Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Θεσσαλονίκη, 17/3/2019, Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/3/2019 1:00 μμ - 3:30 μμ Export event

Θεσσαλονίκη, 17 Μαρτίου 2019


Μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Κυριακή 17 Μαρτίου 2019, 1.00 μ.μ

Τόπος: Θέατρο Μονής Λαζαριστών ΚΘΒΕ, Σταυρούπολη

Είσοδος: ελεύθερη

7 σχολεία και ένα θεατρικό εργαστήριο νεαρών προσφύγων,

203 μαθητές και μαθήτριες,σε μία παράσταση

Παρακολούθησαν 100 μαθητές και μαθήτριες και 400 γονείς και εκπαιδευτικοί

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ..εδώ!                           ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ..εδώ!

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ, διοργάνωσαν μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ,την Κυριακή 17 Μαρτίου 2019, ώρα 1.00μ.μ., στη Μονή Λαζαριστών, Σκηνή Σωκράτης Καραντινός. Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;». Με αφορμή την 21η Μαρτίου, Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων, 203 μαθητές και μαθήτριες,από 7 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης και από το Θεατρικό Εργαστήριο Νεαρών Προσφύγων του Κ.Θ.Β.Ε ανεβαίνουν στη σκηνή για να αφηγηθούν τις δικές τους ιστορίες. Με όχημα το θέατρο της επινόησης, τα παιδιά διερευνούν και παρουσιάζουν καλλιτεχνικά, θεμελιώδη ερωτήματα, όπως «Ποιος είμαι εγώ;», «Ποιος είναι ο άλλος;», «Από πού ερχόμαστε;», «Πού συναντιόμαστε;», «Πώς θα ζήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα μαζί;»

Στο φεστιβάλ συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, δηλαδή δημοτικά σχολεία (54ο και 30ο Δ.Σ. Θεσ/νικης), γυμνάσια και λύκεια (Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λ.Τ. Αμπελοκήπων, 3 ο  Γυμνάσιο Ελευθερίου Κορδελιού, 16 ο ΓΕΛ Θεσ/νικης), το 3ο  ΣΔΕ Θεσσαλονίκης (Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης), καθώς και από το Θεατρικό Εργαστήριο Νεαρών Προσφύγων Κ.Θ.Β.Ε.

Τα σχολεία παρουσίαζαν έντονο ενδιαφέρον, εξαιτίας του διαπολιτισμικού στοιχείου που χαρακτήριζε τους μαθητικούς πληθυσμούς, αφού σε αυτά φοιτούν πολλά παιδιά και νέοι οικογενειών μεταναστών και προσφύγων από διαφορετικές χώρες προέλευσης (Αλβανία, Αφγανιστάν, Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλάδα, Ιράκ, Ιράν και Συρία). Οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους είχαν παρακολουθήσει επιμορφωτικά σεμινάρια του προγράμματος και, στη συνέχεια, πιο στοχευμένη επιμόρφωση, που περιελάμβανε τεχνικές του θεάτρου της επινόησης και δημιουργικής γραφής. Οι περισσότεροι χρησιμοποίησαν τις τεχνικές αυτές στην τάξη, με τη βοήθεια των εμψυχωτριών Ιωάννας Μήτσικα και Σοφίας Βούλγαρη, με σκοπό τη δημιουργία μιας παράστασης με ενιαίο ύφος. Το 30ο Δημοτικό Σχολείο συμμετείχε με εικαστικά εργαστήρια «Μαζί», στα οποία δημιουργήθηκαν τα σκηνικά της παράστασης. Τα εργαστήρια εμψύχωσαν η Σοφία Τσιριγώτη με τη βοήθεια της Χριστίνας Αμανατιάδου. Το 16ο ΓΕΛ συμμετείχε με βίντεο που περιελάμβανε φωτογραφίες των μαθητών και μαθητριών, ως αποτέλεσμα, επίσης, φωτογραφικού εργαστηρίου «Μαζί» με τίτλο «Χτίζουμε φιλίες». Τέλος, το 3ο ΣΔΕ του Γενικού Καταστήματος Κράτησης Θεσσαλονίκης συμμετείχε με βίντεο για το θεατρικό εργαστήριο «Όλοι ερχόμαστε από κάπου αλλού», που εμψύχωσε η Ιωάννα Μήτσικα.

Με όχημα, λοιπόν, τις τέχνες, το θέατρο, τη φωτογραφία, τον χορό, τη μουσική, τα εικαστικά και το βίντεο, στην παράσταση αφουγκραστήκαμε τις σκέψεις, τις αναμνήσεις και τα όνειρα που θέλησαν να μοιραστούν μαζί μας 200 περίπου παιδιά και νέοι, με αφορμή την 21η Μαρτίου, Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων. Τα λόγια του Martin Luther King «we may have all come on different ships, but we’re in the same boat»  σηματοδότησαν το ταξίδι μας που είχε σκοπό να διερευνήσει με τρόπο καλλιτεχνικό και δημιουργικό θεμελιώδη ερωτήματα, όπως «Ποιος είμαι εγώ;», «Ποιος είναι ο άλλος;», «Από πού ερχόμαστε;», «Πού συναντιόμαστε;» και «Πώς θα ζήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα μαζί;».

Το νήμα που διέτρεχε όλες τις παρουσιάσεις ήταν η βασική ιδέα ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να είναι ένα διαφορετικό δέντρο, αλλά όλα μαζί τα δέντρα μπορούν να συμβιώνουν αρμονικά στο μεγάλο δάσος. Η ιστορία του ανθρώπου είναι ένας χορός μετακινήσεων και ταξιδιών που δεν τελειώνει ποτέ, αλλά συνεχίζεται αέναα δίνοντας ελπίδα για νέες συναντήσεις μπολιασμένες με χυμούς, ήχους, εικόνες μιας συλλογικής μνήμης. Η μνήμη αυτή παλεύει να βρει τη φωνή της στη σκηνή του σύγχρονου κόσμου, ώστε να ξεπεραστούν η λήθη, η σιωπή και η απομόνωση.

 

Έγινε προβολή του φεστιβάλ από τα τοπικά έντυπα, τα ραδιοφωνικά (Ραδιόφωνο ΕΡΤ 3 στον 9,58, εκομπή της Ελένης Κουρτίδου «Ένας Αμλετ για τον δρόμο») και τα τηλεοπτικά κανάλια (όπως το Βεργίνα ΤV και το ΤV 100). Το θέατρο ήταν γεμάτο και ανάμεσα στους θεατές αρκετά στελέχη της Εκπαίδευσης και δημοσιογράφοι.
Πολύτιμη ήταν η βοήθεια από την ομάδα εθελοντών μελών και φίλων την ημέρα της πρόβας και της παράστασης. Τη μετακίνηση των παιδιών προσφύγων από τη Δομή Φιλοξενίας Διαβατών ανέλαβε ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

 

Σχόλια από το φεστιβάλ

Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν στην απολογιστική συνάντηση που κάναμε ότι η εμπειρία ήταν καταπληκτική και ενδυνάμωσε απίστευτα τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Πέρασα πάρα πολύ καλά, γιατί γνώρισα καινούρια άτομα που δεν ήταν από το σχολείο μας. Άλλα παιδιά που είχαν έρθει από διαφορετικές χώρες και ήταν όλα συμπαθητικά!!!
Μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Ελευθερίου Κορδελιού

Έμεινα απλά εντυπωσιασμένη...
Μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Ελευθερίου Κορδελιού

Ήταν η τέλεια εμπειρία γιατί γνώρισα όχι μόνο παιδιά από το σχολείο μου που δε γνώριζα καλά, αλλά και άλλα παιδιά που πιστεύω ότι μπορώ να χτίσω μια γερή φιλία.
Μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Ελευθερίου Κορδελιού

Η αλήθεια είναι ότι θέλει σοβαρή προσπάθεια για να συμμετέχεις στο φεστιβάλ. Η εμπειρία ήταν κουραστική αλλά άξιζε και με το παραπάνω. Κατά τη γνώμη μου γεμίζεις με εμπειρίες που μπορεί να μην ξαναζήσεις. Είμαι πολύ χαρούμενη που συμμετείχα!
Μαθήτρια Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Ευόσμου Θεσσαλονίκης

Η καλύτερη εμπειρία της ζωής μου!
Μαθήτρια Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Ευόσμου Θεσσαλονίκης

Μέσω του Προγράμματος μας δόθηκε η ευκαιρία να έθουμε σε επαφή με το φαινόμενο του πολέμου και της προσφυγιάς. Ευαισθητοποιηθήκαμε, προβληματιστήκαμε και συνειδητοποιήσαμε την τραγική πραγματικότητα που περνάνε καθημερινά αμέτρητα παιδιά της ηλικίας μας. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία. Σας ευχαριστούμε για αυτή την ευκαιρία!
Μαθήτρια Καλλιτεχνικού Γυμνασίου με λυκειακές τάξεις Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης

Πολλά συγχαρητήρια για την εξαιρετική και ξεχωριστή δουλειά όλων. Ειλικρινά συγκινήθηκα. Μακάρι να βάλουν όλα τα σχολεία βαθιά μέσα τους την Τέχνη. Γιατί η Τέχνη μας πάει μπροστά.
Μαθήτρια Καλλιτεχνικού Γυμνασίου με λυκειακές τάξεις Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης

Ένα υπέροχο Μαζί. Ας το κρατήσουμε!
Μαθήτρια Καλλιτεχνικού Γυμνασίου με λυκειακές τάξεις Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης

Πολλά συγχαρητήρια για τη δράση σας και την παράσταση. Η συνεργασία εκπαίδευσης και τέχνης έχει θεαματικά μετασχηματιστικά αποτελέσματα στα παιδιά μας που είναι το μέλλον της κοινωνίας.
Φωτεινή Παπαδοπούλου, εκπαιδευτικός θεατής

Συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά σας και την κοινωνική προσφορά. Μπράβο σε όλους! Σας ευχαριστούμε....
Χαρούλα Τσιριγώτη, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας

Το σχολείο μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος έμπνευσης, ευαισθητοποίησης, προβληματισμού, συνεργασία και δημιουργίας!!! Το Πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» το απέδειξε για ακόμη μια φορά! Σας ευχαριστούμε!
Μαρία Βαφειάδου, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπάιδευσης Κ. Μακεδονίας

Συγχαρητήρια, εύχομαι άπειρο κουράγιο και να μας χαρίζετε τέτοιες στιγμές όσο το δέντρο της αγάπης
Γονιός-θεατής

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Το αντίστοιχο μαθητικό φεστιβάλ τον Μάρτιο του 2017 είχε τίτλο «Μονόλογοι από το Αιγαίο» και βασίστηκε στο ομότιτλο βιβλίο - συλλογή 28 μαρτυριώνασυνόδευτων ανήλικων. Το 2018 είχε τίτλο «Το αγόρι με τη βαλίτσα» και βασίστηκε στο ομότιτλο έγο του Μάικ Κένι.

Τα σχολεία που συμμετέχουν στο φεστιβάλ στο Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

Μαθητές και μαθήτριες με διαφορετικές χώρες καταγωγής (Αλβανία, Αφγανιστάν, Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλάδα, Ιράκ, Ιράν και Συρία), που φοιτούν στο
Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου,
3ο Γυμνάσιο Ελευθερίου Κορδελιού,
30ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης,
16ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης,
54ο ΔημοτικόΣχολείο Θεσσαλονίκης,
Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λ.Τ. Αμπελοκήπων,
3ο ΣΔΕ Θεσσαλονίκης (Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης)
και το Θεατρικό Εργαστήριο Νεαρών Προσφύγων Κ.Θ.Β.Ε.,
με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Βερονίκης Τσουγκράνη, Βιβής Γάτσια, Έλενας Χατζηκωνσταντίνου, Ειρήνης Πανταζή, Ιωάννας Μήτσικα, Δήμητρας Παπαστεφάνου, Εύης Ανδρία, Ειρήνης Τσιαπανέλα, Ελένης Κουταλοπούλου, Κυριακής Δούδη, Γιώργου Κυριακίδη, Στέλλας Λινάρδη, Βασιλικής Καζαντζή, Σοφίας Τσάντα, Χάρη Δημητρακόπουλου, ΔέσποιναςΚαπουλίτσα, Μαίρης Γκρίζου, της ψυχολόγου Φωτεινής Παπαχαραλάμπους και των θεατροπαιδαγωγών Ειρήνης Ζώη, Μελίνας Χατζηγεωργίουκαι Ιωάννας Μήτσικα,συναντιούνται  δημιουργικά σε μια παράσταση που θέτει το ερώτημα «Κι αν ήσουν εσύ;» με  τρόπους που μόνο τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να το κάνουν.

Υποστήριξη σχολείων –σκηνοθετική επιμέλεια– επιμέλειακίνησης: Ιωάννα Μήτσικα και Σοφία Βούλγαρη
Σκηνογραφική επιμέλεια:Σοφία Τσιριγώτη

Συντονισμός: Τζένη Καραβίτη και Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Πληρ.: 210-6541600 / www.Theatroedu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1849)/Σχόλια (0)

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!