Προς ένα σχολείο βασισμένο στην τέχνη:
Προκλήσεις και εμπειρίες για την συμπερίληψη των παιδιών Ρομά
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ
Διεθνές Συνέδριο “Θέατρο και Συμπεριληπτική εκπαίδευση”,
Αθήνα 23 Μαρτίου 2025
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)
Γλώσσα: ελληνικά
Συντονίζει:
Κατερίνα Κωστή, Φιλόλογος, Θεατροπαιδαγωγός, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Καλεσμένες/οι:
Ματίνα Βαβούλη, Διευθύντρια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ασπροπύργου (Νέας Ζωής)
Αναστασία Χατζηστεφάνου–Βαφέα, Διευθύντρια του Κέντρου Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης «Σχεδία»
Κωνσταντίνος Παϊτέρης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Ρομά Διαμεσολαβητών και Συνεργατών τους.
Κριτικός σχολιασμός: Άβρα Αυδή, Φιλόλογος, Θεατροπαιδαγωγός
Μία ίσως από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα είναι η συμπερίληψη των παιδιών Ρομά η οποία συχνά προσκρούει τόσο σε αντιλήψεις περί ασυμβατότητας της μετανομαδικής κουλτούρας με τη σχολική εκπαίδευση όσο και στις κεντρικά σχεδιασμένες εκπαιδευτικές πολιτικές.
Η συζήτηση κινείται γύρω από ερωτήματα που αφορούν στην κατάσταση αυτή.
-
Εμπιστεύονται, άραγε, οι Ρομά το σχολείο; Πιστεύουν στην αξία της εκπαίδευσης;
-
Είναι το ελληνικό σχολείο ένα περιβάλλον ελκυστικό για τα παιδιά Ρομά; Εμπεριέχει, επίσης, τις δικές τους πρακτικές προσέγγισης και αξιοποίησης της γνώσης;
-
Βρίσκουν τα παιδιά Ρομά, όταν έρχονται στο σχολείο, έναν χώρο συμβατό με την ταυτότητά τους, τη γλώσσα και την ιστορία τους;
-
Πώς μπορεί να εδραιωθεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ σχολείου και οικογένειας; Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών;
-
Μπορεί ένα σχολείο που βασίζει τις πρακτικές του στην τέχνη να αποτελέσει έναν γόνιμο χώρο όπου όλα τα παιδιά θα συνυπάρχουν βρίσκοντας νόημα και στήριξη για τη ζωή;