Αποτελέσματα αναζήτησης

«Πατάμε γερά!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Πατάμε γερά!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Τρίκαλα, 30/10/2021, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2), Γιώργος Μόσχος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/10/2021 6:00 μμ - 8:00 μμ Export event


«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2)

Σάββατο 30 Οκτωβρίου  2021, 18:00-20:00

Τρίκαλα, Μουσείο Τσιτσάνη

Διάρκεια σεμιναρίου: 2 ώρες

Δωρεάν για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ;», πραγματοποιούν συμμετοχικό σεμινάριο διάρκειας 2 ωρών με τίτλο: Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων: «Πατάμε γερά!».

Σύντομη περιγραφή:

Σκεπτικό/θεωρητική προσέγγιση: Το εργαστήριο αυτό έχει στόχο να βοηθήσει εκπαιδευτικούς που διοργανώνουν και εμψυχώνουν θεατρικά εργαστήρια με παιδιά και εφήβους να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια των δικαιωμάτων, να διερευνήσουν τρόπους με τους οποίους προσεγγίζουν τα δικαιώματα και να ενδυναμωθούν ως προς τη στάση τους σε περιπτώσεις που διαχειρίζονται ή αντιμετωπίζουν περιστατικά παραβιάσεων δικαιωμάτων και ρατσιστικών συμπεριφορών από οποιονδήποτε.

Τα δικαιώματα συνιστούν ένα ασφαλές «κλειδί» ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων, καθώς ο σεβασμός τους μπορεί να συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη παιδιών και ενηλίκων. Μέσα από αυτό το εργαστήριο επιχειρείται η σύνδεση της νομικής προσέγγισης (τι προβλέπει ο νόμος) με την ουσιαστική εφαρμογή και προάσπιση των δικαιωμάτων, που συμβαίνει όταν μία κοινότητα (μια παρέα, μια ομάδα, μια τάξη ή ένα σχολείο) αποκτά κοινή συνείδηση και μέσα από διάλογο προβαίνει σε συμφωνίες σχετικά με αυτά. Οι εκπαιδευτικοί που επιχειρούν να αξιοποιούν τα εργαλεία του θεάτρου, ιδίως μάλιστα όταν στην προσέγγισή τους διαχειρίζονται θέματα που σχετίζονται με τους όρους συνύπαρξης, τις συγκρούσεις, την ευαλωτότητα, τη βία, τις διακρίσεις και τις ίσες ευκαιρίες, είναι πολύ σημαντικό να έχουν ήδη στοχαστεί πάνω στην έννοια των δικαιωμάτων και να τα αξιοποιούν στην επικοινωνία τους με τα παιδιά, σε διάφορες διαδικασίες αλληλεπίδρασης, διαβούλευσης και επιδίωξης συμφωνιών μαζί τους. Μέσα από το εργαστήριο, επιχειρείται η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε στις θεατρικές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν με τα παιδιά, να περιλαμβάνουν την οπτική της άσκησης, προστασίας, οριοθέτησης και υπεράσπισης των δικαιωμάτων τους. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ζήτημα του ρατσισμού, διότι θεωρείται ένα θέμα που απασχολεί συχνά τις/τους εκπαιδευτικούς, λόγω περιστατικών που συμβαίνουν στο σχολικό περιβάλλον, και σχετίζεται άμεσα με την προσέγγιση κάθε ομάδας στα δικαιώματα και στον έμπρακτο σεβασμό τους.

Στόχοι: οι συμμετέχουσες / συμμετέχοντες
α) Να ενημερωθούν και να προβληματιστούν σχετικά με την έννοια και το νομικό υπόβαθρο των δικαιωμάτων του παιδιού και προτεινόμενους τρόπους / μεθόδους παρουσίασης, συζήτησης και κατανόησής τους σε ομάδες  παιδιών και εφήβων.
β) Να ανταλλάξουν απόψεις και να στοχαστούν σχετικά με τη στάση τους και τη στάση των μαθητών / μαθητριών τους απέναντι σε ρατσιστικές αντιλήψεις και συμπεριφορές.
γ) Να εμπνευστούν και να σχεδιάσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενσωματώσουν τα παραπάνω θέματα στις θεατροπαιδαγωγικές τους δραστηριότητες.

Τρόπος προσέγγισης: Συνδυασμός θεωρητικού μέρους με συμμετοχικές δράσεις και διάλογο.

Τα μέρη:
Α. Εισαγωγή στην έννοια των δικαιωμάτων – αρχική άσκηση με χωρισμό ομάδων:
Β. Η νομική βάση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού
Γ. Εισαγωγή στην έννοια του ρατσισμού
Δ. Τα δικαιώματα στην καθημερινότητα των παιδιών. Επεξεργασία ιστορίας σε ομάδες
Ε. Οι συμφωνίες για τα δικαιώματα στην ομάδα μας. Συζήτηση - αναστοχασμός

Επιμορφωτής: Γιώργος Μόσχος

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων. 

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μέχρι και την Τετάρτη 27/10/2021 και ώρα 20:00 μ.μ  συμπληρώνοντας τη φόρμα αίτησης εδώ:

Σημαντική επισήμανση: Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί με την τήρηση όλων των μέτρων που προβλέπονται.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες.

Επιβεβαίωση συμμετοχής θα αποσταλεί την Πέμπτη 28/10/2020 έως τις 21:00 μ.μ μέσω e-mail, μαζί με οδηγίες συμμετοχής στο σεμινάριο.

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Σύντομό βιογραφικό σημείωμα

Ο Γιώργος Μόσχος είναι νομικός, επιμορφωτής και εμψυχωτής θεατρικών ομάδων. Διετέλεσε Συνήγορος του Παιδιού από τον Ιούλιο του 2003 ως τον Ιανουάριο του 2018, Πρόεδρος και μέλος ΔΣ του Ευρωπαϊκού Δικτύου Συνηγόρων του Παιδιού. Συνεργάστηκε ποικιλοτρόπως με διεθνείς οργανισμούς ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οργανώσεις για τα δικαιώματα του παιδιού και συμμετείχε ενεργά σε μεγάλο αριθμό συναφών εθνικών και διεθνών δικτύων. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) και μέλος ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Συνεργαζόμενοι φορείς: Διεύθυνση  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, Μουσείο Τσιτσάνη.

Συντονισμός: Χριστίνα Κρίθαρη -Περιφερειακή Διαχείριση προγράμματος ‘Κι αν ήσουν εσύ;’ Κεντρικής Ελλάδας -ckrithari@yahoo.gr /6948192570

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (1216)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Μάρτιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2627
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 27/2/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζουν Γ. Δούβου-Γ. Μπεκιάρης- Α. Παπακωνσταντινοπούλου
28291
2
3
45
6
78
9
10
«κι αν ήσουν εσύ;  - Πες το δυναμικά με εικόνες»

«κι αν ήσουν εσύ; - Πες το δυναμικά με εικόνες»

Αμφιλοχία 9-10 /3/2024 , Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Γιώργος Μπεκιάρης
11
12
13
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 13/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση Ομάδας Τοπικών Συντονιστών Νότου προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η , Αλεξιάδη Κατερίνα
14
15
Theatre Makes Politics (TMP) - Pilot Workshop "Far-right extremism and populism: racism and anti-refugees' rhetoric”

Theatre Makes Politics (TMP) - Pilot Workshop "Far-right extremism and populism: racism and anti-refugees' rhetoric”

Greece Patra 15/3/2024 Pilot Worksop at Youth Theatre Lab of Municipal & RegionalTheatre of Patras
1617
18
TheatreInMathematics2 (TiM^2) students' workshop

TheatreInMathematics2 (TiM^2) students' workshop

Chania Greece 18/3/2024 students' workshop 1st Experimental Gymnasio of Chania Crete Greece
19
20
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 20/3/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για εκπαιδευτικούς
21
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 21/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση Συντονιστικής Ομάδας "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η , Νικος Γκοβας
2223
24
ΠΔΘΕ-ΠΠΑ Θέατρο του Καταπιεσμένου / Θέατρο Φόρουμ

ΠΔΘΕ-ΠΠΑ Θέατρο του Καταπιεσμένου / Θέατρο Φόρουμ

Ραψάνη Λάρισας , 23-24/3/2024, Εργαστήριο Θέατρο του Καταπιεσμένου - Θεάτρου Φόρουμ, Χριστίνα Κρίθαρη
2526
Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Διαδικτυακά, 26/3/2024 εκδήλωση Συμμετέχουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Καραμίχος, Δωδέκατος Πίθηκος, Μαρία Πρωτόπαππα, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Στάνκογλου
27
  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 30ο ΔΣ Ηρακλείου & 49ο ΔΣ Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 41ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», 1ο Δημοτικό Σχολείο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

  • Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

    Διαδικτυακά 27/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει ο Γιάννης Πούλιος

2829
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
30
31
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
1
“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

Αθήνα, 1/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, Εύη Θανέλλα
2
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 2/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
34
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 4/4/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία
56
Freedom Theatre εργαστήριο αλληλεγγύης

Freedom Theatre εργαστήριο αλληλεγγύης

Ηράκλειο 6/4/2024 για εκπαιδευτικούς
7
"Διαφυγές"

"Διαφυγές"

Ναύπλιο, 7/4/2024, παράσταση θεάτρου φόρουμ για μεταπτυχιακούς φοιτητές/φοιτήτριες

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά