4η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ
«δημιουργικότητα και μεταμορφώσεις»
Αθήνα 12-13-14 Μαρτίου 2004
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις στο διάστημα 9-18/3/2004
Αγαπητοί φίλοι
Οργανώνουμε και φέτος την 4η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση με γενικό τίτλο "δημιουργικότητα και μεταμορφώσεις".
Η Συνδιάσκεψη 2004 θα πραγματοποιηθεί στο φιλόξενο χώρο του Αρσακείου Ψυχικού στις 12-13-14 Μαρτίου 2004, ενώ θα υπάρξουν και συμπληρωματικά σεμινάρια και εκδηλώσεις σε διάφορα σημεία της Αθήνας από τις 9-18/3/2004. Περίπου 400 καλλιτέχνες, εκπαιδευτικοί και φοιτητές από πολλές χώρες προβλέπεται να παρακολουθήσουν τα πρακτικά εργαστήρια, τις παράλληλες συνεδρίες, τις κεντρικές εισηγήσεις, τις προβολές και τις παραστάσεις.
Αντικείμενο της Συνδιάσκεψης
Η φετινή συνδιάσκεψη επιδιώκει να ανοίξει διάλογο και να διερευνήσει το τρίπτυχο δημιουργικότητα - μεταμορφώσεις - εκπαίδευση, μέσα από μορφές τέχνης όπως είναι το θέατρο, ο χορός, η μουσική, ο κινηματογράφος, το βίντεο, οι εικαστικές τέχνες ή ο συνδυασμός τους. Επιδιώκει να προωθήσει θεωρητικά αλλά κυρίως πρακτικά και να διευρύνει τον προβληματισμό για τη θέση και το ρόλο των παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση. Ζητούμενα είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητας των νέων και η εκπαίδευσή τους μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης. Επιδίωξή μας είναι να διερευνηθεί το πώς η εκπαίδευση στις τέχνες και μέσω των τεχνών, χρησιμοποιώντας το υλικό της εμπειρίας και της φαντασίας του καθενός, μπορεί να μεταμορφώσει τόσο την ίδια την εμπειρία όσο και τον κοινωνό μιας τέτοιας εκπαίδευσης.
Μερικά από τα επιμέρους ερωτήματα που θα απασχολήσουν τη Συνδιάσκεψη 2004 είναι:
- Τι εννοούμε όταν λέμε "δημιουργικότητα" και γιατί τη θεωρούμε τόσο σημαντική; Έχει να κάνει με την αυθεντικότητα, τη φαντασία, την εφευρετικότητα, την τόλμη; Έχει στόχο; Έχει σχέση με την "αξία" του προϊόντος που παράγεται; Διδάσκεται;
- Πόσα περιθώρια ανάπτυξης της δημιουργικότητας αφήνει το πρόγραμμα σπουδών στο σημερινό σχολείο;
- Καλλιτεχνικά μαθήματα έκφρασης στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. Ποια τα υπέρ και ποια τα κατά μιας τέτοιας επιλογής; Διδάσκεται η καλλιτεχνική έκφραση;
- Ποιο μπορεί να είναι το περιεχόμενο της θεατρικής αγωγής στα διάφορα στάδια της υποχρεωτικής παιδείας; Πως αξιολογείται η καλλιτεχνική αγωγή; Τι εκπαίδευση πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τέχνες;
- Με ποιο τρόπο συνεργάζεται η εκπαίδευση με τους καλλιτέχνες;
- Πώς το "παιχνίδι" μεταμορφώνεται σε "σκηνικό αποτέλεσμα";
- Μεταμορφώσεις της τέχνης. Πώς εξελίσσεται και αλλάζει η μορφή και το περιεχόμενο της;
- Μεταμορφώσεις μέσω της τέχνης. Πώς μπορούν οι τέχνες παρέχοντας τις συνθήκες, τους κώδικες και τις συμβάσεις να συμβάλλουν στην ανάπτυξη και στη μεταμόρφωση του ατόμου και της κοινωνίας;
- Πως το θέατρο και οι άλλες παραστατικές τέχνες συνδέονται με τα υπόλοιπα αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος και πως με τα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα (π.χ ο ενεργός πολίτης, η πολυπολιτισμική κοινωνία κά΄).
Τι περιλαμβάνει Συνδιάσκεψη
Τα παραπάνω ερωτήματα θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε κυρίως μέσα από τα πολλά πρακτικά βιωματικά εργαστήρια, τις επιλεγμένες εισηγήσεις και τα συμπληρωματικά σεμινάρια.
Η Συνδιάσκεψη 2004 περιλαμβάνει:
- Κεντρικές Εισηγήσεις (προσκεκλημένοι ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί ή καλλιτέχνες)
- Ανακοινώσεις σε παράλληλες συνεδρίες
- Βιωματικά Εργαστήρια
- Πόστερ-παρουσιάσεις
- Περίπτερα φορέων
- μικρές παρουσιάσεις (master class) και καλλιτεχνικό πρόγραμμα (παραστάσεις και προβολές)
Γλώσσες της Συνδιάσκεψης
Ελληνικά και Αγγλικά