7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»
Η εφαρμογή του μοντέλου GROW στην εκπαίδευση του θεάτρου
Σταματίου Εύη, ηθοποιός, σκηνοθέτης, θεατρολόγος
Εργαστήριο 3 ωρών
Σε κάθε ατομική ή συλλογική προσπάθεια υπάρχει ένας προγραμματισμός που ακολουθείται με σκοπό την επίτευξη του επιθυμητού στόχου. Συχνά, στην πορεία προς την πραγμάτωση εμφανίζονται εμπόδια και κάνουντο στόχο να μοιάζει ανέφικτος. Σήμερα περισσότερο, η παγκόσμια οικονομική κρίση πολλαπλασιάζει τα εμπόδια που παρουσιάζονται στα θεατρικά/καλλιτεχνικά/εκπαιδευτικά σχέδια και στόχους. Το μοντέλο GROW ( Goal, Reality, Obstacles, Will) σε συνδιασμό με την πρόταση της σκηνοθέτη Αν Μπόγκαρντ (Viewpoints και A Director Prepares) πώς να μετατρέπει κανείς αυτά τα εμπόδια σε ευκαιρίες, βοηθάει στην πραγματοποίηση κάθε στόχου μέσω ελιγμών.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, σε θεατρολόγους, σε καλλιτέχνες, σε ακαδημαϊκούς δασκάλους και ερευνητές, φοιτητές παιδαγωγικών, θεατρικών, μουσικών και εικαστικών σχολών, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, κοινωνικούς επιστήμονες και κυρίως σε όποιον ορματίζεται να πραγματοποιήσει οποιονδήποτε καλλιτεχνικό στόχο σε μια εποχή που οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες του παρουσιάζουν εμπόδια. Πώς μπορεί να ελιχθεί; Πώς μπορεί να υπερβεί τα εμπόδια και να τα μετατρέψει σε εστίες δημιουργικότητας;
Οι συμμετέχοντες καλούνται να φέρουν ένα σχέδιο/πλάνο που φιλοδοξούν να πραγματοποιήσουν στο σύντομο ή όχι μέλλον και να συμμετάσχουν στις τρεις φάσεις του εργαστηρίου. Στην πρώτη φάση θα έρθουν σε επαφή με το μοντέλο. Στη δεύτερη φάση θα κληθούν να το εφαρμόσουν στο πλάνο/ στόχο τους. Στην Τρίτη φάση η ομάδα με συγκεκριμένες δραστηριότητες θα κληθεί να τους βοηθήσει στην επαναπραγμάτευση και ρεαλιστικό σχεδιασμό του στόχου.Ο σκοπός του εργαστηρίου είναι να ενθαρρύνει την εκπαιδευτική/καλλιτεχνική δημιουργία και πραγμάτωση, ακόμη και σε μια εποχή που απειλεί κάθε πλάνο.
Το παραπάνω εργαστήριο αποτέλεσε άξονα συνεργασίας στο Drift Project, που πραγματοποιήθηκε στη Βραζιλία (Ρίο ντε Τζανέιρο) από τις ομάδες Zecora Ura και Para Active το Φλεβάρη του 2011. Στόχος του ήταν η συνεργασία καλλιτεχνών στην πραγμάτωση των εξατομικευμένων και συλλογικών καλλιτεχνικών τους σχεδίων. Επίσης, χρησιμοποιήθηκε κατά τη διδασκαλία του μαθήματος «Σκηνοθετώντας Χορογραφία», για το τμήμα «Μουσικού Θεάτρου» της Wessex Academy of Performing Arts (Weston College/Bath Spa University). Στόχος ήταν η ενθάρρυσνη των φοιτητών να ακολουθήσουν τα σχέδια προς την πραγματοποίηση των παραστάσεών τους χρησιμοποιώντας δημιουργικά κάθε εμπόδιο.
Η Εύη Σταματίου εργάζεται από το 2003 στη θεατρική βιομηχανία και εκπαίδευση της Ελλάδας και της Αγγλίας. Είναι απόφοιτος δραματικής σχολής (Νέο Ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη), θεατρολογίας (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Παν/μίου Πατρών), σκηνοθεσίας (University of East London), μεταπτυχιακού κοινωνικής ψυχιατρικής-παιδοψυχιατρικής (Παν/μιο Ιωαννίνων), νοσηλευτικής (Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών) και στην παρούσα φάση φοιτεί στο μεταπτυχιακό τμήμα Διαχείριση και Στρατηγική Πολιτισμού (Birkbeck University of London). Έχει συνεργαστεί σαν ηθοποιός, σκηνοθέτης, εμψυχώτρια και εκπαιδευτικός με θεατρικές εταιρίες και οργανισμούς σε Ελλάδα, Αγγλία και Βραζιλία, με το παιδικό θέατρο και θέατρο για ΑΜΕΑ. Η δουλειά της εστιάζεται στην πρακτική έρευνα του μεταμοντέρνου θεάτρου με άξονες το σωματικό θέατρο, το επινοημένο θέατρο, το πολυεθνικό θέατρο και τη χρήση των πολυμέσων στη σκηνή. Το 2010 ίδρυσε στην Αθήνα την ομάδα Upopirates, με την οποία κέρδισε διάκριση στο Φεστιβάλ Επί Κολωνώ το 2010 για την παράσταση «Μια Σκέψη πάνω στο Σκοινοβάτη του Ζαν Ζενέ». Τον Ιούλιο του 2012 θα συμμετάσχει στο Directors’ Lab του Lincoln Centre Theatre στη Νέα Υόρκη. Προς το παρόν διδάσκει στη WAPA (Wessex Academy of Performing Arts/Weston College-Bath Spa University) σαν λέκτορας για τα τμήματα Performing Arts και Musical Theatre. Διδάσκει τα μαθήματα Acting, Physical Theatre, Professional Practice, Individual Exploration and Staging Choreography.