Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


 

 

Επιμόρφωση  «κι αν ήσουν εσύ;»

 

Εργαστήριο Α2: «Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Εργαστήριο Α2: «Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 29/11/2021 17:00-19:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2), Γιώργος Μόσχος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/11/2021 5:00 μμ - 7:00 μμ Export event


Εργαστήριο Α2: «Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2)

Διαδικτυακά, 29/11/2021

Ώρες: 17:00-19:00

Σχεδιασμός: Γιώργος Μόσχος, νομικός - εμψυχωτής
Διάρκεια: 2 ώρες
Τρόπος παρουσίασης: Διαδικτυακά

Αριθμός συμμετεχόντων: ως 25 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων

Σκεπτικό/θεωρητική προσέγγιση:
Το εργαστήριο αυτό έχει στόχο να βοηθήσει εκπαιδευτικούς που διοργανώνουν και εμψυχώνουν θεατρικά εργαστήρια με παιδιά και εφήβους να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια των δικαιωμάτων, να διερευνήσουν τρόπους με τους οποίους προσεγγίζουν τα δικαιώματα και να ενδυναμωθούν ως προς τη στάση τους σε περιπτώσεις που διαχειρίζονται ή αντιμετωπίζουν περιστατικά παραβιάσεων δικαιωμάτων και ρατσιστικών συμπεριφορών από οποιονδήποτε. Τα δικαιώματα συνιστούν ένα ασφαλές «κλειδί» ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων, καθώς ο σεβασμός τους μπορεί να συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη παιδιών και ενηλίκων. Μέσα από αυτό το εργαστήριο επιχειρείται η σύνδεση της νομικής προσέγγισης (τι προβλέπει ο νόμος) με την ουσιαστική εφαρμογή και προάσπιση των δικαιωμάτων, που συμβαίνει όταν μία κοινότητα (μια παρέα, μια ομάδα, μια τάξη ή ένα σχολείο) αποκτά κοινή συνείδηση και μέσα από διάλογο προβαίνει σε συμφωνίες σχετικά με αυτά. Μέσα από το εργαστήριο, επιχειρείται η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε στις θεατρικές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν με τα παιδιά, να περιλαμβάνουν την οπτική της άσκησης, προστασίας, οριοθέτησης και υπεράσπισης των δικαιωμάτων τους.

Περιγραφή εργαστηρίου:

Στόχοι: οι συμμετέχουσες / συμμετέχοντες
α) Να ενημερωθούν και να προβληματιστούν σχετικά με την έννοια και το νομικό υπόβαθρο των δικαιωμάτων του παιδιού και προτεινόμενους τρόπους / μεθόδους παρουσίασης, συζήτησης και κατανόησής τους σε ομάδες παιδιών και εφήβων.
β) Να ανταλλάξουν απόψεις και να στοχαστούν σχετικά με τη στάση τους και τη στάση των μαθητών / μαθητριών τους απέναντι σε ρατσιστικές αντιλήψεις και συμπεριφορές.
γ) Να εμπνευστούν και να σχεδιάσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενσωματώσουν τα παραπάνω θέματα στις θεατροπαιδαγωγικές τους δραστηριότητες.

Τρόπος προσέγγισης: Συνδυασμός θεωρητικού μέρους με συμμετοχικές δράσεις και διάλογο.

Τα μέρη:
Α. Εισαγωγή στην έννοια των δικαιωμάτων – αρχική άσκηση με χωρισμό ομάδων.
Β. Η νομική βάση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού.
Γ. Εισαγωγή στην έννοια του ρατσισμού.
Δ. Τα δικαιώματα στην καθημερινότητα των παιδιών. Επεξεργασία ιστορίας σε ομάδες.
Ε. Οι συμφωνίες για τα δικαιώματα στην ομάδα μας. Συζήτηση – αναστοχασμός.

Συμμετοχή: Το εργαστήριο προσφέρεται μονο σε όσους παρακολουθούν την Επιμόρφωση 100.

Σύντομο βιογραφικό σχεδιαστή
Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και υπερασπιζόμενος τα δικαιώματά τους. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (1143)/Σχόλια (0)

Ημερολόγιο δράσεων

«Απρίλιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600 / www.TheatroEdu.gr


 

Πατήστε παρακάτω για αναλυτική περιγραφή κάθε εργαστηρίου και λοιπών δράσεων που εντάσσονται στην Επιμόρφωση 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Μονόλογοι σε καραντίνα - Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

Να τους πάρετε στα σπίτια σας...

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Περάσματα

World cinema

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα

Ο ήχος της πέτρας

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Με λογισμό και μ’ όνειρο - Μονόλογοι σε καραντίνα

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας

Πατάμε γερά!