Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Το θέατρο/δράμα ως μέσο για τη διδασκαλία των Μαθηματικών, της Ιστορίας και της Φυσικής; ΝΑΙ!

Το θέατρο/δράμα ως μέσο για τη διδασκαλία των Μαθηματικών, της Ιστορίας και της Φυσικής; ΝΑΙ!

Αθήνα, 19/3/2006, Εργαστήριο, Paul Stang

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 19/3/2006 9:00 πμ - 11:30 πμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Paul StangΜΑ, Δημοκρατία της Τσεχίας/ΗΠΑ

«Το θέατρο/δράμα ως μέσο για τη διδασκαλία των Μαθηματικών, της Ιστορίας και της Φυσικής; ΝΑΙ!»

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Αγγλικά

 

Δεν υπάρχει καλύτερος τόπος από την Αθήνα, για να δείξει κανείς πώς τα Μαθηματικά, οι Φυσικές  Επιστήμες και η Ιστορία μπορούν να αποδοθούν θεατρικά, μια και όλες αυτές οι επιστήμες είναι ελληνικές. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ανασκοπήσουν το έργο «Το ημερολόγιο», ένα μιούζικαλ που γράφτηκε από τον εισηγητή, ο οποίος διδάσκει Φυσική (και όχι Θέατρο). Το έργο πραγματεύεται τη συνδρομή του Stonehenge, των Σουμερίων και των Αιγυπτίων στη διαμόρφωση αριθμητικών συστημάτων, ερευνά την ελληνο-ρωμαϊκή μυθολογία, για να προσεγγίσει την αστρονομία, τα ονόματα των μηνών και τους λόγους για τους οποίους χρησιμοποιούμε τη δωδεκάωρη μέτρηση του χρόνου. Κορυφώνεται με το σκανδιναβικό μύθο που ορίζει τις ημέρες της εβδομάδας,. Το έργο θα αξιολογηθεί ως προς τη χρησιμότητά του στη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων αλλά και ως προς τη δυνατότητα που προσφέρει στους αδύνατους μαθητές να συμμετέχουν αναδεικνύοντας τα ταλέντα τους. Το μοντέλο αυτό είναι ένας διαφορετικός τρόπος, για να παρουσιάζει κανείς το οποιοδήποτε εκπαιδευτικό υλικό στους μαθητές και ευελπιστούμε πως οι δάσκαλοι που δεν ειδικεύονται στο θέατρο/δράμα, θα μπορέσουν να αντλήσουν εμπειρίες και έμπνευση, για να γράψουν το δικό τους έργο. Οι δάσκαλοι θεάτρου, από την άλλη πλευρά, μπορούν να προσεγγίσουν τη δουλειά των συναδέλφων τους μέσα από το θέατρο στην εκπαίδευση. Ίσως οι δάσκαλοι της γλώσσας θελήσουν να παροτρύνουν τους μαθητές τους να γράψουν ένα δικό τους έργο, πράγμα που θα τους κινήσει το ενδιαφέρον περισσότερο απ’ ό,τι ένα έτοιμο κείμενο σε ένα βιβλίο. Δεν είναι απαραίτητο να πραγματοποιήσουμε όλα τα παραπάνω μέσα στην τάξη. Το θέατρο κινεί το ενδιαφέρον, εμπλέκει τους μαθητές και φέρνει στην επιφάνεια πρωτότυπες ιδέες και θέματα. «Γνώρισε τον εαυτό σου μέσα από τους μαθητές σου». Οι ίδιοι οι μαθητές απολαμβάνουν να υποδύονται το ρόλο του εκπαιδευτικού και παρουσιαστή στους συμμαθητές τους. Μπορούμε να βρούμε τρόπο να τους αφήσουμε να το χαρούν.

 

Ο Paul Stang είναι εκπαιδευτικός, φοιτητής και καλλιτέχνης της Ιερής Γεωμετρίας, των Μαθηματικών, της Αρχαιο- αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών.  Η αρχική του εκπαίδευση και καριέρα ήταν στη μηχανική αεροσκαφών. Ύστερα ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, μελέτησε πολιτισμούς, τέχνη και αρχιτεκτονική. Αφού έκανε ανώτερες σπουδές στην Τέχνη, δίδαξε διαφορετικά αντικείμενα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο Πανεπιστήμιο και σε εργαστήρια ενηλίκων στις Η.Π.Α. καθώς και στην τωρινή του πατρίδα, τη Δημοκρατία της Τσεχίας, τα οποία θα τα παρουσιάσει σε μελλοντικά εργαστήρια στη δυτική Ευρώπη. Ειδικότερα, μεταξύ των θεμάτων που παρουσίασε, δίδαξε ή δημοσίευσε μέχρι σήμερα περιλαμβάνονται τα «Πώς να χρησιμοποιούμε τις Μάνταλα στη διδασκαλία των Μαθηματικών», «Δισδιάστατες και τρισδιάστατες κατασκευές στη διδασκαλία των Μαθηματικών», «Τα Zometools (είδος κατασκευών) σε δημιουργικό σχολικό περιβάλλον», «φ-η χρυσή τομή», «Στα βήματα των δεξιοτεχνών - Stonehenge, Πυραμίδες, Ντα Βίντσι», «Το Ι ως σύμβολο στον κύκλο της ζωής», «Η πυραυλική επιστήμη για μαθήματα Φυσικής και Μαθηματικών», «Η ιστορική εξέλιξη της αλχημείας ως μέσο διδασκαλίας της Χημείας» και «Θεατρική παρουσίαση Εκπαιδευτικού Υλικού».

 

 

Print

Number of views (1240)/Σχόλια (0)