Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2018

Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση

Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της επετείου των 20 χρόνων από την ίδρυσή του (1998-2018), διοργανώνει την 8η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

Πατήστε εδώ για να μεταβείτε σε μια απλή λίστα όλων των ομιλητών και εμψυχωτών.

Ομιλητές - Εισηγητές - Εμψυχωτές

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event
  • Συμμετέχουν: 8
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 7
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.
Εμείς “οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι”: Η Παιδαγωγική του Θεάτρου στη διδασκαλία του Ποιήματος

Εμείς “οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι”: Η Παιδαγωγική του Θεάτρου στη διδασκαλία του Ποιήματος

Αθήνα, 25/11/2018, Εργαστήριο, Σίμος Παπαδόπουλος

Εμείς “οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι”: Η Παιδαγωγική του Θεάτρου στη διδασκαλία του Ποιήματος

Αθήνα, 25/11/2018

Σίμος Παπαδόπουλος, επίκουρος καθηγητής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά

Η διδασκαλία της Λογοτεχνίας και ειδικότερα του Ποιήματος στο σχολείο με τη χρήση θεατρικών τεχνικών παραμένει ακόμα και σήμερα, παρά την εδώ και δεκαετίες θεωρητική θεμελίωσή της και την επιστημονική της εδραίωση στο πεδίο της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επιστήμης, μια άγνωστη για πολλούς εκπαιδευτικούς πρακτική. Με πεποίθηση που απορρέει τόσο από τη σχετική βιβλιογραφία όσο και από την πολυετή ερευνητική εμπειρία που αποκόμισα από την εφαρμογή των τεχνικών αυτών κατά την μετακένωση και ερμηνεία των λογοτεχνικών κειμένων για ακροατήρια όλων των ηλικιών, θεωρώ πως η συνάντηση της Λογοτεχνίας με την Παιδαγωγική του Θεάτρου λειτουργεί κατεξοχήν μορφωτικά, πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη της διδασκαλίας του Ποιήματος, χάρη στην αναπαραστατική, βιωματική εμπλοκή των μαθητών. Οι απόψεις αυτές θα αναδειχτούν στο βιωματικό εργαστήριο, με τίτλο: Εμείς “οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι”: Η Παιδαγωγική του Θεάτρου στη διδασκαλία του Ποιήματος, που θα αξιοποιήσει στοιχεία από τη θεατροπαιδαγωγική μέθοδο της διερευνητικής δραματοποίησης (inquirydrama), υποστηριζόμενη με κατάλληλες θεατρικές τεχνικές, προκειμένου να ενδυναμώσει το ποιητικό βίωμα των συμμετεχόντων στο περιβάλλον  της θεατρικής εμψύχωσης της ομάδας. Το εργαστήριο αποσκοπεί να ευαισθητοποιήσει και να καθοδηγήσει τους συμμετέχοντες, ώστε να αναστοχαστούν και να κατανοήσουν, μέσω της θεατρικής-σκηνικής δράσης, τις υψηλές φιλοσοφικές έννοιες και τις ηθικές και πνευματικές αξίες που προβάλλονται στο ποίημα Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Διονυσίου Σολωμού και να μπορέσουν να εξελίξουν την αποκτηθείσα εμπειρία σε μαθητικά ακροατήρια στην τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση. 

Image

Ο Σίμος Παπαδόπουλος είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του ιδίου Πανεπιστημίου, όπου εκπόνησε διδακτορική διατριβή με θέμα: «Η διδακτική αξιοποίηση της δραματοποίησης στο μάθημα της Γλώσσας στο δημοτικό σχολείο». Εργάζεται ως επίκουρος καθηγητής στο ΠΤΔΕ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και εμψυχωτής θεάτρου. Το έργο του επικεντρώνεται στη θεατρική και θεατροπαιδαγωγική έρευνα και συγγραφή, με δημοσιεύματα σε περιοδικά και συλλογικούς τόμους, με επιμέλειες βιβλίων, με εισηγήσεις σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά συνέδρια, με τη συμμετοχή του σε ερευνητικά προγράμματα και επιτροπές. Σημειώνουμε ιδιαίτερα τις μελέτες του «Με τη Γλώσσα του Θεάτρου» (Κέδρος, 2007) και «Παιδαγωγική του Θεάτρου» (2010). Οι γνωστικές περιοχές των ενδιαφερόντων του εστιάζονται στην παιδαγωγική και διδακτική του θεάτρου, στην ανάλυση του δραματικού κειμένου, στο θέατρο για παιδιά και νέους, στο έργο των Μπρεχτ και Τσέχωφ κ.ά.

Print