Όλες οι δράσεις στην Πελοπόννησο

ΠΑΤΡΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

ΠΑΤΡΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

Πάτρα 15/12/2024, Ημερίδα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 15/12/2024 9:00 πμ - 1:30 μμ Export event


Πρόσκληση για τον Εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2024:
 «Είμαστε εδώ, είμαστε μαζί! Από τη μοναξιά του ατομικού στη δύναμη του συλλογικού».

ΠΑΤΡΑ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024, 09.15--13.15
Τόπος:6ο Γυμνάσιο Πατρών, Έλληνος Στρατιώτου & Αγίας Σοφίας, Πάτρα
βιωματικά εργαστήρια, συζήτηση
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και κάθε χρόνο καλεί τα μέλη του και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιχνίδι, σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης, να τη γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κ.ά.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, τακτικό μέλος του IDEA, συντονίζει στην Ελλάδα τις εκδηλώσεις και τις δράσεις αυτές, ενώ παράλληλα μέλη και συνεργάτες του στην Εκπαίδευση  οργανώνουν σε διάφορες πόλεις και με ελεύθερη είσοδο βιωματικά εργαστήρια, συζητήσεις, ημερίδες, δρώμενα καθώς και δραστηριότητες με παιδιά και νέους. 

Η φετινή θεματική «ομπρέλα» στοχεύει να απαντήσει στον ατομικισμό και τη βία της εποχής με αντίδοτο την αλληλεγγύη, ενδυνάμωση, αλληλοϋποστήριξη,  φροντίδα. Ξεκινά από το δίπολο “ατομικό – συλλογικό”, διερευνά τη δυναμική του και περιλαμβάνει έννοιες/λέξεις κλειδιά όπως κοινωνία, βία ως κοινωνικό ζήτημα, αποκλεισμός, ενδυνάμωση, συμπερίληψη, αποδοχή, συμμετοχή, συνεργασία, συλλογική δράση, μαζί.

 Η ημερίδα της Πάτρας περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια, παρουσιάσεις και συζήτηση. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
09:15-09.30 Προσέλευση 
09.30- 10:15 Χαιρετισμοί, σύντομη παρουσίαση (φυσιογνωμία και δράσεις του ΠΔΘΕ) 
Παρουσίαση καλών πρακτικών από τους εκπαιδευτικούς 
     Γεωργία Παρασκευοπούλου (νηπιαγωγός) 
     Μαρίνα Κυπριανίδου (γυμνάστρια) 
     Χρυσαυγή Κωστοπούλου (δασκάλα)
     Φώτης Λάζαρης (σκηνοθέτης θεατρικής ομάδας εκπαιδευτικών "Από κοινού")
10.15-13.15 Βιωματικά εργαστήρια σε διαφορετικές αίθουσες (με  ενδιάμεσο διάλειμμα  σε χρόνο που θα κριθεί κατάλληλος για το κάθε εργαστήριο)
Εργαστήριο 1 : Τίτλος «Εισαγωγή στην παιδαγωγική Φρενέ- το Συμβούλιο της Τάξης»
Εμψύχωση: Βάσια Βαγενά, Χρυσαυγή Κωστοπούλου, εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας Εκπαίδευσης
Εργαστήριο 2:  Τίτλος «Ταξίδι στον χρόνο»
Εμψύχωση:  Αλεξάνδρα Δημητροπούλου & Μαρία Τερζανίδου, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής
13.15-13.30  Συζήτηση-Κλείσιμο στην ολομέλεια.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Γραφείο Πάτρας.  
Συνεργασία: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Αχαΐας, τμήματα Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων, 6ο Γυμνάσιο Πάτρας

ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Εργαστήριο 1 . Τίτλος: «Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Φρενέ - Το Συμβούλιο της Τάξης»
Σχεδιασμός-εμψύχωση: Βάσια Βαγενά, Χρυσαυγή Κωστοπούλου, εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας Εκπαίδευσης
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να γνωρίσουν την Παιδαγωγική Φρενέ και να ενσωματώσουν στην πρακτική τους δημοκρατικές μεθόδους διαχείρισης της τάξης. Στόχος του εργαστηρίου είναι να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στις βασικές αρχές της Παιδαγωγικής Φρενέ, με έμφαση στο Συμβούλιο της Τάξης ως εργαλείο ενίσχυσης της μαθητικής συμμετοχής, της επικοινωνίας και της συνεργασίας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
•    Βασικές αρχές της Παιδαγωγικής Φρενέ.
•    Ρόλος του Συμβουλίου της Τάξης στην καθημερινή σχολική ζωή.
•    Αναλυτική παρουσίαση του Συμβουλίου της Τάξης (ρόλοι, διαδικασία)
•     Προσομοίωση Συμβουλίου Τάξης: Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν τη διαδικασία, όπως θα γινόταν σ’ ένα πραγματικό συμβούλιο με μαθητές.

Εργαστήριο 2:  Τίτλος «Ταξίδι στον χρόνο»
Σχεδιασμός-εμψύχωση: Αλεξάνδρα Δημητροπούλου, Μαρία Τερζανίδου, εκπαιδευτικοί ειδικής Αγωγής
Στο εργαστήριο «Ταξίδι στον χρόνο», οι εκπαιδευτικοί θα έρθουν βιωματικά σε επαφή με το γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ), που αποτελεί ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο βασισμένο στην επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την Δρα Χάρι Καρνέζη στο  πλαίσιο της διδακτορικής της μελέτης στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας. Το ΓΣΔ συνδυάζει για πρώτη φορά την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι εμπλεκόμενοι θα ξυπνήσουν το παιδί μέσα τους, καθώς θα χρειαστεί να περάσουν από διάφορες δοκιμασίες προκειμένου να  φέρουν πίσω κάτι αγαπημένο που τους συντροφεύει σε κάθε δύσκολη στιγμή και δεν είναι άλλο από τις αναμνήσεις τους. Το συγκεκριμένο εργαστήριο στοχεύει, μέσα από ένα παιχνίδι μυστηρίου, να κατανοηθούν τόσο ο αυτισμός όσο κι άλλες δυσκολίες στη συμπεριφορά που φέρουν οι μαθητές μας, καθώς η στοχοθεσία των δοκιμασιών τους αφορά άμεσα.  Μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου θα γίνει αναλυτική αποδόμηση και περιγραφή των στόχων της καθεμιάς δοκιμασίας, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να τις εντάξουν στη φαρέτρα των δεξιοτήτων τους κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αιτήσεις συμμετοχής

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σε ένα (1) από τα παραπάνω εργαστήρια μέχρι την Παρασκευή 13/12/2024  στη φόρμα
και θα ειδοποιηθούν μέχρι το Σάββατο 14/12/2024 μέσω e-mail. 
Παρακαλούνται όσοι/ες  θελήσουν να ακυρώσουν τελικά τη συμμετοχή τους να το δηλώσουν εγκαίρως και ως την Τετάρτη 11/12 στο mail   

Σημείωση: Τα εργαστήρια είναι βιωματικά και συμμετοχικά και περιλαμβάνουν παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, κινητικές ασκήσεις στο χώρο και σωματική επαφή. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:
- να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση στο χώρο
- να έχουν μαζί τους... κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
H Βάσια Βαγενά σπούδασε στο Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του ΕΚΠΑ και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν. Πατρών. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στη Διεθνή Πολιτική Οικονομία στο Univ. of Warwick και στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης, με ειδίκευση στη Διδακτική των Θετικών Επιστημών, στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Παν. Πατρών. Από το 2018 εργάζεται ως δασκάλα, αντλώντας στοιχεία από τις αρχές της ελευθεριακής αγωγής και τις τεχνικές θεάτρου στην εκπαίδευση, ειδικά του θεατρικού παιχνιδιού. Είναι μέλος της παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο» και του Δικτύου εκπαιδευτικών Παιδαγωγικής Φρενέ Αχαΐας.

Η Αλεξάνδρα Δημητροπούλου είναι μητέρα δύο μικρών παιδιών, και εργάζεται με αφοσίωση στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Παιδαγωγικής. Έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στις Επιστήμες της Προσχολικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Derby στην Αγγλία και στην συνέχεια έχει αποκτήσει ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, ολοκληρώνοντας τις σπουδές της το 2010. Διαθέτει πιστοποίησή στον τομέα της Θεραπείας Συμπεριφοράς, όπου το 2015 απέκτησε την πρώτη μετεκπαίδευση  και πιστοποίηση στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς (ABA).Ταυτόχρονα, κατέχει πληθώρα πιστοποιήσεων σε τεκμηριωμένες και σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές που αφορούν τη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες. Μέσα από αυτές τις πιστοποιήσεις, έχει αποκτήσει μία διευρυμένη κατανόηση και πρακτική εμπειρία στο πεδίο της πρώιμης παρέμβασης. Τέλος, τα τελευταία έτη είναι ιδιοκτήτρια του χώρου ειδικών θεραπειών Positive edu+ στην Πάτρα.

Η Χρυσαυγή Κωστοπούλου είναι δασκάλα, απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει επίσης πτυχίο «Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας» της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μεταπτυχιακά διπλώματα στις Επιστήμες της Αγωγής «Πολιτική της Εκπαίδευσης» του Πανεπιστημίου ULB των Βρυξελλών και στις Θεατρικές Σπουδές «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση» του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2017 ασχολείται με τη βιωματική εκπαίδευση όπως αυτή προτείνεται μέσα από τη χρήση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και τη θεσμική παιδαγωγική, με εστίαση στη μαθητοκεντρική διδασκαλία της Παιδαγωγικής Φρενέ. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, της παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο» και του Δικτύου εκπαιδευτικών Παιδαγωγικής Φρενέ Αχαΐας.

Η Τερζανίδου Μαρία είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2015 εργάζεται ως παράλληλη στήριξη στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τα τελευταία χρόνια σε παιδιά με βαρηκοΐα ή κώφωση. Είναι κάτοχος επάρκειας και έχει υπάρξει υποψήφια διερμηνέας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, ενώ έχει παρακολουθήσει σεμινάρια που αφορούν την ΕΝΓ. Έχει , ακόμη πιστοποιηθεί μέσα από σεμινάρια πάνω στην Παιγνιοθεραπεία, στο Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (CBD) της Δρ. Χάρης Καρνέζη, στην Ειδική Καλλιτεχνική Αγωγή και στο Θεατρικό παιχνίδι με την μέθοδο του Λάκη Κουρετζή. Το 2021 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές, στο Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με τίτλο «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στη Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση». Τα τελευταία έτη κατά την εργασία της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση λαμβάνει μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και εμψυχωτών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το Υ.ΠΑΙ.Θ. προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;», ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Θεωρεί το θέατρο και τις τέχνες πολύτιμά εργαλεία στα χέρια ενός εκπαιδευτικού και προσπαθεί να τα αξιοποιεί κατά την διδασκαλία της.
 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ. www.TheatroEdu.gr, τηλ. 6972267716 www.theatroedu.gr

 

Πελοπόννησος - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
29
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Καλαμάτα 29/11/2024, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
301
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Αθήνα 1/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίσου, Αρετή Τσελέπη
2345678
9101112
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 12/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (α΄μέρος)
131415
16171819
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 19/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β΄μέρος)
202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση