Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Συμπερίληψη προσφύγων στην εκπαίδευση

Αθήνα, 22/03/2025, Ομάδα Εργασίας συνεδρίου, συντονίζει η Αλεξάνδρα Ανδρούσου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 22/3/2025 4:00 μμ - 6:00 μμ Export event


Συμπερίληψη προσφύγων στην εκπαίδευση

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Διεθνές Συνέδριο “Θέατρο και Συμπεριληπτική εκπαίδευση”

Αθήνα 22 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)

 

Γλώσσα: Ελληνικά

 

Συντονίζει:

Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στη Προσχολική Ηλικία

 

Καλεσμένες/καλεσμένοι:
Λευτέρης Παπαγιαννάκης, Νομικός, Διευθυντής του Ελληνικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες.
Nάντια Τσενέ, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας, Πρώην Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα
Πέπη Παπαδημητρίου, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Ριτσώνας.  
Πέτρος Χαραβιτσίδης, Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΑΠΗ- ΕΚΠΑ, πρώην διευθυντής 132ου Δημοτικού σχολείου Αθήνας.
Γιώργος Σιμόπουλος, UNICEF (Ελλάς)
Γκαλίνα Αλτουχόβα, Προϊσταμένη του Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων, Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας, πρώην Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων στην Κλειστή Ελεγχόμενη Δομή (ΚΕΔ) Σκαραμαγκά

Κριτικός σχολιασμός:
Διονύσης Παύλου, Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων στην Κλειστή Ελεγχόμενη Δομή (ΚΕΔ) Λέσβου
Βικτώρια Κοεμτζοπούλου, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων στην Κλειστή Ελεγχόμενη Δομή (ΚΕΔ) Διαβατών

Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα και η ευρύτερη κοινωνία από το 2015 και μετά, είναι η συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στο δημόσιο σχολείο. Η μετακίνηση προσφύγων και μεταναστών προς τη Δύση δεν είναι προφανώς νέο φαινόμενο. Ωστόσο για την ελληνική πραγματικότητα η μεγάλη αριθμητικά παραμονή προσφύγων και κυρίως παιδιών σε σχολική ηλικία, αποτέλεσε ένα στοίχημα την πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου.

Η συζήτηση κινείται γύρω από ερωτήματα που αφορούν την σχέση τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης με την προσφυγική συνθήκη.

  • Είναι το ελληνικό σχολείο ένα περιβάλλον που αποδέχεται παιδιά μη σχολειοποημένα για πολλά χρόνια;
  • Η εκπαιδευτική νομοθεσία είναι ευέλικτη και ανταποκρίνεται σε συνθήκες κρίσης;
  • Τα παιδιά προσφύγων πως αντιμετωπίζονται στις διαφορετικές βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης
  • Πόσο προετοιμασμένη ήταν η εκπαιδευτική κοινότητα για μια τέτοια πρόκληση;
  • Πώς αντιμετώπισαν τη συνθήκη αυτή εκπαιδευτικοί σύλλογοι, αλληλέγγυες ομάδες, δήμοι, και ΜΚΟ;
  • Τι "έμαθε" η εκπαιδευτική κοινότητα από την παρουσία προσφύγων;
  • Πως λειτουργούν οι επιμορφώσεις που οργανώνονται γύρω από αυτό το θέμα;
  • Πώς ο ρόλος των εκπαιδευτικών νοηματοδοτείται διαφορετικά μέσα από το ρόλο των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων

Η σύνθεση του τραπεζιού αυτού αποτελείται από ανθρώπους, που εκτός από την επιστημονική τους επάρκεια, διαθέτουν πολυετή εμπειρία στο πεδίο του προσφυγικού.