε από αυτή του Φεστιβάλ της Τρίπολης σε δύο σημεία. Την παράσταση αυτή τη φορά, «έντυσε» τραγουδώντας ζωντανά τα τραγούδια «Στο πα και
στο ξαναλέω» και «Τζιβαέρι μου» μια μαθήτρια της τρίτης γυμνασίου του σχολείου που δεν ήταν από την αρχή στην ομάδα και οι μαθητές έδειξαν στο τέλος ένα επιπλέον βίντεο με φωτογραφίες από τις συναντήσεις τους για την προετοιμασία της παράστασης, και ανέβηκαν όλοι στη σκηνή τραγουδώντας δυνατά και με παλμό το τραγούδι «Δεν μεγαλώνω». Στη συνέχεια η θεατρική ομάδα της Μεγαλόπολης έδωσε το μήνυμα της υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μέσα από τον κωμικοτραγικό χαρακτήρα του έργου του Δον Κιχώτη: «…έχεις δίκιο Σάντσο, και χαίρομαι που έμαθες να σκέφτεσαι σύμφωνα με τους νόμους της παγκόσμιας ιπποσύνης…. γιατί εμείς πάμε πάντα μπροστά, προς έναν κόσμο πιο δίκαιο, πιο ειρηνικό, εκεί που δε υπάρχουν πια πόλεμοι, πείνα, βία και εξαθλίωση, σε έναν κόσμο ανθρωπιάς, συμπόνοιας, ισότητας,  αλληλοϋποστήριξης και αγάπης» Αναγνωρίσαμε τα ανθρώπινα δικαιώματα λοιπόν και κάπως αλλιώς… σαν τους νόμους της παγκόσμιας ιπποσύνης!

Το μίνι θεατρικό αυτό Φεστιβάλ ήταν ταυτόχρονα και μεγάλο. Οι μαθητές στο χώρο τους, αυτή τη φορά, ήταν εξοικειωμένοι έδωσαν όλη τους την ενέργεια, το πάθος και το συναίσθημά τους και πράγματι καθήλωσαν το κοινό, εντυπωσίασαν τη θεατρική ομάδα Μεγαλόπολης και πέρασαν το μήνυμα του «κι αν ήσουν εσύ;»: θα με πάρεις στη δουλειά σου; με θέλεις για φίλο σου; με θες στην παρέα σου; μ αφήνεις να σηκώσω τη σημαία σου; Θα τα καταφέρω! Οι μαθητές αρχικά χάρηκαν και διασκέδασαν με τη βιωματική διαδικασία, ήρθαν πιο κοντά στον εαυτό τους και την ομάδα, αγκάλιασαν το έργο τους, έδωσαν ιδέες, πήραν πρωτοβουλίες, ένιωσαν αυτοπεποίθηση και τη χαρά της δημιουργίας και μπήκαν στη θέση του πρόσφυγα, απέκτησαν ενσυναίσθηση και γι αυτό μπόρεσαν να το μεταδώσουν.
Για την εκπαιδευτικό ήταν μια ευκαιρία να έρθει κοντά με τα παιδιά, να κάνει κάτι δημιουργικό, να ξεφύγει από τη μονότονη μετωπική διδασκαλία και να δώσει σε μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες τη δυνατότητα να εμπλακούν με το σώμα τους και το συναίσθημά τους και όχι με τις γνώσεις και να πάρουν αποδοχή.

Σχόλια - Εντυπώσεις

Ο «Δον Κιχώτης» ανέβηκε στη σκηνή να ευχαριστήσει τους μαθητές και χαρακτηριστικά είπε:
«"μας έβαλαν τα γυαλιά" με το πάθος , το συναίσθημα αλλά και την ωριμότητά τους.»

Οι μαθητές στο τέλος της παράστασης φώναξαν σχεδόν:
«Κι εμείς θέλουμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κυρία μας!!»
και της πρόσφεραν μια πανέμορφη ανθοθέσμη για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους.

Η καθηγήτρια συγκινήθηκε και όλο έλεγε πόσο καλά και γλυκά παιδιά είναι και μετά πήγαν όλοι μαζί..… στο πανηγύρι!

Ο κόσμος συγκινήθηκε και έδωσε πολλά συγχαρητήρια, ο τύπος έγραψε την άλλη μέρα πως το γυμνάσιο Μεγαλόπολης «άγγιξε το κοινό.»

 

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συμμετέχουν: Γυμνάσιο Μεγαλόπολης, Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης
Η εκπαιδευτικός: Μάγκλαρη Μαρία

Συντονισμός: Καζακώνη Πηνελόπη
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Με τη στήριξη του Δήμου Μεγαλόπολης

Πληρ.: 210-6541600 / www.Theatroedu.gr


 

Print

Number of views (1648)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!