Όλες οι δράσεις στην Κρήτη

«Όταν οι νότες μιλούν…»

Ηράκλειο, 3/4/2005, Εργαστήριο 5η συνάντησης για τη θεατρική αγωγή στην εκπαίδευση, Μαριμέλ Χρύση

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 3/4/2005 10:00 πμ - 1:00 μμ Export event

 

5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Όταν τα κείμενα μιλούν…»

 

Ηράκλειο

Παρασκευή 1, Σάββατο 2 & Κυριακή 3 Απριλίου 2005

36ο Δημοτικό Σχολείο (Γιακουμάκη 41)

 

Μαριμέλ Χρύση, Λυρική τραγουδίστρια (σοπράνο), Φιλόλογος

«Όταν οι νότες μιλούν…»

3/4/2005 (επανάληψη)

Το τραγούδι είναι επικοινωνία περισσότερο ενισχυμένη συγκινησιακά από το λόγο (πρόζα), γιατί πέρα από το καθαρά λεκτικό επίπεδο υπάρχει η μουσική που από μόνη της δημιουργεί έντονο συγκινησιακό περιβάλλον. Έτσι, το τραγούδι αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού το μήνυμα «περνά» από διπλό εκφραστικό κανάλι, το λόγο και τη μουσική. Ταυτόχρονα όμως αυτό δημιουργεί περιορισμούς στις δυνατότητες εκφραστικού χρωματισμού σε σύγκριση με τον λόγο (πρόζα), αφού στο τραγούδι η «εκφραστική οδός» είναι περισσότερο προδιαγεγραμμένη απ’ ότι στην πρόζα. Επιπλέον ενέχεται η πρόσθετη δυσκολία της κατάκτησης μιας επαρκούς τεχνικής του τραγουδιού, απαραίτητης προϋπόθεσης για να μπορέσει στη συνέχεια ο τραγουδιστής να επικεντρωθεί στο επικοινωνιακό μέρος.
Στο εργαστήρι αυτό θα γίνει κατ’ αρχήν μια πρώτη προσέγγιση σε θέματα σχετικά με τη λειτουργία του φωνητικού οργάνου και την τεχνική της σωστής φώνησης. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η συνειδητοποίηση ενός «οργάνου» που είναι αόρατο και μας ειδοποιεί με αίσθηση. Επίσης, η βελτίωση της ποιότητας της φωνής και η φώνηση χωρίς κόπο. Θα εντοπιστούν αποτελέσματα κακής ή υπερβολικής χρήσης της φωνής, ασθένειες που σχετίζονται με τη φωνή και τρόποι πρόληψης αλλά και αντιμετώπισής τους. Η επικοινωνία, που είναι και ο τελικός σκοπός του τραγουδιού, σημαίνει τη μεταφορά του μηνύματος από τον συνθέτη στον ακροατή, με τον τραγουδιστή να παίζει τον ενδιάμεσο και απόλυτα καθοριστικό ρόλο. Αυτό μετατοπίζει το ενδιαφέρον του τραγουδιστή από την αποκλειστική ενασχόληση με την τεχνική αρτιότητα στην έκφραση και απόδοση συναισθημάτων και μηνυμάτων. Με γνωστά τραγούδια ως μουσικά παραδείγματα θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τρόπους και δυνατότητες ερμηνείας.

 

Κρήτη - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2526272829301
23456
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
91011121314
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Ιεράπετρα Λασιθίου 14/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη
15
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Ηράκλειο 15/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη
16171819202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση