Αποτελέσματα αναζήτησης

Θεατρικές τεχνικές στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών

Θεατρικές τεχνικές στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών

Αθήνα, 24/11/2018, Εργαστήριο, Μαρίτα Λώλη, Γιώργος Μάρδας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2018 3:00 μμ - 5:30 μμ Export event

Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

 Θεατρικές τεχνικές στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών

Αθήνα, 24/11/2018

Μαρίτα Λώλη, καθηγήτρια γαλλικών
Γιώργος Μάρδας, καθηγητής, θεατρολόγος

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: γαλλικά, ελληνικά

Το εργαστήρι αυτό προτείνει μια διδακτική προσέγγιση για την εκμάθηση της γαλλικής, ως ξένης γλώσσας, βασισμένη σε τεχνικές θεάτρου. Οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με διάφορες θεατρικές τεχνικές (παιχνίδια για ζέσταμα και ενεργοποίηση, παιχνίδια γνωριμίας, ασκήσεις που στοχεύουν στην εξάσκηση του σώματος και της φωνής) και σταδιακά θα οδηγηθούν στη δημιουργία μικρών θεατρικών δρώμενων βασισμένων σε κείμενα γνωστών γάλλων δραματουργών. Οι διδακτικοί στόχοι μιας τέτοιας προσέγγισης είναι τόσο γλωσσικοί (εμπέδωση δομών της ξένης γλώσσας, ανάπτυξη της επικοινωνιακής δεξιότητας), θεατρικοί (ενεργοποίηση του σώματος, εξάσκηση της φωνής) όσο και  παιδαγωγικοί. Το θέατρο και οι τεχνικές του συνδέονται άμεσα με την παιδαγωγική πράξη αφού ενεργοποιούν το συναίσθημα, συνδέουν την τάξη τόσο με  πλασματικούς κόσμους όσο και με τον πραγματικό κόσμο που περιβάλλει τους μαθητές, και άρα για αυτό το λόγο θέτουν το μαθητή σε ετοιμότητα ώστε να προσλάβει τα ερεθίσματα, να ταυτιστεί, να δεχτεί, να αφομοιώσει  και να συνθέσει με πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο τις νέες γνώσεις Η επικοινωνία στο περιβάλλον της σχολικής τάξης είναι συνήθως τεχνητή, γιατί δεν βασίζεται σε πραγματική ανάγκη επικοινωνίας, αλλά σε συγκεκριμένες διδακτικές ανάγκες. Μέσω του θεάτρου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να νιώσουν τα ίδια συναισθήματά που βιώνουν σε συνθήκες πραγματικής επικοινωνίας με γαλλόφωνους δηλ., ο λόγος και το σώμα συμμετέχουν ταυτόχρονα ενώ οι συμμετέχοντες βιώνουν συγκινήσεις Έτσι, μέσα από δοσμένες περιστάσεις  επικοινωνίας, έρχονται σε επαφή με τον κόσμο του θεάτρου που θα τους επιτρέψει να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να εκφραστούν. Συνεπώς, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εμπλακούν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης και εν τέλει να επικοινωνούν αποτελεσματικά στην ξένη γλώσσα αναπτύσσοντας παράλληλα και την προσωπικότητά τους. Στο εργαστήριο αυτό η γαλλική γλώσσα θα αποτελέσει παράδειγμα διδακτικής προσέγγισης. Η βασικές γλώσσες επικοινωνίας θα είναι η ελληνική και η γαλλική με δυνατότητα μετάφρασης στην αγγλική.

 Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στη γαλλική και την ελληνική γλώσσα. και απευθύνεται σε καθηγητές γαλλικών, καθώς και στους καθηγητές ξένων γλωσσών, εν γένει, οι οποίοι πρέπει να έχουν στοιχειώδεις γνώσεις της γαλλικής.


Image

Η Μαρίτα Λώλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι καθηγήτρια γαλλικών, απόφοιτος του τμήματος Γαλλικών σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Διδακτική της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Έχει διδάξει επί σειρά ετών στην ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ από το 2003 διδάσκει ως μόνιμος εκπαιδευτικός στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο και Λύκειο). Έχει παρακολουθήσει  σεμινάρια διδακτικής και μαθήματα θεάτρου (υποκριτικής και θεατρικού παιχνιδιού), έχει εμψυχώσει σεμινάρια για καθηγητές γαλλικών σχετικά με θεατρικές μεθόδους για τη διδασκαλία της γαλλικής, καθώς και θεατρικές ομάδες εφήβων, στο πλαίσιο του ομίλου θεάτρου του σχολείου στο οποίο διδάσκει. Στις διδακτικές της πρακτικές συχνά εντάσσει τις τέχνες και κυρίως το θέατρο σε μια προσπάθεια να εμπλακούν οι μαθητές ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, αναπτύσσοντας παράλληλα την προσωπικότητά τους.


Image

Ο Γιώργος Μάρδας είναι απόφοιτος των Τμημάτων Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό σεμινάριο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με θέμα «Κατάρτιση στελεχών Πολιτιστικής Διοίκησης», καθώς και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια δραματικής τέχνης και θεατρικού παιχνιδιού στη Γαλλία (Φεστιβάλ της Αβινιόν) και στη Γερμανία στο Διεθνές Σεμινάριο της Ακαδημίας Τεχνών του Remscheid. Ταυτοχρόνως έχει κάνει σπουδές υποκριτικής και έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις με την ιδιότητα του ηθοποιού και του βοηθού σκηνοθέτη. Έχει λάβει μέρος σε ημερίδες και πολιτιστικά διήμερα με ανακοινώσεις και θεατρικά εργαστήρια. Εδώ και είκοσι χρόνια είναι μόνιμος εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο-λύκειο) όπου έχει οργανώσει θεατρικά εργαστήρια και παραστάσεις με την ιδιότητα του καθηγητή γαλλικών και του θεάτρου.

Print

Number of views (2920)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Απρίλιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα 25/3/2024, εκπαίδευση στελεχών, θεάτρου φόρουμ
26
Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Διαδικτυακά, 26/3/2024 εκδήλωση Συμμετέχουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Καραμίχος, Δωδέκατος Πίθηκος, Μαρία Πρωτόπαππα, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Στάνκογλου
27
  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 30ο ΔΣ Ηρακλείου & 49ο ΔΣ Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 41ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», 1ο Δημοτικό Σχολείο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

  • Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

    Διαδικτυακά 27/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει ο Γιάννης Πούλιος

2829
30
31
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
1
“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

Αθήνα, 1/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, Εύη Θανέλλα
2
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 2/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
3
4
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 4/4/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία
5
6
7
8
9
10
11
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα 11/4/2024, εκπαίδευση στελεχών, θεάτρου φόρουμ
1213
14
15
16
17
18
19
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 - Σερρών

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 - Σερρών

Σέρρες 15-19/4/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Εβδομάδα Δράσης 2024 σχολείων Σερρών
20
21
22
23
24
25262728
293012345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά