Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Η χώρα της σιωπής. Με αφόρμηση ένα εικαστικό έργο, μέσα από θεατρικές τεχνικές, στη συγγραφή παραμυθιών

Θεσσαλονίκη, 21/4/2018, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιούλη Αλεξίου, Άβρα Αυδή

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/4/2018 12:30 μμ - 3:00 μμ Export event


Ημερίδα  «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία» 
Εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια

Θεσσαλονίκη, Σάββατο 21 Απριλίου 2018, 10:00 – 15:00
Στο 1ο ΓΕΛ Συκεών, Επταπυργίου 150 
δωρεάν

Το Γραφείο Β. Ελλάδας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης, διοργανώνει ημερίδα με θέμα  «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία», το Σάββατο 21/4/2018, 10:00 – 15:00

12.30-15.00 Παράλληλα Βιωματικά εργαστήρια 

  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 «Η χώρα της σιωπής. Με αφόρμηση ένα εικαστικό έργο, μέσα από θεατρικές τεχνικές, στη συγγραφή παραμυθιών»,
    Γιούλη Αλεξίου, Άβρα Αυδή 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Χριστίνα Αμανατιάδου, Μαρία Δουκάκη, Δάφνη Μουστακλίδου, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου 


Εργαστήριο 1
«Η χώρα της σιωπής. Με αφόρμηση ένα εικαστικό έργο, μέσα από θεατρικές τεχνικές, στη συγγραφή παραμυθιών»
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επιμορφώτριες: Άβρα Αυδή, Γιούλη Αλεξίου, φιλόλογοι, μέλη της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα...  Με αφορμή το γλυπτό του Χένρι Μουρ, Βασιλιάς και Βασίλισσα εργαζόμαστε σε ομάδες, αξιοποιούμε θεατρικές τεχνικές και γράφουμε παραμύθια,  ακολουθώντας τη δομή του λαϊκού παραμυθιού. Το θέατρο απελευθερώνει τη φαντασία μας, μας δίνει ιδέες να συνεχίσουμε, να συγκροτήσουμε την ιστορία μας και να την αφηγηθούμε. Το εργαστήριο μπορεί να εφαρμοστεί σε παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.  Περιλαμβάνεται στην ενότητα της Πολύτροπης Γλώσσας Σιωπή, υποενότητα Σιωπή και άλλες τέχνες.

 

Βιογραφικά Σημειώματα εισηγητών- επιμορφωτών 

Η Άβρα Αβδή είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών (1982-2011). Παράλληλα, δίδαξε, επί 15 έτη (2001-2016), στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο». Ασχολήθηκε συστηματικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα (DramainEducation) και με το σχολικό θέατρο, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε από μεταπτυχιακές σπουδές και σχετική έρευνα. Έχει διδάξει σε πολυπληθή επιμορφωτικά σεμινάρια και έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σχετικά με τη θεατρική παιδεία. Συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007), καθώς και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 θεατρικά εργαστήρια με δάσκαλο σε ρόλο (υπό έκδοση). Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επίσης επιτελέσει διδακτικό, επιμορφωτικό και συγγραφικό έργο. Συμμετείχε, ανάμεσα σε άλλα, στη συγγραφή των παρακάτω ομαδικών έργων: Εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο και συνοδευτικά βιβλία καθηγητή (1985-89),  Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2017).

Η Γιούλη Αλεξίου γεννήθηκε το 1959 στα Γιάννενα. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εργάστηκε στη Δημόσια εκπαίδευση επί 32 χρόνια. Ως εξωτερικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας συμμετείχε στη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων «Πρωτέας». Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις και εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια για τη διδασκαλία της γλώσσας και της ιστορίας, το θέατρο στην εκπαίδευση, τη δημιουργική γραφή. Έχει σχετικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και μελέτες. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και έχει ανεβάσει πάνω από 30 θεατρικές παραστάσεις με μαθητές σχολείων, εφήβους και νέους, πολύ συχνά σε συνεργασία με φορείς και καλλιτέχνες. Είναι μέλος της «Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης», που δημιούργησε το ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2017).


 

Print

Number of views (797)/Σχόλια (0)