Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Τα φύλ(λ)α του δένδρου της σεξουαλικότητας

Τα φύλ(λ)α του δένδρου της σεξουαλικότητας

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Στέλιος Κρασανάκης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 6:00 μμ - 8:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Στέλιος Κρασανάκης  ψυχίατρος, δραματοθεραπευτής, Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας «Αιών»

«Τα φύλ(λ)α του δένδρου της σεξουαλικότητας»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Η δραματοθεραπεία είναι μια θεραπευτική μέθοδος, αλλά παρέχει και τη δυνατότητα διερεύνησης διαφορετικών παραμέτρων της ανθρώπινης προσωπικότητας και συμπεριφοράς των υποκειμένων όπως οι «εξαρτήσεις», οι φοβίες, το γεννεόγραμμα, οι οικογενειακές σχέσεις και η σεξουαλικότητα ή καλύτερα οι σεξουαλικότητες, οι διακρίσεις, ο ρατσισμός. Η ενασχόληση με το φύλο και τη σεξουαλικότητα άμεσα ή έμμεσα αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της μεταμοντέρνας εποχής. Το συγκεκριμένο βιωματικό εργαστήριο, στο πλαίσιο της δυναμικής της ομάδας, θα αποτελέσει ένα δημιουργικό ταξίδι στις δύσβατες αλλά καθοριστικές για τη διαμόρφωση της ταυτότητάς μας περιοχές που οριοθετούν οι σεξουαλικότητες αλλά και οριοθετούνται από αυτές. Θα αξιοποιηθούν τεχνικές όπως το παίξιμο ρόλων, η εικόνα του σώματος, τα σωματικά γλυπτά, η καθοδηγούμενη φαντασία καθώς και προβολικές τεχνικές ή η δημιουργία και αφήγηση μιας ιστορίας. Οι αναπαραστάσεις της σεξουαλικότητας έχουν τις ρίζες τους στο υποσυνείδητό μας και μόνο με συμβολικά και μεταφορικά μέσα μπορούμε να τις προσεγγίσουμε. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε ανειλημμένα στερεότυπα και συμπεριφορές σχετικά με το φύλο που συμβάλλουν στην κατανόηση και αναπλαισίωσή τους με αποτέλεσμα την αποδοχή ή αλλαγή τους. Όλα τα ανωτέρω θεωρώ ότι είναι χρήσιμα, αν όχι απαραίτητα, στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.

Το βιωματικό αυτό σεμινάριο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς χωρίς απαραίτητη προηγούμενη εμπειρία αλλά με διαθεσιμότητα σωματική και πνευματική και άνετα ρούχα.

 

O Στέλιος Κρασανάκης είναι ψυχίατρος και δραματοθεραπευτής. Σπούδασε Ιατρική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ειδικεύτηκε στην Ψυχιατρική. Παράλληλα, έκανε σπουδές θεάτρου με τη Ρούλα Πατεράκη και σπουδές Dramatherapy στο Institute of Dramatherapy με την Emmy Sue Jennings και τον Robert Landy. Εργάζεται ως ψυχίατρος – ψυχοθεραπευτής μέσω δράματος και σκηνοθέτης και διδάσκει δραματοθεραπεία στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας «Αιών» που ίδρυσε και διευθύνει από το 1992. Διευθύνει το πρόγραμμα απεξάρτησης “ΘΗΣΕΑΣ” του δήμου Καλλιθέας. Συνεργάζεται με τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Βόλου και με Ινστιτούτα Ψυχοθεραπείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διευθύνει τη σειρά “Ρόλοι στη ζωή και ρόλοι στο Θέατρο” στον εκδοτικό οίκο “Ελληνικά Γράμματα”. Έχει σκηνοθετήσει 14 θεατρικές παραστάσεις και είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Νάξου. Είναι μέλος της Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, του World Council of Psychotherapy, I.T.A.C.A., της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, της Ελληνικής Εταιρείας Κλινικής Κοινωνικής Έρευνας κ.ά. Έχει συμμετοχές σε περισσότερα από 60 διεθνή συνέδρια με ανακοινώσεις και εργαστήρια, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά και βιβλία.