Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Ιωάννινα 29/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/5/2019 10:30 πμ - 12:30 μμ Export event

Ιωάννινα, 29 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

ΙΩΑΝΝΙΝΑ 29 ΜΑΙΟΥ 2019,   

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ..εδώ!

Ιωάννινα, Τετάρτη 29 Μαΐου 2019, 10.30 π.μ.

Πεζόδρομος μπροστά από τη Ζωσιμαία Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων

Είσοδος: ελεύθερη

Περίπου 200 μαθητές από 8 σχολεία, 2 δομές προσφύγων (από την «ειδικών συνθηκών» Φιλιππιάδα και από τα Γιάννενα) και το θεατρικό εργαστήρι «Ανοικτό Παράθυρο» βρεθήκαμε και μοιραστήκαμε την δημιουργικότητά μας με θεατρικά δρώμενα, τραγούδια, προβολή ταινιών (όπου πρωταγωνιστούσαν τα ίδια τα παιδιά), με παρεμβάσεις και μηνύματα μαθητών, αλλά και στοχευμένες δράσεις όπου συμμετείχαν οι παραβρισκόμενοι μαθητές και διερχόμενοι πολίτες

Πιο συγκεκριμένα ανά σχολείο:

Οι μαθητές του 7ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων & του Δημοτικού Σχολείου Σταυρακίου:
Α) Παρουσίασαν Παραμυθοσαλάτα που οι ίδιοι έγραψαν «και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα, σ’ έναν κόσμο χωρίς ανισότητες και διακρίσεις».
Β) Έγραψαν όλοι μαζί ποιήματα με κύριο θέμα τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ και
Γ) «Τραγούδησαν για το περιβάλλον»

Οι μαθητές του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων παραβρέθηκαν και παρουσίασαν τμήματα της ταινίας τους «Το παιδί με τη βαλίτσα». Η συνολική ταινία είναι εξαιρετική και μπορείτε να τη δείτε στο: https://youtu.be/HrBhr_QaDSQ

Το Γυμνάσιο Ελεούσας παρουσίασε δρώμενο στο οποίο κλήθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες να καταγράψουν τα συνθήματα και συναισθήματά τους σε χαρτί του μέτρου σχετικά με την ανάγκη να πορευτούμε ΜΑΖΙ με όσα παιδιά-πρόσφυγες φθάνουν στην Ελλάδα.  Το κεντρικό σύνθημα ήταν ότι «όλοι είμαστε ίσοι  - όλοι είμαστε διαφορετικοί».

Η Πολιτιστική ομάδα του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Φιλιππιάδας Juventa Polyglotta ήταν συγκλονιστική, όταν τραγούδησε στα Αγγλικά, στα Αραβικά, στα Ελληνικά, στα Κουρδικά Κουρμάντσι, στα Νταρί και στα Φαρσί.

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Κληματιάς παρουσίασαν αιτήματά τους τα οποία σχετίζονται με τον «Παγκόσμιο  Πολίτη».

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων παρουσίασε το θεατρικό δρώμενο «Ο ήλιος λάμπει για όλους». Αξιοποιήθηκε ως έναυσμα η 9η συμφωνία του Beethoven στον ρυθμό της οποίας προστέθηκαν λόγια για να τονίσουν την ανάγκη για ισότητα και  αγάπη για όλο τον κόσμο. 

Το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ιωαννίνων παρουσίασε το θεατρικό μονόλογο «Η σφαγή των νηπίων στη Σάντα» σε ποντιακή και ελληνική γλώσσα.

Το Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο Βελλάς τραγούδησε για την ξενιτιά τόσο με τη συνοδεία παραδοσιακών οργάνων που έπαιξαν οι μαθητές, όσο και ως πολυφωνικά ηπειρώτικα τραγούδια.

Τα θεατρικά παιχνίδια συντόνισε το Εργαστήρι δραματοθεραπείας, συμβουλευτικής & εκπαίδευσης Ανοιχτό Παράθυρο.

 

Εντυπώσεις

Σημαντική η παρακολούθησή της εκδήλωσης από περισσότερους από 150 θεατές-μαθητές σχολείων που βρίσκονταν κοντά στην περιοχή αν και δε συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Εντυπωσιακό το μεγάλο πλήθος πολιτών των Ιωαννίνων η οποία παρακολούθησε μεγάλος μέρος της εκδήλωσης και ενημερώθηκε για τις δράσεις μας. Συγκεκριμένα η ομάδα των μαθητών που το είχε αναλάβει διένειμε περισσότερα από 350 αντίτυπα ενημερωτικού υλικού για την εκδήλωση αλλά και για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στους πολίτες που παρακολουθούσαν την εκδήλωση
Θετική η συνεργασία με φορείς ενεργούς πολιτειότητας, όπως το Κέντρο Νέων Ηπείρου οι οποίοι επέλεξαν σε συνεργασία να προωθήσει τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Η εκδήλωση ήταν, όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, με μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων και με συμμετοχή πολιτών μεγαλύτερη από την αναμενόμενη. Καταλυτικά λειτούργησε στη σύνδεση των παρουσιάσεων και δράσεων το θεατρικό παιχνίδι από το Ανοιχτό Παράθυρο με εμψυχώτρια τη θεατρολόγο και μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση,  Βίκη Βάββα.

Πολλοί από τους διερχόμενους και θεατές  προέτρεψαν να επαναλάβουμε ανάλογες δραστηριότητες/παρουσιάσεις. Αντίστοιχα, τα συμμετέχοντα σχολεία εξέφρασαν την ικανοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων για τη δράση. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης πήραν συνεντεύξεις τις οποίες πρόβαλλαν στα τοπικά δελτία ειδήσεων.   

Ενδεικτικά από δελτία τύπου:
https://typos-i.gr/article/ma8htiko-8eatriko-festibal-stis-29-maioy 
https://www.agon.gr/kathimerina/16704/oloi-taxideyoyme-mazi/
https://allnews-epirus.blogspot.com/2019/05/29-2019-1030.html
Κάλυψη από τοπική τηλεόραση:
http://ioanninatv.gr/index.php/news/video/itv-29-05-2019-video-8  (τα πρώτα 3 λεπτά)

 

και τέλος, το video

 

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συμμετέχουν: 7ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, Νηπιαγωγείο Κληματιάς, 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, Δημοτικό Σχολείο Σταυρακίου, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελεούσας, Γυμνάσιο Ελεούσας, Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο Βελλάς, Εσπερινό ΕΠΑΛ Ιωαννίνων, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων, Εργαστήρι δραματοθεραπείας, συμβουλευτικής & εκπαίδευσης Ανοιχτό Παράθυρο και η Πολιτιστική ομάδα του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Φιλιππιάδας Juventa Polyglotta

Οι εκπαιδευτικοί: Ντίνα Τάλλου, Μαρία Τοπολιάτη, Βάσω Βάββα, Τάσος Τόκας, Ελένη Αγγέλη, Ευρώπη Καζαντζίδου, Χριστόφορος Πουλίζος, Μαλαματένια Λίζου, Χριστίνα-Ερίσα Χαντζάρη, Μαρίνα Καμποσιώρη, Δημήτρης Κονετάς, Βασιλική Μήτρακα, Ελένη Καλύβα, Κουτονιά Χάρις, Κωστής Ιωάννης, Μαγουλιώτη Θεοδώρα. Αμαλία Παπακώστα, Φερενίκη Φαρμάκη, Βίκη Βάββα, Σόνια Βλάχου

Με τη στήριξη του Δήμου Ιωαννιτών

Υποστήριξη σχολείων – Συντονισμός: Δημήτρης Κονετάς

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση , Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Πληροφορίες.: 210-6541600 / www.humanrights.theatroedu.gr

 

 

Print

Number of views (2433)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!