Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Αίγιο, 20/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/5/2019 10:00 πμ - 12:30 μμ Export event

Αίγιο, 20 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

ΑΙΓΙΟ 20 ΜΑΙΟΥ 2019,   

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ

Αίγιο, Δευτέρα 20 Μαΐου 2019

Πότε/Πού: 20 Μαΐου 2019, 10.00 π.μ. στο Θέατρο «Γεώργιος Παππάς»
Είσοδος: ελεύθερη

161 μαθητές/τριες και 24 εκπαιδευτικοί από 11 σχολεία της Αιγιάλειας διαμόρφωσαν βιωματικά εργαστήρια και συμπαρέσυραν συμμαθητές τους από άλλα σχολεία σε μια διαδραστική παράσταση για αυτά που μας ενώνουν

Παρακολούθησαν επιπλέον 120 μαθητές/τριες και 60 γονείς και εκπαιδευτικοί.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας – Τμήμα Αγωγής Υγείας, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Αιγιάλειας και τη ΔΗΚΕΠΑ Αιγιάλειας, διοργάνωσαν Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ-Ημέρα Δράσης τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019, ώρα 10.00 π.μ., στο Θέατρο «Γεώργιος Παππάς», στο Αίγιο. Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;».

Στο υπαίθριο θέατρο του Αιγίου «Γεώργιος Παππάς» συγκεντρώθηκαν τη Δευτέρα 20 Μαΐου οι 161 μαθητές και οι μαθήτριες που μετέχουν στο Δίκτυο σχολείων του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» για να πραγματοποιήσουν μια παράσταση διαφορετική! Οι μαθητές με τη βοήθεια των επιμορφωμένων εκπαιδευτικών τους, που στους 6 μήνες που κράτησε το πρόγραμμα συνεργάστηκαν αρμονικά μεταξύ τους, και με τη βοήθεια των θεατροπαιδαγωγών του προγράμματος, αξιοποίησαν τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού
δράματος και δημιούργησαν βιωματικά εργαστήρια βασισμένα στα κοινά στοιχεία που ενώνουν όλους τους ανθρώπους. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους μοιράστηκαν αλληλεπιδρώντας με συμμαθητές τους από άλλα σχολεία της περιοχής και όλοι μαζί δημιούργησαν μια εκδήλωση ξεχωριστή.

Θέλοντας να δείξουν σε όλους ότι αυτά που μας ενώνουν είναι πιο δυνατά από αυτά που μας χωρίζουν, οι μαθητές του προγράμματος διαμόρφωσαν εργαστήρια για τους συμμαθητές τους αξιοποιώντας στο πρώτο εργαστήριο το θέατρο, στο δεύτερο, τη μουσική, στο τρίτο, το χορό, στο τέταρτο, τη νοηματική και στο πέμπτο το παιχνίδι. Έτσι, στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης έγινε μια σύντομη παρουσίαση των εργαστηρίων που είχαν σχεδιάσει μαθητές και εκπαιδευτικοί και ακολούθησε κάλεσμα σε μαθητές από τα φιλοξενούμενα σχολεία να λάβουν μέρος σε αυτά τα εργαστήρια. Σε διάφορες γωνιές του θεάτρου οι μαθητές του προγράμματος έγιναν «δάσκαλοι» για τους συμμαθητές τους για να έρθουν στη συνέχεια όλοι μαζί και να συνθέσουν από την αρχή όλη την εκδήλωση και να τη μοιραστούν με τους θεατές, γονείς και φιλοξενούμενους εκπαιδευτικούς.

Δείτε εδώ δημοσίευση για το φεστιβάλ στο ειδησεογραφικό portal "Φιλόδημος"

Σχόλια - Εντυπώσεις

Ο ενθουσιασμός των μαθητών του προγράμματος να «δείξουν» στους συμμαθητές τους αυτά που είχαν μάθει, η προθυμία των φιλοξενούμενων μαθητών να συμμετέχουν στην παράσταση με τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή μας έδωσε μεγάλη ικανοποίηση. Ο χώρος που πραγματοποιήθηκε βοήθησε ιδιαίτερα στην επιτυχία της εκδήλωσης, καθώς έδωσε τη δυνατότητα σε όλους να δουλέψουν ανενόχλητα και να συνθέσουν τις δημιουργίες τους.

Οι μαθητές του προγράμματος ένιωσαν πολύ περήφανοι για αυτό που είχαν σχεδιάσει και κυρίαρχη έκφρασή του ήταν: «Κυρία, τα καταφέραμε!».
«Με εντυπωσίασε που τόσοι μαθητές καταφέραμε να κάνουμε κάτι όλοι μαζί…»,
«Να ξανακάνουμε μια παρόμοια εκδήλωση…»,
«Τελικά έχουμε πολλά κοινά με όλους!»

Οι φιλοξενούμενοι μαθητές είχαν περιέργεια για την όλη εκδήλωση, καθώς σκόπιμα δεν είχαμε δώσει καμιά πληροφορία για το τι επρόκειτο να συμβεί:
«Δεν φανταζόμουν τι θα κάνω…»,
«Νόμιζα ότι θα ήταν άλλος ένας περίπατος και δεν ήθελα να έρθω, αλλά πέρασα τέλεια»,
«Θα με πάρετε κι εμένα στην ομάδα σας;»,
«Δεν είχαμε ξανακάνει κάτι παρόμοιο…»,
«Θέατρο, τραγούδι, παιχνίδι, όλα τα είχε σήμερα!»,
«Μου άρεσε που έπαιξα με τα παιδιά από το Ειδικό σχολείο, δεν το είχα ξανακάνει…»,
«Τελικά είμαστε όλοι ίδιοι!»

Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που παρακολουθούσαν είχαν μόνο κολακευτικά λόγια να πουν ανάμεσα στα πολλά συγχαρητήρια που έδιναν σε όλους:
«Ήταν μεγάλη εμπειρία να βλέπεις τόσα πολλά παιδιά σε μια εκδήλωση ενωμένα…»,
«Αφού εσείς οι δάσκαλοι είστε ενωμένοι, γίνεστε το παράδειγμα και για τους μαθητές σας»,
«Νομίζαμε ότι θα δούμε ένα θεατρικό, αφού μας καλέσατε σε αυτό το χώρο, αλλά εσείς μας εκπλήξατε…»,
«Σας ευχαριστούμε για τον τρόπο που "διδάσκετε" τα παιδιά μας»

 

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συμμετέχουν τα σχολεία: 1ο Δημοτικό Σχολείο Ακράτας, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ακράτας, 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου, 9ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Δημοτικό Ροδοδάφνης, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου.

Καλεσμένοι για να συν-δημιουργήσουν μαθητές/μαθήτριες από τα 1ο , 2ο , 5ο & 10ο Δημοτικά Σχολεία Αιγίου

Οι εκπαιδευτικοί: Ευσταθίου Αναστασία, Κοντολάτη Ελένη, Δανιά Θεοφανία, Γιαννοπούλου Μαρία, Παπαστράτου Αλεξάνδρα, Βασιλόπουλος Παναγιώτης, Μαμωνά Χαρά, Τσοκανά Αλεξάνδρα, Κατούφα Αγγελική, Σκανδάμη Αθηνά, Ποντικάκη Θεοδοσία, Μπραουδάκη Ζαμπία, Καραγγελή Δήμητρα-Λαμπρινή, Σιακκής Γιώργος, Μπακάλη Έλενα, Σωτηροπούλου Καλλιόπη, Παπαγιαννοπούλου Ειρήνη, Αργυροπούλου Αγγελική, Πλούμπης Ευθύμης, Κυριακοπούλου Μαρία, Ανδριτσοπούλου Κατερίνα, Ηλιοπούλου Μαρία.

Υποστήριξη σχολείων: Βασιλόπουλος Πάνος 
Συντονισμός: Παπακωνσταντινοπούλου Άρτεμις

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση , Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας – Τμήμα Αγωγής Υγείας,
το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Αιγιάλειας και τη ΔΗΚΕΠΑ Αιγιάλειας

Πληροφορίες.: 210-6541600 / www.theatroedu.gr

Print

Number of views (1952)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!