Όλες οι δράσεις στην Πελοπόννησο

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί"

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί"

Χιλιομόδι, 24-29/8/2022, Κύριο Εργαστήριο Κατασκήνωσης 2022, Γεωργία Τσαγκαράκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/8/2022 5:00 μμ - 29/8/2022 3:00 μμ Export event

Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ  2022
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΥΡΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 24-29/8/2022

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί" 

Γεωργία Τσαγκαράκη
Ηθοποιός, σκηνοθέτης, εκπαιδευτικός θεάτρου και Δραματοθεραπεύτρια

(ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ 2022 ΕΔΩ)

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Ένα βιωματικό θεατρικό εργαστήριο πάνω στην έννοια του ΜΑΖΙ στον χορό της Αρχαίας τραγωδίας.
Το εργαστήριο βασίζεται στο Φαινόμενο της Σπείρας, μία μέθοδο που επινόησε η εμψυχώτρια του εργαστηρίου και η οποία εφαρμόζεται στη θεατρική εκπαίδευση, στα εργαστήρια προσωπικής ανάπτυξης και στη θεραπεία. Βασίζεται στην έννοια του συν-υπάρχειν, που κυριαρχεί στον χορό της αρχαίας τραγωδίας, και πήρε το όνομά της από το  πολυδιάστατο σύμβολο της σπείρας.

Περιλαμβάνει επιγραμματικά: 

1) Την εικονοποίηση του λόγου με σκοπό τη σωματοποίησή του.  

2) Τη δημιουργία ενός κοινού σωματικού κώδικα επικοινωνίας της ομάδας που στηρίζεται στη δυναμική της Περιφερειακής Όρασης.

3) Την ανάπτυξη μιας πνευματικής περιοχής για την κατανόηση των ποιητικών κειμένων και τη δημιουργία προσωπικής επαφής μαζί τους.

4) Τη διεύρυνση και ενδυνάμωση της φαντασίας ως δομικό καλλιτεχνικό και αυτογνωσιακό εργαλείο.

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα γίνει  μια απόπειρα να πλησιάσουμε πρακτικά την έννοια του ΟΜΟΥ ΣΚΕΠΤΕΣΘΑΙ του συστημικού θεραπευτή  John Shotter, αξιοποιώντας τη μέθοδο της Περιφερειακής Όρασης ως ένα εργαλείο κατανόησης της συστημικής σκέψης. Ο  Shotter μέσα από κάποιες Παρατηρήσεις (Noticings) επικεντρώνεται  στη σημασία της φαντασίας και  την αντοχή που πρέπει να επιδείξει κάποιος στο καινούργιο και το άγνωστο που κατοικεί μέσα του. Μιλάει για μια καινούργια προγλωσσική επικοινωνία και καλεί το άτομο να μην σκέφτεται με τη λογική, αλλά να αφήνεται στην εμπειρία, από όπου θα προκύψει και ο Καινούργιος Λόγος / Κώδικας της ομάδας. «Μπαίνοντας»  κάποιος σε Περιφερειακή Όραση με την ομάδα, σταματάει να σκέφτεται τον εαυτό του και συγκεντρώνεται στο εδώ και τώρα. Αυτό αναπτύσσει την ενεργειακή εγρήγορση του συμμετέχοντα, απαλλάσσοντάς τον από την αγωνία του «Κάνω» και «Καταλαβαίνω». Διευρύνει την φαντασία γιατί οξύνονται οι άλλες αισθήσεις, καθώς  η όραση μπαίνει σε εποπτεία της κατάστασης και όχι σε έλεγχο αυτής. Η ομάδα συνδέεται σε ένα μη λεκτικό επίπεδο και «κουρδίζεται» με ένα πολύ εφησυχαστικό και ασφαλή τρόπο. Αναδύονται έτσι οι προσωπικότητες χωρίς αγωνία έκθεσης και επιβεβαίωσης. Όταν πια η ομάδα έχει οργανωθεί σε αυτό το επίπεδο της περιφερειακής συνύπαρξης, ο ήχος μπορεί να γίνει λόγος και να εμφανιστεί το συλλογικό εδώ και τώρα. Το σύστημα είναι πλέον έτοιμο να ακούσει  και  το άτομο έτοιμο  να εκφράσει τον πυρήνα της εμπειρικής του σκέψης. 

Με όχημα χορικά από τις Ευμενίδες του Αισχύλου, θα ανακαλύψουμε τη σημασία του ΜΑΖΙ  στο τελετουργικό δρώμενο. Θα έρθουμε σε επαφή με τις μεταμορφωτικές μας ιδιότητες, την «καλή» και την «κακή» μας πλευρά, το σκοτάδι και το φως μας.  Σκοπός η δημιουργία ενός ασφαλούς θεατρικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο θα αναδυθούν και θα ανθίσουν οι ατομικές φωνές των συμμετεχόντων.

Για τις ανάγκες του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα ήταν χρήσιμο να προσέλθουν με άνετα ρούχα και να φέρουν μαζί τους τετράδιο, κασετίνα με χρώματα και το έργο «Ευμενίδες»  του Αισχύλου σε μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη.

Η  Γεωργία Τσαγκαράκη είναι αριστούχος απόφοιτος της δραματικής σχολής του  Εθνικού Θεάτρου, με Post Graduate στην υποκριτική στο Arts Educational London Schools, όπου φοίτησε για έναν χρόνο με υποτροφία από το ίδρυμα Λίλιαν Βουδούρη. Από το 1996 συμμετέχει σε παραστάσεις του Εθνικού και του Ελεύθερου Θεάτρου, έχοντας συνεργαστεί με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει στο ενεργητικό της συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες. Γράφει θεατρικά έργα, κάνει διασκευές κειμένων και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι δημιουργός και καλλιτεχνική διευθύντρια του χώρου τέχνης και θεραπείας «ΤΟ ΚΤΗΜΑ», όπου οργανώνει εργαστήρια θεάτρου και αυτογνωσίας στη φύση. Είναι ιδρυτικό μέλος του THESYS, Κέντρο Συστημικής θεραπείας, και μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου. Τα τελευταία 9 χρόνια ασχολείται εντατικά με την έννοια της τελετουργίας στη θεατρική εκπαίδευση, έχοντας δημιουργήσει μια μέθοδο που στηρίζεται πάνω στη σπειροειδή κίνηση των γεγονότων και των ερμηνευτών.  Το SPIRAL EFFECT  είναι μια δυναμική πρακτική που εφαρμόζεται με επιτυχία σε πολλές ξένες χώρες και διαφορετικές γλώσσες, γιατί επικεντρώνεται στην ουσία της επικοινωνίας και της σκηνικής ανάπτυξης. Με όχημα την αρχαία ελληνική τραγωδία και πιο συγκεκριμένα την έννοια του χορού ως ensemble στη σκηνική αναπαράσταση, έχει οργανώσει πολλά εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Κύριο μέλημα και ενδιαφέρον της, η ανάδειξη της ατομικής φωνής και ικανότητας του εκάστοτε ερμηνευτή, μέσα από τον ασφαλή χώρο του συνόλου που τον στηρίζει. Μια διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης με οδηγό το σώμα και τον Λόγο. Βρίσκεται στο τελευταίο έτος μεταπτυχιακού προγράμματος(Master’s) στη Δραματοθεραπεία (Κέντρο Δια Βίου Εκπαίδευσης ΕΡΜΑ). Έχει κάνει σεμινάρια Video-art, δημιουργικής γραφής, παίζει κρουστά και ασχολείται με την τέχνη της κίνησης. Μιλάει Αγγλικά, Ιταλικά και Ισπανικά και είναι μητέρα μιας υπέροχης κόρης. georgia tsangaraki

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Πληρ. info@theatroedu.gr / 2106541600

Πελοπόννησος - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
29
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Καλαμάτα 29/11/2024, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
301
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Αθήνα 1/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίσου, Αρετή Τσελέπη
2345678
9101112
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 12/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (α΄μέρος)
131415
16171819
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 19/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β΄μέρος)
202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση