«349΄ακόμα...»
δωρεάν παράσταση θεάτρου φόρουμ
ένα ολοκληρωμένο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα σε σχέση με το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας
που περιλαμβάνει παράσταση και δραστηριότητες πριν και μετά την παράσταση.
ΝΕΑ ΚΙΟΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 10/5/2025, ώρα: 17.30-20.30
στο Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου
Η παρασταση απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Νηπιαγωγείου-Δημοτικού-Γυμνασίου Νέας Κίου σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση αποδεχόμενοι την πρόταση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας διοργανώνουν δράση κατά της Ενδοσχολικής Βίας, το Σάββατο 10/05/2025 στις 17.30, στο Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου.
Τίτλος δράσης : "349’ ακόμα..."
Θέμα: Ενδοσχολική Βία
Ομάδα συμμετοχής: Γονείς – Κηδεμόνες, Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας από την περιοχή της Νέας Κίου.
Τζόκερ: Γιώργος Μπεκιάρης
Παίζουν: Λάμπρος Αραπάκος, Δημήτρης Τζικόπουλος, Γιάννης Πανίτσας, Αμαλία Παναγιωτοπούλου, Κατερίνα Στεφάνου
Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ .
Οργάνωση: Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Νηπιαγωγείου-Δημοτικού-Γυμνασίου Νέας Κίου - Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Τι είναι το πρόγραμμα «349’ ακόμα…»:
Είναι ένα ολοκληρωμένο Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα που περιλαμβάνει παράσταση και δραστηριότητες πριν και μετά την παράσταση. Τόσο η παράσταση, όσο και οι δραστηριότητες που προηγούνται και ακολουθούν, χρησιμοποιούν τεχνικές θεάτρου φόρουμ και εκπαιδευτικού δράματος. Δημιουργήθηκε από την θεατροπαιδαγωγική ομάδα ΠΑιΘέΑ σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και σχετίζεται με το θέμα της διαχείρισης συγκρούσεων και της ενδοσχολικής βίας. Έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας και το Ι.Ε.Π. Από το 2013 που ξεκίνησε, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και γονείς. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση ωστόσο προσκεκλημένοι είναι οι γονείς των μαθητών.
Τα μέρη: Η παρέμβαση έχει τρία μέρη.
Στο Α΄ Μέρος, πριν την παράσταση, οι γονείς προετοιμάζονται με μια σειρά ασκήσεων εκπαιδευτικού δράματος, χρησιμοποιώντας την τεχνική του «πακέτου εξερεύνησης».
Στο Β’ Μέρος παίζεται η παράσταση.
Στο Γ’ Μέρος γίνεται εμβάθυνση στα κίνητρα των διαφόρων χαρακτήρων και το «φόρουμ» δηλαδή οι αντικαταστάσεις.
Η παράσταση:
Η πραγματικότητα των ημερών μας είναι ανησυχητική καθώς τα παιδιά αναζητούν την ασφάλεια σε παραβατικές ομάδες και συμμορίες. Ψάχνουν την επιβεβαίωση σε πράξεις σκληρότητας και τη θυματοποίηση των αδυνάτων. Είναι ευνόητο ότι χωρίς τη βελτιστοποίηση των σχέσεών τους με την οικογένεια, συρρικνώνονται οι όποιες πιθανότητες άμβλυνσης του προβλήματος
Η παράσταση θεάτρου φόρουμ σχετίζεται με τη ενδοσχολική βία και έχει ως στόχο, μέσα από τη δυνατότητα της ενεργητικής συμμετοχής των θεατών, που παρέχει το συγκεκριμένο είδος θεάτρου, να προτείνει εναλλακτικές στρατηγικές αντιμετώπισης του φαινομένου. Η επιδίωξη είναι να αναδειχτούν οι διαστάσεις του προβλήματος της σχολικής βίας στους γονείς που συμμετέχουν και να προταθεί ένας εναλλακτικός τρόπος διαχείρισής του από την πλευρά της οικογένειας αλλά καιγενικότερα. Οι συμμετέχοντες λειτουργώντας με ‘ενσυναίσθητη κατανόηση’ οικειοποιούνται την κατάσταση του θύματος και προτείνουν έμπρακτα στρατηγικές που θα μπορούσαν να το οδηγήσουν σε αποτελεσματικότερο χειρισμό της.
Αναλυτική περιγραφή του προγράμματος στην ιστοσελίδα www.theatroedu.gr