Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Πάτρα, 14/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 14/5/2019 10:30 πμ - 12:30 μμ Export event

Πάτρα, 14 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»
«Όλοι ταξιδεύουμε μαζί…»

ΠΑΤΡΑ 14 ΜΑΙΟΥ 2019,

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ

Δείτε εδώ σχετικό άρθρο στο thebest.gr

Πότε/Πού: 14 Μαΐου 2019, 10.30 π.μ. στο Μόλο της Αγίου Νικολάου Πάτρα

Είσοδος: ελεύθερη

250 μαθητές και μαθήτριες και 12 εκπαιδευτικοί από 8 σχολεία της Πάτρας παρουσιάζουν θεατρικά δρώμενα για το κοινό ταξίδι των ανθρώπων στον πλανήτη Γη…

Παρακολούθησαν επιπλέον 25 μαθητές/τριες και 40 γονείς και εκπαιδευτικοί.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, διοργάνωσαν μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την Τρίτη 14 Μαΐου 2019, ώρα 10.30 - 12.30, στο Μόλο της Αγίου Νικολάου Πάτρας. Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;».

Στον καταπληκτικό χώρο του Μόλου της Πάτρας, δίπλα από τα γαλάζια νερά κι ανάμεσα σε φορτηγά και πλοία οι 250 μαθητές από 3 διαφορετικές σχολικές βαθμίδες πραγματοποίησαν το δικό τους κοινό ταξίδι… Στην υπαίθρια αυτή σκηνή μέσα από μια ποικιλία θεατρικών δρώμενων, που εξελίσσονταν σε κυκλική ροή σε διάφορα σημεία του χώρου, οι μαθητές διερεύνησαν με το δικό τους τρόπο το πώς αντιλαμβάνονται το «ποιος είμαι εγώ», «ποιος είναι ο άλλος», «τι μας ενώνει διαχρονικά στο κοινό μας ταξίδι στον πλανήτη Γη». Παρουσίασαν μέσα παγωμένες εικόνες, συμβολικά δρώμενα και χορογραφημένες σκηνές σε γονείς και ανυποψίαστους περαστικούς τη δική τους άποψη για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή δίνοντας το μήνυμα
«πως μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα μαζί ως ίσοι και διαφορετικοί». Χαρακτηριστικά στιγμιότυπα, το συμβολικό ταξίδι των μαθητών λυκείου που ξεκίνησαν από το σταθμό του τρένου ως πρόσφυγες για να καταλήξουν δίπλα από τη θάλασσα λέγοντας φράσεις από τους «Μονολόγους από το Αιγαίο», η διαδήλωση μικρών μαθητών που κρατούσαν πανό με σύνθημα «Κι αν ήσουν εσύ;», ένα σχολικό παζάρι που έγινε αφορμή για να ταξιδέψει η σκέψη μας στον ξένο, τα κουτιά από τα σχολικά γεύματα που έγιναν τείχος για να αναδείξουν την απόρριψη και στη συνέχεια την αποδοχή του ‘διαφορετικού’ και πολλά άλλα δρώμενα που συνέθεσαν τμηματικά μια ξεχωριστή παράσταση αφήνοντας στους μαθητές την αίσθηση της ικανοποίησης κι ένα βαθύτερο προβληματισμό.

Ο χώρος βοήθησε στην επιτυχία της εκδήλωσης, καθώς στο παρελθόν έχει συνδεθεί με την προσπάθεια μεταναστών να ταξιδέψουν παράνομα στην Ιταλία. Επιπλέον, ο σταθμός των τρένων, η θάλασσα, τα φορτηγά και τα πλοία που μετακινούνταν την ώρα της εκδήλωσης νοηματοδότησαν βαθύτερα τις δράσεις. Η εκδήλωση παρά τις ιδιαιτερότητες του ανοιχτού χώρου είχε ομαλή ροή και φάνηκε σχετικά ως ενιαία παράσταση που εξελισσόταν κυκλικά.

Σχόλια - Εντυπώσεις

Ιδιαίτερα κολακευτικά ήταν τα λόγια των γονιών που παρακολούθησαν την εκδήλωση:
«Μας εκπλήξατε, δεν είχαμε ξαναδεί παρόμοια παράσταση…»,
«Όταν είδαμε πως η εκδήλωση θα παρουσιαζόταν το Μόλο δεν μπορούσαμε να φανταστούμε πως θα βλέπαμε κάτι θεατρικό…»,
«Σας ευχαριστούμε για τα μαθήματα ζωής που δίνετε στα παιδιά μας! Φεύγουμε προβληματισμένοι…».

Η ικανοποίηση φαίνεται και στα λόγια των μαθητών:
«Με εντυπωσίασε που τόσο σχολεία και τόσοι μαθητές καταφέραμε να κάνουμε κάτι μαζί…»,
«Ήταν πολύ όμορφα! Το θέαμα ήταν πολύ ωραίο και εντυπωσιακό! Δεν είχαμε ξανακάνει κάτι παρόμοιο…»,
«Είδα πολύ ωραία πράγματα που με έκαναν να σκεφτώ πόση αξία έχει η συνεργασία, η χαρά και πως μπορούμε να καταφέρουμε πολλά όταν είμαστε ενωμένοι…»,
«Ήταν εμπειρία ζωής να βλέπεις τόσα πολλά άτομα σε μια εκδήλωση ενωμένα…»,
«Μάθαμε πολύ χρήσιμα πράγματα, όπως να συμπεριφερόμαστε καλά στους μετανάστες…»,
«Κατάλαβα πως μέσα από το θέατρο μπορούμε να εκφραστούμε και χωρίς λόγια… Μακάρι να ξανακάνουμε μια παρόμοια εκδήλωση…»,
«Πέρασα πολύ όμορφα και χάρηκα πολύ, όταν έβλεπα τα χαμόγελα των θεατών..»

 

Αποσπάσματα – συνεντεύξεις στο κανάλι IONIAN TV:

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συμμετέχουν τα σχολεία: 8ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, 9ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, 19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, 21ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, 24ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, 13ο Γυμνάσιο Πάτρας, Γυμνάσιο Δεμενίκων, 5ο Γενικό Λύκειο Πάτρας

Οι εκπαιδευτικοί: Γιώργος Μπεκιάρης, Νίκος Παπαδόπουλος, Άννα Κόττα, Χρυσαυγή Κωστοπούλου, Δήμητρα Βαρβαρίγου, Καλλιόπη Βούλγαρη, Πολυξένη Αντωνοπούλου, Εύη
Πεσματζόγλου, Γιάννης Βλάχος, Τσουκαλά Γιώτα, Διονυσία Ασπρογέρακα, Σοφία Σιδέρη

Υποστήριξη σχολείων – Συντονισμός: Καλλιόπη Βούλγαρη, Γιώργος Μπεκιάρης 
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Σε συνεργασία με τα Τμήματα Αγωγής Υγείας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας

Στήριξη: Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Πληροφορίες.: 210-6541600 / www.theatroedu.gr

Οι φωτογραφίες είναι του Δημήτρη Χριστοδουλόπουλου.

 

Print

Number of views (2275)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!