Θέατρο του Καταπιεσμένου
Θέατρο Φόρουμ

ανακοινώσεις - υλικό - βιβλίογραφία - άρθρογραφία - δράσεις
 

"...to be citizens, it is not enough to live in society;
w
e have to transform it..."  (Augusto Boal)

 

 

"Θέατρο Φόρουμ στην εκπαίδευση"

Γλωσσάρι

Γλωσσάρι του Θεάτρου του Καταπιεσμένου

Δείτε εδώ

Βιβλίο

 Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και τεχνικές θεάτρου φόρουμ

Άρθρα

Άρθρα (στα Ελληνικά) για τον Μπόαλ και το Θέατρο του Καταπιεσμένου

Φεστιβάλ

Διθενή Φεστιβάλ & Εκδηλώσεις Θεάτρου του Καταπιεσμένου

The Aesthetics of the Oppressed

"Το παραμύθι της Σούα-Σούα" 

From spectarors to spect-actors

Bruce Burton & John O'Toole (2005) Enhanced Forum Theatre: Where Boal’s Theatre of the Oppressed Meets Process Drama in the Classroom

Δράσεις ΘτΚ & Θεάτρου Φόρουμ

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 21/3/2022 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2022 10:00 πμ - 12:00 μμ Export event


«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»
Δωρεάν διαδραστική παράσταση φόρουμ - θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για σχολεία 
Τεχνικές θεάτρου για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΦΥΛΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ (Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού)

ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022, 10.00 π.μ.-12:30μ.μ. Διαδικτυακά,  για μαθητές/μαθήτριες Γ' Γυμνασίου, Α ' & Β'  Λυκείου

ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ  369 μαθητές/μαθήτριες

4ο Γυμνάσιο Τρικάλων "Γιώργος Σεφέρης" , εκπαιδευτικός: Tσιοτινού Αθανασία,  60 μαθητές   Γ τάξη

Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης, εκπαιδευτικός Αλεξιάδη Κατερίνα, 36  μαθητές   Γ τάξη

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟΥ, εκπαιδευτικός Αντωνάκη Μαρία, 8 μαθητές, Γ γυμν, Α και Β Λυκείου

Γυμνάσιο Μακρακώμης, εκπαιδευτικός Αρβανίτη Βασιλική, 20  μαθητές, Γ τάξη

2o ΓΕΛ ΚΑΒΑΛΑΣ, εκπαιδευτικός Δημητριάδου Ζαχαρένια, 25 μαθητές β’ τάξη

3o Γυμνάσιο Αχαρνών, εκπαιδευτικός Καλδή Μαίρη, 102 μαθητές  Β' Τάξη

1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Λάρισας, εκπαιδευτικός Κρεμεζή Ευαγγελία, 30  μαθητές  Γ’ τάξη

2ο ΕΠΑΛ ΚΟΖΑΝΗΣ, εκπαιδευτικός Μαυρομάτη Αικατερίνη, 23 μαθητές Β’ τάξη

Γυμνασιο Καλλιμασιάς Χίου, εκπαιδευτικός  Μενεξέ Ελένη, 20 μαθητές

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ν.ΑΓΧΙΑΛΟΥ -ΕΙΔΙΚΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΕΙΑΣ, εκπαιδευτικός Ρούσση Νικολέτα, 20 μαθητές απο όλες τις τάξεις

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Κρήτης, εκπαιδευτικός Τσιάμου Μαρία, 25 μαθητές Γ’ Τάξη

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σχόλια:

"Ευχαριστούμε πολύ για το πολύ όμορφο δίωρο που περάσαμε με τα παιδιά και την ομάδα σας. Τα παιδιά από το 2ο ΓΕΛ Καβάλας ήθελαν συνεχώς να μιλάνε και να παίρνουν μέρος. Ευχαριστούμε και πάλι. Καλή συνέχεια στις δράσεις σας" Με εκτίμηση Ζαχαρούλα Δημητριάδου

"Ευχαριστούμε πολύ για σήμερα. Ήταν κάτι καινούργιο για τα παιδιά. Τους άρεσε πολύ, συμμετείχαν, γελάσανε, προβληματιστηκανε και είμαι σίγουρη ότι θα το θυμούνται. Πολλά ευχαριστώ σε όλη την ομάδα σας. Φιλιά" Μαίρη Καλδή

"Είμαι η διευθύντρια απο το γυμνάσιο στο κατάστημα κράτησης  Κασσαβέτειας . ... Θέλω όμως να καταθέσω οτι οι μαθητές μας -που είναι ''πολυχρωμες πεταλούδες΄΄ -ενθουσιάστηκαν και παθιάστηκαν .Εξακολούθησε μια μεγάλη συζήτηση μεταξύ μας μετα απο την διακοπή και ήθελα να σας ευχαριστήσω για άλλη μια φορά που μας δώσατε αυτή την δυνατότητα. Ξέρεις μέσα στη φυλακή σε τέτοιες δραστηριότητες δεν έχουμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε. Να είστε όλοι καλά"  Ρούσση Νικολέττα

"Παγκόσμια μέρα κατά του ρατσισμού σήμερα και το 4ο Γυμνασιο Τρικάλων "Γιώργος Σεφέρης" επελέγη να συμμετάσχει στην θεατροπαιδαγωγική παράσταση Θεάτρου Φόρουμ "Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας''.  Το Γ4 του σχολείου μας ήταν ένα από τα 11 τμήματα από 11 διαφορετικά σχολεία της Ελλάδας που παρακολούθησαν διαδικτυακά αυτή τη δράση του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Οι μαθητές μας άκουσαν την ιστορία της Ηλέκτρας και της προσφυγοπούλας συμμαθήτριάς της, της Ράμα, η οποία βιώνει ρατσισμό, προσπαθώντας να εγκλιματιστεί στο νέο της περιβάλλον. Η Ηλέκτρα στην προσπάθειά της να βοηθήσει τη Ράμα βρίσκει συμμάχους, αλλά και εχθρούς, πρέπει ν' αντιμετωπίσει στερεότυπα και προκαταλήψεις βαθιά ριζωμένες στην κοινωνία μας. Η ιστορία δεν τελειώνει ευχάριστα. Οι μαθητές καλούνται να επέμβουν και να δώσουν ενα διαφορετικό τέλος στην ιστορία της Ηλέκτρας, ένα τέλος αισιόδοξο. Είμαι χαρούμενη γιατί οι μαθητές μας τάχθηκαν στο πλευρό της Ηλέκτρας και της Ράμας, τάχθηκαν στο πλευρό των κατατρεγμένων και των προσφύγων, γιατί οι πρόσφυγες δεν ξεχωρίζουν σε λευκούς και μαύρους, σε Ευρωπαίους, Ασιάτες και Αφρικανούς, γιατί πάντα οι λαοί πληρώνουν τις ορέξεις των δυνατών, χθες η Κύπρος, η Συρία, η Λιβύη, σημερα η Υεμένη, η Ουκρανία, αύριο, ποιος ξέρει, μπορει να είμαστε κι εμείς στη θέση του πρόσφυγα. Οι μαθητές συνειδητοποίησαν πόσο εύκολα μπορούν ν' αλλάξουν οι ρόλοι, ο θύτης να γίνει θύμα, ο καταπιεστής καταπιεζόμενος, ο ελεύθερος σκλάβος. Συγχρόνως, ευαισθητοποιήθηκαν στο θεμα της αλληλεγγύης, της ειρήνης και της συναδέλφωσης των λαών. Ευχαριστούμε πολύ που μας βοήθησατε να περάσουμε με θεατρικό τρόπο μηνύματα κατά του πολέμου και κατά του ρατσισμού στα παιδιά μας. Καληνύχτα Κεμάλ! Αυτός ο κόσμος ίσως και ν' αλλάξει!" Αθανασία Τσιοτινού

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων,  που έχει οριστεί από τον ΟΗΕ για τις 21 Μαρτίου,  παρουσιάζουν διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ - θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα: διάρκειας 2,5 ωρών με τίτλο: «Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας» . 
 

Η παράσταση προσφέρεται διαδικτυακά,  δωρεάν για μαθητές/μαθήτριες Γ' Γυμνασίου, Α ' & Β'  Λυκείου και τους εκπαιδευτικούς τους.
Την παράσταση μπορούν να παρακολουθήσουν 10 τμήματα/ομάδες  από 10 διαφορετικά σχολεία από 10 διαφορετικές πόλεις της χώρας

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί/σχολεία που επιθυμούν να συμμετάσχουν με κάποιο τμήμα ή ομάδα μαθητών/μαθητριών πρέπει να συμπληρώσουν
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΔΩ .. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. (ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ, ΟΣΟΙ ΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΘΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΘΟΥΝ)


Θέσεις περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν οι εκπαιδευτικοί που είναι μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ
Για να παρακολουθήσουν οι μαθητές/μαθήτριες την παράσταση και το διαδραστικό  εκπαιδευτικό πρόγραμμά της πρέπει
-να υπάρχει μέσα στην τάξη ίντερνετ με καλή σύνδεση,
-ένας προτζέκτορας  και κάποια μεγάλη οθόνη ή τοίχος ώστε να προβάλλεται η παράσταση,
-ΗΥ ή λάπτοπ με κάμερα, ηχεία και σύνδεση με το ΖΟΟΜ
ΑΔΕΙΕΣ
Η παράσταση και όλο το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας.
Το σχολείο δεσμεύεται για τις όποιες ενέργειες χρειάζονται.

Σύντομη περιγραφή: 

«Η Πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας» είναι μια παράσταση θεάτρου φόρουμ και προσφέρεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιούν το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Η παράσταση φόρουμ και το διαδραστικό εργαστήριο που τη συνοδεύει διαπραγματεύονται με το κοινό θέματα, όπως η αλληλεγγύη, η αποδοχή του «άλλου» και η αντιμετώπιση της ξενοφοβίας. ​

Η παράσταση απευθύνεται σε εφήβους/έφηβες, σε εκπαιδευτικούς και σε μέλη της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας και επιχειρεί να θέσει τους συμμετέχοντες / τιςσυμμετέχουσες απέναντι σε προσωπικές και κοινωνικές στάσεις, ιδανικά, επιθυμίες και ευθύνες, καλώντας τους/τις να παρέμβουν στην παράσταση και να προτείνουν λύσεις. Η παράσταση - εργαστήριο αποτελείται από τρία (3) μέρη:

  • Μέρος Α: παιχνίδι ενεργοποίησης σχετικά με το θέμα της παράστασης.
  • Μέρος Β: παρουσίαση της παράστασης «Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας», η οποία ακολουθείται από συζήτηση σχετικά με τους χαρακτήρες του έργου μέσω της τεχνικής της «ανακριτικής καρέκλας».
  • Μέρος Γ: το «Φόρουμ», κατά το οποίο η παράσταση ξαναπαίζεται και το κοινό παρεμβαίνει επί σκηνής, προσπαθώντας με αυτοσχεδιασμούς να ενδυναμώσει τον χαρακτήρα,  ο οποίος έχει ανάγκη ενδυνάμωσης, και να οδηγήσει την ιστορία σε ένα διαφορετικό τέλος.

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Εμψύχωση: Χριστίνα Κρίθαρη
Παίρνουν μέρος: Βασίλης Κλησιάρης, Βασιλένα Μητσιάδη, Αγλαΐα Νάκα, Αντονέλλα Χήρα

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ.  2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "Κι αν ήσουν εσύ;", που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1753)/Σχόλια (0)





Αναζήτηση