Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Χριστίνα Ζώνιου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2012 9:00 πμ - 12:00 μμ Export event


7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: 
ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Χριστίνα Ζώνιου

θεατρολόγος, σκηνοθέτης, διδάσκουσα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Εργαστήριο 3 ωρών

Γλώσσα Ελληνικά

Δυο μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου του 20ου αιώνα, ο ρώσος Κονσταντίν Στανσιλάβσκι και ο γερμανός Μπέρτολντ Μπρεχτ, τόνιζαν πως η ικανότητα του ηθοποιού να διαθέτει ταυτόχρονα ενεργοποιημένο το νου και το συναίσθημα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την άριστη καλλιτεχνική απόδοσή του πάνω στη σκηνή.  Ωστόσο, ο πρώτος τοποθετεί την έμφασή του περισσότερο στο συναίσθημα, στην ανάπτυξη του συναισθηματικής ταύτισης του ηθοποιού με τον χαρακτήρα που παίζει, ενώ ο δεύτερος στην «διάνοια», στη στοχευμένη διακοπή της ταύτισης, στην κριτική αποστασιοποίηση του ηθοποιού από τον ρόλο του, στον κριτικό στοχασμό.  Ο βραζιλιάνος Αουγκούστο Μποάλ με τη μέθοδό του θα συζεύξει αρμονικά και τις δύο αυτές προσεγγίσεις, αλλά θα προχωρήσει και ένα βήμα πιο πέρα, στην ενεργό εμπλοκή του κοινού και στο μετασχηματισμό μέσα από συναισθηματικές και διανοητικές διαδικασίες της δοσμένης σκηνικής πραγματικότητας.

Η παιδαγωγική της ενδυνάμωσης απαιτεί την ταυτόχρονη εμπλοκή του συναισθηματικού και του διανοητικού πλούτου του ατόμου, καθώς και τον εφοδιασμό με την ικανότητα ανάληψης δράσης για να επιφέρει ατομικά και συλλογικά την επιθυμητή αλλαγή. Ο εμψυχωτής του θεάτρου αντλώντας δραστηριότητες από τους τρεις μεγάλους δασκάλους, Στανισλάβσκι, Μπρεχτ και Μποάλ, μπορεί να οδηγήσει στην ενδυνάμωση των μαθητών του, ενηλίκων και ανηλίκων.  Έτσι, το εργαστήριο θα μελετήσει συγκριτικά τις τρεις προσεγγίσεις και θα περιλαμβάνει ενδεικτικές δραστηριότητες από την κάθε μία, διασκευασμένες έτσι ώστε να μπορεί να τις χρησιμοποιήσει ο εμψυχωτής θεάτρου: δραστηριότητες συγκινησιακής και αισθητηριακής μνήμης, δραστηριότητες διακοπής της ταύτισης και αποστασιοποίησης και, τέλος, δραστηριότητες ενδυνάμωσης και αλλαγής.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εμψυχωτές, ηθοποιούς, θεατρολόγους, εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές ενηλίκων, κ.ο.κ., με απαραίτητη την προϋπάρχουσα εμπειρία στην εμψύχωση θεατρικών εργαστηρίων.

Η Χριστίνα Ζώνιου είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτης, καθηγήτρια υποκριτικής και εμψυχώτρια Θεάτρου του Καταπιεσμένου. Κατέχει οργανική θέση ως μέλος του Ειδικού Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (γνωστικό αντικείμενο Υποκριτική). Ιδρυτικό μέλος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Ώσμωση - Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (MPhil in Theatre Studies) από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης καθώς και  του ευρωπαϊκού μεταπτυχιακού προγράμματος της Δραματικής Σχολής Laboratorio Nove (Φλωρεντία). Υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.


 

Print

Number of views (1064)/Σχόλια (0)