Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


 

 

Επιμόρφωση  «κι αν ήσουν εσύ;»

 

Eργαστήριο Α1β: «Εγώ κι ο άλλος…» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Eργαστήριο Α1β: «Εγώ κι ο άλλος…» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά 23/10/2021 10:00-14:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Γιώργος Μπεκιάρης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 23/10/2021 10:00 πμ - 2:00 μμ Export event


Eργαστήριο Α1β: «Εγώ κι ο άλλος…» - θέματα ταυτότητας, διαπολιτισμική εκπαίδευση

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4)

Διαδικτυακά, 23/10/2021

Ώρες: 10:00-14:00

Τρόπος παρουσίασης: Διαδικτυακά
Διάρκεια:
4 ώρες
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων

Σχεδιασμός Προσαρμογή: Γιώργος Μπεκιάρης
Εμψύχωση: Γιώργος Μπεκιάρης και πιστοποιημένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός τους «κι αν ήσουν εσύ;», πραγματοποιούν διαδικτυακό – συμμετοχικό σεμινάριο διάρκειας 4 ωρών με τίτλο: Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων: «Εγώ κι ο άλλος…».

Θεματική ενότητα
θέματα ταυτότητας, διαπολιτισμική εκπαίδευση 

Σύντομη περιγραφή
Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες, εξερευνούν τις έννοιες της ατομικής και ομαδικής ταυτότητας, της αυτοεικόνας και του ετεροπροσδιορισμού και της ετερότητας/ διαφορετικότητας, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και θεατρικές τεχνικές.
Προσεγγίζεται το θέμα των στερεότυπων, πώς αυτά δημιουργούν αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις στις ανθρώπινες σχέσεις και μπορούν να εκδηλωθούν ακόμα και με ρατσιστική συμπεριφορά.

Στόχοι: 
α. Να διερευνηθούν οι έννοιες της ατομικής και ομαδικής ταυτότητας, της αυτοεικόνας και του ετεροπροσδιορισμού, της ετερότητας/διαφορετικότητας 
β. Να προσεγγιστεί το θέμα των στερεότυπων και να αναδειχτεί ο ανασταλτικός ρόλος τους ρόλος τους στην προσέγγιση κι επικοινωνία με τον «διαφορετικό άλλο», καθώς και στη δημιουργία αντιπαραθέσεων, συγκρούσεων και ρατσιστικών συμπεριφορών μεταξύ κοινωνικών ομάδων.  

Προσδοκόμενα αποτελέσματα:
Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα κατανοήσουν πώς μπορούν οι αρχικές υποθέσεις που κάνουμε για τους άλλους, με βάση τα στερεότητα και τις προκαταλήψεις που έχουμε για αυτούς, να εμποδίσουν την επικοινωνία μαζί τους και να οδηγήσουν σε παρεξηγήσεις/συγκρούσεις. Θα είναι σε θέση να εντοπίζουν ποιοι παράγοντες και δεξιότητες μπορούν να συμβάλλουν στην ομαλή συμβίωση μεταξύ ομάδων με διαφορετική κουλτούρα. Σημαντικότερα θεωρούνται: 
α. Η πληροφόρηση για τα πολιτισμικά στοιχεία των άλλων
β. Η αλλαγή στάσης που ενισχύει τη διάθεση για επικοινωνία
γ. Οι δεξιότητες επικοινωνίας στη βάση της αμοιβαίας αποδοχής στοιχείων της κουλτούρας των άλλων. 

Τρόπος  προσέγγισης:
Θα αξιοποιηθούν βιωματικές δραστηριότητες και θεατρικές τεχνικές, όπως:
    • Αξιοποίηση των ατομικών εμπειριών για τη δημιουργία  συλλογικής ιστορίας.
    • Τεχνικές από θέατρο ντοκουμέντο
    • Προσομοίωση 
    • Παιχνίδια ρόλων
    • Επίλυση προβλήματος

Το σεμινάριο δίνεται αποκλειστικά για τους συμμετέχοντες στην Επιμόρφωση 100.

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα
Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκφραστικής Κίνησης. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2017-2020). Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής και Περιφερειακός Συντονιστής Δυτικής Ελλάδας στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;».


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (873)/Σχόλια (0)

Ημερολόγιο δράσεων

«Μάρτιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
26272829123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600 / www.TheatroEdu.gr


 

Πατήστε παρακάτω για αναλυτική περιγραφή κάθε εργαστηρίου και λοιπών δράσεων που εντάσσονται στην Επιμόρφωση 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Μονόλογοι σε καραντίνα - Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

Να τους πάρετε στα σπίτια σας...

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Περάσματα

World cinema

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα

Ο ήχος της πέτρας

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Με λογισμό και μ’ όνειρο - Μονόλογοι σε καραντίνα

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας

Πατάμε γερά!