Περιοδικό Εκπαίδευση και Θέατρο

Περιοδική επιστημονική έκδοση για την προώθηση του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 26 (2025)
Το περιοδικό Εκπαίδευση & Θέατρο δέχεται υποβολές άρθρων για το νέο του τεύχος (26, 2025), μέχρι τις
15 Ιανουαρίου, 2025.
Παρακαλούμε δείτε τις θεματικές, τις στήλες και τις προδιαγραφές υποβολής, συμβουλευτείτε την λίστα κριτηρίων και στη συνέχεια υποβάλετε το κείμενό σας προς κρίση.
Η Συντακτική Επιτροπή είναι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Υποβολές άρθρων: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/about/submissions
Κεντρικός σύνδεσμος περιοδικού: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/index

 

 

Ιδρυτής περιοδικού: Νίκος Γκόβας (Υπεύθυνος Έκδοσης 2001-2021)

Υπεύθυνοι Τεύχους 25 (2024) & 26 (2025: Αντώνης Λενακάκης, Νάσια Χολέβα

Συντακτική Επιτροπή: Κατερίνα Αλεξιάδη, Μπέττυ Γιαννούλη, Μαίρη Kαλδή, Αντώνης Λενακάκης, Ηρώ Ποταμούση, Χαρά Τσουκαλά, Νάσια Χολέβα


Επιστημονική-Συμβουλευτική Επιτροπή: Brendon Burns σκηνοθέτης, Λέκτορας, Ινστιτούτο Παραστατικών Τεχνών Λίβερπουλ Ηνωμένο Βασίλειο, Αντώνης Βάος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών, Kathleen Gallagher Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τορόντο Καναδά, Μπέττυ Γιαννούλη Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νίκος Γκόβας θεατροπαιδαγωγός,Guido di Palma Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ρώμης "Sapienza” Ιταλία, Χριστίνα Ζώνιου Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ulrike Hentschel Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τεχνών Βερολίνου, Γερμανία, Γεωργία (Τζίνα) Καλογήρου Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Άλκηστις Κοντογιάννη Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Επίκουρος Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντώνης Λενακάκης Αναπληρωτής Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τηλέμαχος Μουδατσάκις σκηνοθέτης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Κρήτης, David Pammenter σκηνοθέτης θεάτρου, παιδαγωγός θεάτρου, Ηνωμένο Βασίλειο, Αντιγόνη Παρούση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση Επίκουρη Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Tim Prentki  Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Γουίντσεστερ Ηνωμένο Βασίλειο, Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης, Ειδικό Επιστημονικό  Προσωπικό, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Άννα Τσίχλη σκηνοθέτις, Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Chris Vine  Ακαδημαϊκός Διευθυντής ΜΑ στο Εφαρμοσμένο Θέατρο, Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης (CUNY), ΗΠΑ, Κλειώ Φανουράκη, σκηνοθέτις, Επίκουρη Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μαρία Φραγκή, σκηνοθέτις, Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ιδιοκτησία: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Επικοινωνία-παραγγελίες τευχών: info@theatroedu.gr / 2106541600
Το Τεύχος 1 εκδόθηκε το 2001 στα Ελληνικά. Το Τεύχος 9 (2008) και το Τεύχος 19 (2018) εκδόθηκαν Ελληνικά και Αγγλικά
Από το 2020 (Τεύχος  21) το περιοδικό εκδίδεται Ελληνικά και  Αγγλικά

 ISSN 1109-821X​


 

Στην σελίδα αυτή μπορείτε να δείτε τα περιεχόμενα όλων των τευχών του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο. 

Από το 2023 (τ.24), το περιοδικό φιλοξενείται στην πλατφόρμα e-journals του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης σε δίγλωσση έκδοση (ελληνικά και αγγλικά): https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/index

Η συνεργασία του  Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) θα επιτρέψει στα περιεχόμενα του Ε & Θ να είναι πιο ορατά στη διεθνή κοινότητα μέσω μηχανών εντοπισμού και ειδικών DOI numbers.

Στον παραπάνω σύνδεσμο θα βρείτε τα περιεχόμενα του Τευχους 24 (2023) σε ελληνικά και αγγλικά.
Μπορείτε επίσης να εγγραφείτε στην πλατφόρμα του ΕΚΤ για να λαμβάνετε ενημερώσεις και να διαβάσετε οδηγίες προς συγγραφείς αν ενδιαφέρεστε να υποβάλετε το άρθρο σας.

Όλα τα τεύχη του Περιοδικού Εκπαίδευση και Θέατρο

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/12/2024 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event
"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

Αθήνα, 5/12/2024, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Στέλιος Βγαγκές, Χριστίνα Στουραΐτη

"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του «Άλλου»"

ΑΘΗΝΑ  5/12/2024, 5μμ-8μμ

Εργαστηριο για εκπαιδευτικούς

Εμψυχωτές: Στέλιος Βγαγκές, Χριστίνα Στουραΐτη 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αττικής  και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός  «’Κι αν ήσουν εσύ;’ - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος», προσφέρουν το επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο «Εγώ - εσύ - εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του "Άλλου"», που απευθύνεται σε νηπιαγωγούς της Δ' ΔΠΕ Αθήνας.

Στόχοι και σύντομη περιγραφή του σεμιναρίου: Στόχος του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στο εργαστήριο «Εγώ - εσύ - εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του "Άλλου"», το οποίο έχει σχεδιαστεί στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού. Το εργαστήριο διαπραγματεύεται το θέμα της ενότητας, της επικοινωνίας, της αποδοχής και της σημασίας του «Εμείς-Μαζί» και ειδικότερους στόχους έχει: α) να προσεγγίσει εναλλακτικούς κώδικες επικοινωνίας, β) να προκαλέσει τα παιδιά να προβούν σε πολλαπλές ταξινομήσεις, γ) να ενισχύσει πολύπλευρα το συντονισμό που αποτελεί προϋπόθεση οργάνωσης της σκέψης, δ) να εμπλέξει τα παιδιά στην παραγωγή «μύθου», ε) να παροτρύνει, μέσα από διαφορετικά ερεθίσματα, τα παιδιά να ενεργοποιήσουν τη συμβολική τους σκέψη ώστε να ενισχυθεί η δημιουργική φαντασία, στ) να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και την αποδοχή.

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, το θέμα δίνεται συμβολικά στα παιδιά. Θεωρούμε ότι τις έννοιες  που θέλουμε να αντιληφθούν, συναισθανθούν και βιώσουν είναι προτιμότερο να τις αντλήσουμε από τη «φύση» Έτσι επιλέγουμε το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ως ένα φαινόμενο αρμονικής σύνθεσης των χρωμάτων που «αγκαλιάζει» το τοπίο μετά την βροχή. Αρχικά, στήνουμε ένα «μύθο» για τις χώρες των χρωμάτων. Το παιχνίδι ξεκινά με αυτοσχεδιασμό από τους θεατροπαιδαγωγούς. Εμφανίζονται τα τρία βασικά χρώματα και είναι βυθισμένα στο «εγώ» τους αφού το καθένα θεωρεί τον εαυτό του σπουδαιότερο από τους άλλους. Η δράση εξελίσσεται καθώς τυχαία συγκρούονται και από αυτή την «επαφή» τους προκύπτουν κάθε φορά νέα χρώματα (τα συμπληρωματικά τους). Καταλαβαίνουν τότε ότι δεν υπάρχει μόνο το «Εγώ». Το παιχνίδι αρχίζει…

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:

  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
  • να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Το σεμινάριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο «κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων»  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 200 ωρών.  Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό πρόγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)

Βιογραφικά σημειώματα εμψυχωτών

Ο Στέλιος Βγαγκές είναι δάσκαλος και εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού που εφαρμόζει τη μέθοδο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιμορφωτής σε σεμινάρια που οργανώνουν Πανεπιστήμια, Συντονιστές Εκπ/κού Έργου, Δημόσιοι, Δημοτικοί και Πολιτιστικοί φορείς. Συμμετείχε στην επιμόρφωση και στο σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ». Μέλος της ομάδας σχεδιασμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αισθητικής αγωγής στα 800 Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ (ΟΕΠΕΚ) και εισηγητής του εισαγωγικού σεμιναρίου επιμορφωτών της Θεατρικής Αγωγής. Στο Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του ΦΠΨ του Ε.Κ.Π.Α υπήρξε επιμορφωτής της Θεατρικής Αγωγής Εκπαιδευτικών στα προγράμματα «Εκπαίδευση παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών» και «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά». Υπήρξε εισηγητής σεμιναρίων κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή στη Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Ε.Κ.Π.Α. Συμμετείχε στους κύκλους επιμορφωτικών σεμιναρίων και βιωματικών εργαστηρίων στον άξονα Εκπαίδευση – Τέχνη – Πολιτισμός «ΕΥΜΑΘΕΙΑ» (Πολυτεχνείο Κρήτης & Δήμος Αθηναίων ). Συγγραφέας Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού του Ι.Ε.Π., με «δραστηριότητες αποδοχής της διαφορετικότητας για μαθητές και ενήλικες καθώς και για την ανάπτυξη συμπεριληπτικής εκπαίδευσης μέσω της τέχνης του Θεάτρου». Συγγραφέας σε συλλογικούς τόμους περιοδικών και βιβλίων σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και εισηγητής σε διοργανώσεις του φορέα. Τέλος, είναι ιδρυτικό στέλεχος του Εργαστηρίου Πολιτιστικής Εκπαίδευσης «Σχολείο Παιχνιδιού»

Η Χριστίνα Στουραΐτη είναι παιδαγωγός εφαρμοσμένου θεάτρου, εμψυχώτρια και περφόρμερ, με μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο εφαρμοσμένο θέατρο (ΜΑ Applied Theatre- C.S.S.D., Λονδίνο) με πλούσια εμπειρία στο θέατρο στην εκπαίδευση και την κοινότητα. Είναι ενεργό μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και του Ελληνικού κέντρου Κουκλοθεάτρου (unima). Σχεδιάζει και συντονίζει εκπαιδευτικά προγράμματα & εργαστήρια με έμφαση στο θέατρο στην εκπαίδευση, τη θεατροπαιδαγωγική & το εφαρμοσμένο θέατρο, σε διαφορετικά πλαίσια, όπως φεστιβάλ, εκπαιδευτικά & πολιτιστικά ιδρύματα, θεατρικούς, κοινωνικούς & θεραπευτικούς χώρους, κ.ά. Έχει παρατηρήσει και ερευνά τις δυνατότητες του αισθητηριακού & ανοιχτού τύπου υλικού σε εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό πλαίσιο. Η μουσική & το τραγούδι είναι κεντρικά εργαλεία στην παιδαγωγική της, όπως και με την ομάδα κουκλοθεάτρου Καραμπόλα, που εμπνέεται & δημιουργεί διαδραστικές μουσικές παραστάσεις για παιδιά. Ασχολείται σταθερά με το αυτοσχεδιαστικό διαδραστικό θέατρο Playback, ένα ισχυρό κοινωνικό εργαλείο, όπου οι παραστάσεις συνδιαμορφώνονται από τους παίκτες και το κοινό, ενδυναμώνοντας την κοινότητα.

 

Print
 

 

Το Περιοδικό “Έκπαίδευση & Θέατρο” γιορτάζει τα 20 τεύχη!
 Aθήνα, 2 Δεκεμβριου 2019

 

Ίδρυση και συντελεστές

Οι συντακτικές επιτροπές ανά τεύχος

Δείτε εδώ

Οι συγγραφείς

Όλοι οι συγγραφείς από την ίδρυση του περιοδικού μέχρι σήμερα

Δείτε εδώ

Αποστολή Εργασιών

Οδηγίες για αποστολή άρθρων προς δημοσίευση

Δείτε εδώ

Επιστημονική - Συμβουλευτική Επιτροπή

Η Επιστημονική-Συμβουλευτική Επιτροπή 

Δείτε εδώ

Ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες & μέλη προηγούμενων επιτροπών

Σύστημα APA Βιβλιογραφικών αναφορών