Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Τρίπολη, 12/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/5/2019 10:30 πμ - 12:30 μμ Export event

Τρίπολη, 12 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

ΤΡΙΠΟΛΗ 12 ΜΑΙΟΥ 2019,   

Τόπος: Μαλλιαροπούλειο Θέατρο 

100 μαθητές και μαθήτριες και 13 εκπαιδευτικοί από 4 σχολεία της Αρκαδίας παρουσίασαν μία θεατρική σύνθεση για το «μαζί της ζωής»...

Παρακολούθησαν 50 μαθητές/τριες και 100 εκπαιδευτικοί και γονείς.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργάνωσε μαθητικό φεστιβάλ, την Κυριακή 12 Μαΐου 2019, ώρα 7:00 μ.μ., στο Μαλλιαροπούλειο Θέατρο Τρίπολης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους αξιοποίησαν τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και με βιωματικές δραστηριότητες δημιούργησαν θεατρικά δρώμενα βασισμένα σε κείμενα σχετικά με τη διαφορετικότητα, τις πολιτισμικές διαφορές, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή.

Συναντήθηκαν δημιουργικά επί σκηνής, σε μία κοινή θεατρική σύνθεση και μιλούν με έναν δικό τους, διαφορετικό τρόπο, για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου, ώστε να μοιραστούν με το κοινό το μήνυμα - αν όχι αίτημα και συνάμα βεβαιότητα - πως «μόνο μαζί μπορούμε».

Το Φεστιβάλ της Τρίπολης περιλάμβανε μουσική, θέατρο, χορό και φαγητό με γεύσεις από Ελλάδα, Συρία και Αφγανιστάν. Ξεκίνησε με τους μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου Τρίπολης να μας καλωσορίζουν με ένα αφρικάνικο τραγούδι, συνοδεία τυμπάνων και χορευτικού, που είχαν ετοιμάσει στο πλαίσιο του προγράμματός τους «η ταυτότητά μου, η ταυτότητά μας». Η έναρξή του δημιούργησε ένα έθνικ κλίμα και ανέβασε ενεργειακά το κοινό.  Στη συνέχεια, η πρώτη ομάδα του γυμνασίου Τεγέας έκανε ένα οδοιπορικό στους περσικούς πολέμους και στον πόλεμο της Τροίας θέλοντας να δείξει τη διαχρονικότητα του ξεριζωμού από την πατρίδα. Ακολούθησε το γυμνάσιο Μεγαλόπολης με όλους τους μαθητές στη σκηνή να κάνουν... «ένα βήμα μπροστά» κάθε φορά που μπορούσαν να έχουν το δικαίωμα που ακουγόταν και συνέχισαν με ένα σπονδυλωτό έργο που ήταν βασισμένο στις Τρωάδες του Ευριπίδη, στα «Ματωμένα χώματα» της Διδώς Σωτηρίου, στην «Αναλαμπή» του Νίκου Θέμελη και στο «ο Έβρος απέναντι» των Μιχάλη Ρέππα  και Θανάση Παπαθανασίου. Ξεκίνησε από την Τροία και την αιχμαλωσία των γυναικών ύστερα από την άλωση της πόλης, πέρασε στην καταστροφή της Σμύρνης και στον ξεριζωμό του Μικρασιατικού ελληνισμού και έφτασε ως την Ελλάδα του σήμερα, για να αναδείξει τις προσωπικές ιστορίες και τα προβλήματα των σύγχρονων προσφύγων. Ανάδειξαν έτσι τη διαχρονικότητα του πολέμου, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού, αλλά και την ανάγκη αλληλεγγύης και αποδοχής της διαφορετικότητας. Τέλος, είδαμε το βίντεο που είχαν φτιάξει οι μαθητές, όπου σαν δημοσιογράφοι έκαναν έρευνα στο σχολείο τους για το ανθρώπινο δικαίωμα που είναι το πιο σημαντικό για τον καθένα. Η καθηγήτρια τους, Μάγκλαρη Μαρία, είχε χρησιμοποιήσει τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος που μαζί με την ευαισθητοποίηση που είχε επιτευχθεί, κατάφερε να προκαλέσει συγκίνηση πρώτα των μαθητών που συμμετείχαν και έτσι και του κοινού. Ακολούθησε το Γυμνάσιο Τεγέας, με δεύτερη ομάδα μαθητών όπου μέσα από το θεατρικό του μικρού πρίγκιπα, μας ανάδειξαν τη σημασία που έχει να αντιλαμβάνεται κανείς τα πράγματα γύρω του με την καρδιά και την ψυχή, χωρίς να παρασύρεται από όσα απλά βλέπει. Η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα Δράστες τελείωσαν το παραστασιακό μέρος του Φεστιβάλ με τη δραματοποίηση του διηγήματος «Σαν τα χελιδόνια λέλε μου» του Σωτήρη Δημητρίου όπου το παιδί του πολέμου γίνεται το παιδί όλων μας και συγκίνησε με απλότητα και συναίσθημα. Τέλος, το κλείσιμο με το τραγούδι «ο ξένος» που είχε ηχογραφηθεί ιδιαίτερα για το φεστιβάλ από τον κ. Καρπούζο που τραγουδούσε και έπαιζε ούτι, να χορεύεται από τα παιδιά του δευτέρου γυμνασίου ελληνόπουλα και προσφυγόπουλα και να ξαναχορεύεται με όλα τα παιδιά μαζί, μας έκανε να θέλουμε να συνεχίσουμε και του χρόνου. Μέχρι τότε με χαρά μας πρόσφεραν και γευτήκαμε φαγητά και γλυκά, τα παιδιά με τους γονείς πρόσφυγες που φιλοξενούνται στην πόλη της Τρίπολης εδώ και ένα χρόνο. 

 

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συμμετέχουν: Γυμνάσιο Μεγαλόπολης, Μουσικό Γυμνάσιο Τρίπολης, Γυμνάσιο Τεγέας, 2ο Γυμνάσιο Τρίπολης, 2 ο Λύκειο Τρίπολης και η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα «Δράστες» 

Οι εκπαιδευτικοί: Μάγκλαρη Μαρία, Κομπίλα Γεωργία, Ντελοπούλου Βασιλική, Παρασκευοπούλου Στεφανία, Δημητρέλη Καλλιόπη, Κόκλα Αικατερίνη, Κωστοπούλου Καλλιόπη, Πλιάκα Κωνσταντίνα, Νούτσου Χριστίνα, Τσαρουχάς Νικόλαος,Πανουκλιά Μαρία, Δημοπούλου Ευθυμία, Τσακιρίδου Κυριακή, Αργυροπούλου Καλλιρρόη

Συντονισμός: Καζακώνη Πηνελόπη
Οργάνωση
: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Με τη στήριξη του Δήμου Tρίπολης

Πληρ.: 210-6541600 / www.humanrights.theatroedu.gr

 

Print

Number of views (1967)/Σχόλια (0)

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!