Όλες οι δράσεις στην Αττική

Μεταμόρφωση: το θέατρο ως εκπαίδευση για την αλληλεγγύη, τη συνεργασία, την προσωπική αυτοδιάθεση  και την αυτοδιάθεση της κοινότητας

Μεταμόρφωση: το θέατρο ως εκπαίδευση για την αλληλεγγύη, τη συνεργασία, την προσωπική αυτοδιάθεση και την αυτοδιάθεση της κοινότητας

Αθήνα, 14-16/3/2006, Προ-συνεδριακό Εργαστήριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006, Dan Baron-Cohen

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 14/3/2006 5:00 μμ - 16/3/2006 8:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Σεμινάριο Θεάτρου/Δράματος

Προ-συνεδριακό Σεμινάριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006

 

 «Μεταμόρφωση:

το θέατρο ως εκπαίδευση για την αλληλεγγύη, τη συνεργασία, την προσωπική αυτοδιάθεση  και την αυτοδιάθεση της κοινότητας»

 

Dan Baron-Cohen

Θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης του θεάτρου της κοινότητας, παιδαγωγός παραστατικών  τεχνών και πολιτισμικός ακτιβιστής,

πρόεδρος του ΙDEA, Ουαλία/Βραζιλία.

 

Αθήνα 14-15-16 Μαρτίου 2006, ώρα: 17.00-20.30

 

Γλώσσα εργασίας: αγγλικά

 

Οργάνωση:

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & ΔΕΠΑΚ Δήμου Κερατσινίου

 

 

Το σεμινάριο αυτό καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η συλλογική αφήγηση ιστοριών, η χρήση μάσκας και φωνής, ο αφηγηματικός χορός και το αυτοσχεδιαστικό σωματικό θέατρο μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τεχνικές «πολιτισμικού γραμματισμού», με στόχο μια  παιδαγωγική, η οποία στηρίζεται στην κοινότητα ή την εκάστοτε κοινωνική ομάδα και επιδιώκει την ατομική και τη συλλογική μεταμόρφωση.

 

Πώς μπορούν  η αφήγηση ιστοριών και το θέατρο να χρησιμοποιηθούν με σκοπό την αφύπνιση κοινοτήτων ή κοινωνικών ομάδων ακρωτηριασμένων από τη φτώχεια, την  κοινωνική αδικία, τον αποκλεισμό και τις συγκρούσεις; Πώς μπορούμε να απελευθερώσουμε  τη μνήμη του σώματος και τη φαντασία, για να αναπτύξουμε παιδαγωγικές διαπολιτισμικήςσυνεργασίας και μεταμόρφωσης; Πώς μπορεί η συμμετοχή στην παράσταση και η συναίσθηση συμμετοχής να συμβάλει στην κατανόηση των αντιστάσεων και των αντιφάσεων κατά τη διαδικασία προσωπικής και συλλογική αλλαγής; Πώς μπορούν να καμφθούν οι αντιστάσεις και να επιλυθούν οι αντιφάσεις αυτές;

 

Τα παραπάνω ερωτήματα  ορίζουν τρεις στόχους και φάσεις κλειδιά του εργαστηρίου, το οποίο στοχεύει:

            α) να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να πειραματιστούν σε τεχνικές «πολιτισμικού γραμματισμού», οι οποίες αναπτύχθηκαν τα τελευταία 25 χρόνια, κατά τη διάρκεια συνεργασίας με αποκλεισμένες και μη κοινότητες της Βόρειας Αγγλίας και Ιρλανδίας, της Νότιας Αφρικής, της Ασίας και της Βραζιλίας;

            β) να καταδείξει πώς αυτές οι τεχνικές μπορούν να εφαρμοστούν σε διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια, στην εκπαίδευση παιδαγωγών, εκπαιδευτικών τέχνης, ακτιβιστών στο πλαίσιο μιας κοινότητας ή κοινωνικής ομάδας και πολιτικών ηγετών

             γ) να συζητηθούν ζητήματα που προκύπτουν κατά την αξιολόγηση της δουλειάς με συμμετέχοντες και καλλιτέχνες, προκειμένου να κατανοηθεί το πώς θα μπορούσαν αυτά  να αντιμετωπισθούν στην πράξη.  Τα ζητήματα αυτά μεταξύ άλλων είναι: Πώς μπορούν οι νέοι να συμμετέχουν και να συντονίζουν δράσεις; Πώς μπορούν οι παιδαγωγοί των παραστατικών τεχνών που συνεργάζονται με ιδρύματα ή κοινότητες και ειδικές κοινωνικές ομάδες, να αντιμετωπίσουν την  αντίσταση ή άρνηση που συναντούν στην εφαρμογή των συμμετοχικών μεθόδων; Πώς μπορούμε να τονώσουμε την αυτοπεποίθηση των εκπαιδευτικών  και των ηγετών κοινοτήτων, που θέλουν να αλλάξουν τις αυταρχικές μεθόδους μέσω των τεχνών, για να αναπτύξουν την κουλτούρα αυτοδιάθεσης; Και, τέλος, τι είδους στρατηγικές χρειάζονται για να υπάρξουν, να διατηρηθούν και να ολοκληρωθούν συνεργασίες που θα συντελέσουν στο να αποφευχθούν οι διαπολιτισμικές εντάσεις, η εξάρτηση και οι συγκρούσεις;

 

 

Dan Baron-Cohen είναι θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης θεάτρου κοινότητας, παιδαγωγός παραστατικών τεχνών και πολιτισμικός ακτιβιστής. Σήμερα ζει και εργάζεται στη Βραζιλία. Σπούδασε Αγγλική Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο Οξφόρδης, όπου έκανε και τη διδακτορική του διατριβή με θέμα το θέατρο ως εκλαϊκευμένη εκπαίδευση, υπό την εποπτεία των Terry Eagleton και Raymond Williams. Οι συνεργασίες του στην αρχή καριέρας του με θεατρικούς συγγραφείς Edward Bond (Αγγλία) και Ngugi Wa Thiong’o (Κένυα) τον ενέπνευσαν να ερευνήσει μεθόδους πολιτισμικής δράσης για τη δικαιοσύνη, βασισμένες στην κοινότητα. Συνιδρυτής του Frontline:Πολιτισμός και Εκπαίδευση στο Μάντσεστερκαι στο Ντέρρυ (Βόρεια Ιρλανδία), μέσα από τη συνεργασία του με ειδικές ομάδες πληθυσμού οδηγήθηκε σταδιακά στο σχεδιασμό μιας πολιτισμικής μεθόδου με στόχο την αυτό-διάθεση.  Οι συνεργασίες του τα  τελευταία επτά χρόνια με ακτήμονες, ιθαγενείς και κινήματα συνδικαλιστικών οργανώσεων στη Βραζιλία συντέλεσαν στο να εξελιχτεί η μέθοδός του σε μία παιδαγωγική «πολιτισμικού γραμματισμού» και στην ανάπτυξη μιας «ποιητικής αυτό μεταμόρφωσης», η οποία έκτοτε βελτιώνεται μέσα από το διάλογο με καλλιτέχνες και κοινότητες στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ασία. Είναι πρόεδρος του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA ) και μέλος της Διεθνούς Επιτροπής και της Ομάδας Εργασίας για τον Πολιτισμό στο Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ. Ως μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής πρόσφατα εργάστηκε για τη διοργάνωση του Παγκόσμιου Συνεδρίου της UNESCO για την Εκπαίδευση μέσω των Τεχνών. Μεταξύ άλλων έχει γράψει το Θέατρο αυτό Αυτό-Διάθεσης (Εκδόσεις Guildhall, Ντέρρυ, 2001) και Πολιτισμικός Γραμματισμός: ο βαθύς  αγώνας για ένα νέο ανθρωπιισμό, Εκδόσεις Alfarrabio, Σάο Πάολο, 2004).      

 

 

Ημέρες: Τρίτη 14, Τετάρτη 15 Πέμπτη 16 Μαρτίου 2006

Ώρες: 17.00-20.30

Τόπος: Πολιτιστικό Κέντρο Κερατσινίου, Δ/νση: Εμμ. Μπενάκη 70Α  

 

Κόστος: δωρεάν για εκπαιδευτικούς Δήμου Κερατσινίου και μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Θα προηγηθούν οι εκπαιδευτικοί Κερατσινίου.

 

(Για όσους επιθυμούν να εγγραφούν μέλη στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, πληροφορίες στο  www.TheatroEdu.gr > ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ)

 

Πληροφορίες/κρατήσεις : Θέσεις περιορισμένες

2104143000 (καθημερινές 10.00-14.00)

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & ΔΕΠΑΚ Δήμου Κερατσινίου.

 

Αττική - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
29301
2345
"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

Αθήνα, 5/12/2024, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Στέλιος Βγαγκές, Χριστίνα Στουραΐτη
678
910111213
«κι αν ήσουν εσύ;  - Πες το δυναμικά με εικόνες»

«κι αν ήσουν εσύ; - Πες το δυναμικά με εικόνες»

Αθήνα 13-14 /12/2024 , Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
171819202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση