Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Ακολουθώντας τα ίχνη ενός κλόουν…»

«Ακολουθώντας τα ίχνη ενός κλόουν…»

Κέρκυρα 9/12/2023, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αλκηστις Βασιλάκου, Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/12/2023 11:00 πμ - 2:00 μμ Export event


Σεμινάριο-Εργαστήριο 
«Ακολουθώντας τα ίχνη ενός κλόουν…»

Κέρκυρα 9/12/2023 11:00-14:00, 
στο  Δημοτικό Σχολείο του Πλάτωνα Νυμφών Κέρκυρας (Διεύθυνση: Πλάτωνας 49081, Κέρκυρα)

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση -Γραφείο Κέρκυρας σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας και με τη ΔΗ.ΜΟ.Π. «Νίκος Μώρος»  (Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κέρκυρας), διοργανώνουν το Σάββατο, 9 Δεκεμβρίου 2023, στο  Δημοτικό Σχολείο του Πλάτωνα Νυμφών Κέρκυρας (Διεύθυνση: Πλάτωνας 49081, Κέρκυρα)και ώρες: 11.00-14.00

Σχεδιασμός: Άλκηστις Βασιλάκου
Εμψύχωση: Άλκηστις Βασιλάκου, Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα
Επιστημονική Επιμέλεια: Αννέτα Τσελέντη, Επιστημονικά Υπεύθυνη ΔΗ.ΜΟ.Π. «Νίκος Μώρος» 
Απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εμψυχωτές ομάδων κ.α.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:  To θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα «Ακολουθώντας τα ίχνη ενός κλόουν…» είναι εμπνευσμένο από το θεατρικό έργο της Κλαίρης Λιονάκη «Η Γαλάζια Μύτη»  το οποίο αποτελεί τη νέα παραγωγή της «Παιδικής Σκηνής» του ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας.

Ενώ κοιταζόμαστε προσεκτικά στο νερό της λίμνης, προσπαθώντας να καταλάβουμε τι έχουμε κοινό, το παπούτσι ενός κλόουν έρχεται να μας ταράξει τα «νερά». Ο κλόουν δεν πατάει γερά στα πόδια του γιατί δεν πιστεύει στον εαυτό του. Το μόνο που βλέπει στον αντικατοπτρισμό της λίμνης είναι μια μεγάλη γαλάζια μύτη. Τα παιδιά καλούνται να βοηθήσουν τον κλόουν να πιστέψει στον εαυτό του, αφού πρώτα καταφέρουν να πιστέψουν στον δικό τους εαυτό, μέσα από παιχνίδια και δοκιμασίες!

Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε για παιδιά 8-11 χρονών και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να το χρησιμοποιήσουν, σαν εργαλείο, στην ομάδα τους με σκοπό την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης των παιδιών και την ανάδειξη της αξίας της διαφορετικότητας σε κάθε πτυχή της ζωής τους.

Στο πρόγραμμα θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Προτείνεται στους/στις συμμετέχοντες /συμμετέχουσες να φορούν άνετα ρούχα και αθλητικά παπούτσια. Το εργαστήριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό και περιλαμβάνει κινητικές ασκήσεις και ασκήσεις με σωματική επαφή.

Απαραίτητες δηλώσεις συμμετοχής στη φόρμα που ακολουθεί: https://forms.gle/wnBXYKUiYy6zkRhm9

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση μέχρι την Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου 2023.

Προτεραιότητα θα δοθεί στα μέλη του Δικτύου που έχουν τακτοποιήσει τη συνδρομή τους για το 2023. Θα τηρηθεί η χρονική σειρά υποβολής των αιτήσεων.

Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν email με επιβεβαίωση της συμμετοχής τους .

Η συμμετοχή στο βιωματικό θεατρικό εργαστήρι είναι δωρεάν.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προτείνεται στους/στις  εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση, με τους/τις μαθητές /μαθήτριες των σχολείων τους, να έχουν, προηγουμένως, παρακολουθήσει το βιωματικό θεατρικό εργαστήρι το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να τους βοηθήσει να επεξεργαστούν, στην τάξη τους, τα θέματα της αποδοχής της διαφορετικότητας.

 Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

H Άλκηστις Βασιλάκου αποφοίτησε το 2011 από την σχολή Νηπιαγωγών της Πάτρας. Το 2010 υπήρξε συν-ιδρύτρια της ομάδας αφήγησης και δραματοποίησης παραμυθιών «Μυθοπεριπατητές», η δράση της οποίας αποτέλεσε το έναυσμα για την μετέπειτα ενασχόλησή της με το Θέατρο, ως τέχνη αλλά και ως εκπαιδευτικό μέσο. Το 2012 τελείωσε με διάκριση τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο Warwick της Αγγλίας. Για τα επόμενα 5 χρόνια, δούλεψε ως εμψυχώτρια διαφορετικών ηλικιακών ομάδων σε ευρωπαϊκά εθελοντικά προγράμματα (Erasmus foryoung entrepreneurs, EVS, Erasmus Placement) στην Σικελία και στην Πορτογαλία, χρησιμοποιώντας μεθόδους μη τυπικής εκπαίδευσης. Από το καλοκαίρι του 2016 μέχρι σήμερα, είναι μέλος της θεατροπαιδαγωγικής ομάδας «Μικροί Ιχνευτές»  που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της δράσης «Δημιουργική Απασχόληση για παιδιά στην Επίδαυρο», του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Από το 2018 συνεργάζεται με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, ως εμψυχώτρια του «Κι αν ήσουνεσύ;»(πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων). Η αγάπη της για την προφορική ιστορία και την αφήγηση αποτυπώνεται στην επιτυχή διοργάνωση του Φεστιβαλ Ζωντανής Βιβλιοθήκης στην Κατάνη της Σικελίας (Libreria Vivente), το 2014 και μιας βιωματικής ξενάγησης στην συνοικία Πρόνοια του Ναυπλίου (Υπο-βρήχειο) το 2019. Το 2020 αποφοίτησε από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ναυπλίου και τα τελευταία 3 χρόνια εργάζεται ως θεατρολόγος σε δημόσια σχολεία της χώρας.

Η Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα είναι θεατροπαιδαγωγός και performer, απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος με τίτλο «Εφαρμοσμένη Κλινική Κοινωνιολογία και Τέχνη» του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.Έχει λάβει μέρος στις  παρακάτω  παραστάσεις  ως ηθοποιός: «Ο Γύρος του Κόμπου. Μία Σικελική Τραγωδία» του Δημήτρη Δημητριάδη σε σκηνοθεσία Γιώργου Δούλου στο θέατρο Tempus Verum εν Αθήναις, Μάιος 2017. «Οιδίπους-Αντιοιδίπους» του Γιώργου Βέλτσου σε σκηνοθεσία Γιώργου Δούλου στο θέατρο Δίπυλον, Μάϊος 2015. «Τελετή Καθαρμού»  της Μαργαρίτας Λυμπεράκη σε σκηνοθεσία Γιώργου Δούλου στο θέατρο Βυρσοδεψείο, Ιούνιος 2014. «Βάκχες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιώργου Δούλου στον 3ο όροφο της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, Ιανουάριος 2013, «Σύνθεση κειμένων από το «Λαχταρώ» και το «Ψύχωση 4.48» της Σάρα Κέιν, Ιούνιος 2013, «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» του Ο’Νηλ, Ιούνιος  2012. Εργάζεται ως θεατροπαιδαγωγός σε δημοτικά σχολεία της Κέρκυρας. Έχει εργαστεί στο Summer Camp  Δημιουργικής Απασχόλησης στο Βίδο στη Κέρκυρα, στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης του Δήμου Κορωπίου ως θεατροπαιδαγωγός και στο Πολιτιστικό Πάρκο Κερατέας ως εμψυχώτρια κ.α. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει τα θεατρικά εργαστήρια «Femanima» (2019-2023), τα οποία απευθύνονται σε γυναίκες με στόχο την εμψύχωση τους μέσα από την καλλιτεχνική έκφραση και την δημιουργία. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια performing arts, σωματικού θεάτρου, θέατρου φόρουμ, κουκλοθεάτρου, τεχνικές αφήγησης παραμυθιών, σύγχρονου χορού κ.α.

 

Print

Number of views (448)/Σχόλια (0)