Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Kαταγράφοντας κριτικές όψεις της νεανικής κουλτούρας σε ταινίες ντοκιμαντέρ Η εμπειρία από τα προγράμματα «YouthDOCs» & «Βιντεομουσεία»

Kαταγράφοντας κριτικές όψεις της νεανικής κουλτούρας σε ταινίες ντοκιμαντέρ Η εμπειρία από τα προγράμματα «YouthDOCs» & «Βιντεομουσεία»

Πήλιο 27/8/2019, Συμπληρωματικό εργαστήριο, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Μαίρη Καλδή

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/8/2019 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event


«ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΠΗΛΙΟ 2019»

 Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 25-30 Αυγούστου 2019

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Kαταγράφοντας κριτικές όψεις της νεανικής κουλτούρας σε ταινίες ντοκιμαντέρ
Η εμπειρία από τα προγράμματα «YouthDOCs» & «Βιντεομουσεία»

Νίκος Γκόβας, παιδαγωγός θεάτρου, συντονιστής προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
Χριστίνα Ζώνιου, μέλος του διδακτικού προσωπικού (Ε.Ε.Π.) του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Μαίρη Καλδή, φιλόλογος

 

Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν τα κύρια στοιχεία των προγραμμάτων YouthDOcs & Βιντεομουσεία όπως υλοποιήθηκαν στην Ελλάδα, τη Γερμανία και στην Τουρκία (ως Ευρωπαϊκά Erasmus+).
Στόχος είναι να γνωρίσουν οι ενδιαφερόμενοι τη μεθοδολογία και τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν καθώς και να διερευνήσουν τη δυνατότητα υλοποίησης ανάλογου προγράμματος στο σχολείο.
 
Τα προγράμματα YouthDOCs & Βιντεομουσεία διαπραγματεύονται θέματα νεανικής κουλτούρας και πως στοιχεία της μπορούν να αποτυπωθούν σε σύντομα βίντεο. 
Μία ομάδα από ειδικούς των οπτικοακουστικών μέσων και του θεάτρου μαζί με εκπαιδευτικούς και μαθητές από την Αθήνα, τη Φραγκφούρτη και την Κωνσταντινούπολη διερεύνησαν το παρακάτω ερώτημα:

«Ποια στοιχεία της νεανικής σας κουλτούρας θα επιλέγατε ως ομάδα για να δημιουργήσετε μια ταινία μικρού μήκους ή ένα θεατρικό δρώμενο τεκμηρίωσης για να τα δει μια άλλη ομάδα νέων και να τα σχολιάσει;»

Το πρόγραμμα χρησιμοποίησε μαθητοκεντρική μεθοδολογία συμπεριλαμβάνοντας τεχνικές ενεργητικής μάθησης σε ομάδες και εφάρμοσε τα εργαλεία του «βίντεο τεκμηρίωσης» και του «θεάτρου τεκμηρίωσης» (DocFilms and DocDramas).
 
Το εργαστήριο περιλαμβάνει:
Α. Παρουσίαση των προγραμμάτων, παρακολούθηση επιλεγμένων βίντεο του προγράμματος Youthdocs και συζήτηση με βάση τα ερωτήματα: Πώς διερευνούμε τα στοιχεία της «νεανικής κουλτούρας»; Πώς μπορούμε να αποφασίσουμε συλλογικά τι είναι σημαντικό για εμάς αυτή τη χρονική στιγμή; Τι είναι τα ντοκουμέντα – πώς να τα προσθέσουμε στην ιστορία; Πώς μπορούμε να τα αποτυπώσουμε αυτά σε ένα θεατρικό δρώμενο ή βίντεο χρησιμοποιώντας τεχνικές θεάτρου και βίντεο τεκμηρίωσης;»
Β. Ασκήσεις ενεργοποίησης και συνοχής της ομάδας, ασκήσεις φωτογραφίας και θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί.
Γ. Παρουσίαση του Εγχειριδίου του προγράμματος

Το εργαστήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες


Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία. Ως Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής (1998-2014) αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία-κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.ά. Ιδρυτής και εκδότης του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο», μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) (2011-2017) και ιδρυτής και πρόεδρος (1998-2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση».  Από το 2015 συντονίζει το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Έχει γράψει, συγγράψει ή επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση. Εκπαιδευτής ενηλίκων με μεγάλη εμπειρία στην εμψύχωση ομάδων.


Η Χριστίνα Ζώνιου (Αθήνα, 1974) είναι από το 2005 μέλος του διδακτικού προσωπικού (Ε.Ε.Π.) του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, όπου διδάσκει υποκριτική και κοινωνικό θέατρο. Πραγματοποίησε θεατρικές σπουδές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο
στην Αθήνα, τη Γλασκόβη και τη Φλωρεντία. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο Π.Τ.Π.Ε. − Παν/μιο Θεσσαλίας με θέμα το Θέατρο του Καταπιεσμένου για την ενίσχυση της διαπολιτισμικής ικανότητας των εκπαιδευτικών. Εργάστηκε ως σκηνοθέτης, καθηγήτρια υποκριτικής, θεατρολόγος σε συνεργασία με θεατρικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Τeatro della Limonaia, Teatro Verdi, Νέα Σκηνή). Εμψυχώνει εργαστήρια Θ.τ.Κ. από το 1998 στη Σκοτία, την Ιταλία και την Ελλάδα και από το 2010 είναι η βασική εμψυχώτρια της Ακτιβιστικής Ομάδας Θεάτρου του Καταπιεσμένου. Είναι ιδρυτικό μέλος της Μ.Κ.Ο. Ώσμωση − Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής και το 2014-2017 πρόεδρος του Δ.Σ. στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


H Μαίρη Καλδή είναι φιλόλογος. Σπούδασε Παιδαγωγικά στη Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μελέτησε μουσική στο Ελληνικό Ωδείο μέχρι την Ανωτέρα Σχολή του Πιάνου. Έπαιξε πιάνο σε συναυλίες με τον Νικόλα Άσιμο (1983-1986). Εμψυχώνει θεατρικά και κινηματογραφικά εργαστήρια με μαθητές και έχει λάβει μέρος σε Διεθνείς Συνδιασκέψεις, ημερίδες και σεμινάρια επιμόρφωσης για το θέατρο στην εκπαίδευση ως μέλος
Οργανωτικής Επιτροπής. Έχει διατελέσει αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο και επιμελείται το Ενημερωτικό Δελτίο του Δικτύου. Από το 2004 βιντεοσκοπεί και επεξεργάζεται ψηφιακά οπτικοακουστικό υλικό από δράσεις του Δικτύου. Συμμετείχε στα προγράμματα «Λογοτεχνικό Εργαστήριο», «ΒιντεοΜουσεία» (2009-2015) και “Youthdocs”(2014-2106) της ΔΔΕ Ανατ. Αττικής – Πολιτιστικά Θέματα. Δημιούργησε μαζί με την Κ. Αλεξιάδη δύο tutorials με θέμα «Πώς να κάνεις θέατρο – ντοκουμέντο» ( How to do it for students How to do it for teachers). Email: makaldi@sch.gr


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Τηλ 2106541600 / www.TheatroEdu.gr/ info@theatroedu.gr

Print

Number of views (3642)/Σχόλια (0)