Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Αίγιο, 20/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/5/2019 10:00 πμ - 12:30 μμ Export event

Αίγιο, 20 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

ΑΙΓΙΟ 20 ΜΑΙΟΥ 2019,   

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ

Αίγιο, Δευτέρα 20 Μαΐου 2019

Πότε/Πού: 20 Μαΐου 2019, 10.00 π.μ. στο Θέατρο «Γεώργιος Παππάς»
Είσοδος: ελεύθερη

161 μαθητές/τριες και 24 εκπαιδευτικοί από 11 σχολεία της Αιγιάλειας διαμόρφωσαν βιωματικά εργαστήρια και συμπαρέσυραν συμμαθητές τους από άλλα σχολεία σε μια διαδραστική παράσταση για αυτά που μας ενώνουν

Παρακολούθησαν επιπλέον 120 μαθητές/τριες και 60 γονείς και εκπαιδευτικοί.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας – Τμήμα Αγωγής Υγείας, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Αιγιάλειας και τη ΔΗΚΕΠΑ Αιγιάλειας, διοργάνωσαν Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ-Ημέρα Δράσης τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019, ώρα 10.00 π.μ., στο Θέατρο «Γεώργιος Παππάς», στο Αίγιο. Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;».

Στο υπαίθριο θέατρο του Αιγίου «Γεώργιος Παππάς» συγκεντρώθηκαν τη Δευτέρα 20 Μαΐου οι 161 μαθητές και οι μαθήτριες που μετέχουν στο Δίκτυο σχολείων του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» για να πραγματοποιήσουν μια παράσταση διαφορετική! Οι μαθητές με τη βοήθεια των επιμορφωμένων εκπαιδευτικών τους, που στους 6 μήνες που κράτησε το πρόγραμμα συνεργάστηκαν αρμονικά μεταξύ τους, και με τη βοήθεια των θεατροπαιδαγωγών του προγράμματος, αξιοποίησαν τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού
δράματος και δημιούργησαν βιωματικά εργαστήρια βασισμένα στα κοινά στοιχεία που ενώνουν όλους τους ανθρώπους. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους μοιράστηκαν αλληλεπιδρώντας με συμμαθητές τους από άλλα σχολεία της περιοχής και όλοι μαζί δημιούργησαν μια εκδήλωση ξεχωριστή.

Θέλοντας να δείξουν σε όλους ότι αυτά που μας ενώνουν είναι πιο δυνατά από αυτά που μας χωρίζουν, οι μαθητές του προγράμματος διαμόρφωσαν εργαστήρια για τους συμμαθητές τους αξιοποιώντας στο πρώτο εργαστήριο το θέατρο, στο δεύτερο, τη μουσική, στο τρίτο, το χορό, στο τέταρτο, τη νοηματική και στο πέμπτο το παιχνίδι. Έτσι, στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης έγινε μια σύντομη παρουσίαση των εργαστηρίων που είχαν σχεδιάσει μαθητές και εκπαιδευτικοί και ακολούθησε κάλεσμα σε μαθητές από τα φιλοξενούμενα σχολεία να λάβουν μέρος σε αυτά τα εργαστήρια. Σε διάφορες γωνιές του θεάτρου οι μαθητές του προγράμματος έγιναν «δάσκαλοι» για τους συμμαθητές τους για να έρθουν στη συνέχεια όλοι μαζί και να συνθέσουν από την αρχή όλη την εκδήλωση και να τη μοιραστούν με τους θεατές, γονείς και φιλοξενούμενους εκπαιδευτικούς.

Δείτε εδώ δημοσίευση για το φεστιβάλ στο ειδησεογραφικό portal "Φιλόδημος"

Σχόλια - Εντυπώσεις

Ο ενθουσιασμός των μαθητών του προγράμματος να «δείξουν» στους συμμαθητές τους αυτά που είχαν μάθει, η προθυμία των φιλοξενούμενων μαθητών να συμμετέχουν στην παράσταση με τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή μας έδωσε μεγάλη ικανοποίηση. Ο χώρος που πραγματοποιήθηκε βοήθησε ιδιαίτερα στην επιτυχία της εκδήλωσης, καθώς έδωσε τη δυνατότητα σε όλους να δουλέψουν ανενόχλητα και να συνθέσουν τις δημιουργίες τους.

Οι μαθητές του προγράμματος ένιωσαν πολύ περήφανοι για αυτό που είχαν σχεδιάσει και κυρίαρχη έκφρασή του ήταν: «Κυρία, τα καταφέραμε!».
«Με εντυπωσίασε που τόσοι μαθητές καταφέραμε να κάνουμε κάτι όλοι μαζί…»,
«Να ξανακάνουμε μια παρόμοια εκδήλωση…»,
«Τελικά έχουμε πολλά κοινά με όλους!»

Οι φιλοξενούμενοι μαθητές είχαν περιέργεια για την όλη εκδήλωση, καθώς σκόπιμα δεν είχαμε δώσει καμιά πληροφορία για το τι επρόκειτο να συμβεί:
«Δεν φανταζόμουν τι θα κάνω…»,
«Νόμιζα ότι θα ήταν άλλος ένας περίπατος και δεν ήθελα να έρθω, αλλά πέρασα τέλεια»,
«Θα με πάρετε κι εμένα στην ομάδα σας;»,
«Δεν είχαμε ξανακάνει κάτι παρόμοιο…»,
«Θέατρο, τραγούδι, παιχνίδι, όλα τα είχε σήμερα!»,
«Μου άρεσε που έπαιξα με τα παιδιά από το Ειδικό σχολείο, δεν το είχα ξανακάνει…»,
«Τελικά είμαστε όλοι ίδιοι!»

Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που παρακολουθούσαν είχαν μόνο κολακευτικά λόγια να πουν ανάμεσα στα πολλά συγχαρητήρια που έδιναν σε όλους:
«Ήταν μεγάλη εμπειρία να βλέπεις τόσα πολλά παιδιά σε μια εκδήλωση ενωμένα…»,
«Αφού εσείς οι δάσκαλοι είστε ενωμένοι, γίνεστε το παράδειγμα και για τους μαθητές σας»,
«Νομίζαμε ότι θα δούμε ένα θεατρικό, αφού μας καλέσατε σε αυτό το χώρο, αλλά εσείς μας εκπλήξατε…»,
«Σας ευχαριστούμε για τον τρόπο που "διδάσκετε" τα παιδιά μας»

 

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συμμετέχουν τα σχολεία: 1ο Δημοτικό Σχολείο Ακράτας, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ακράτας, 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου, 9ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Δημοτικό Ροδοδάφνης, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου.

Καλεσμένοι για να συν-δημιουργήσουν μαθητές/μαθήτριες από τα 1ο , 2ο , 5ο & 10ο Δημοτικά Σχολεία Αιγίου

Οι εκπαιδευτικοί: Ευσταθίου Αναστασία, Κοντολάτη Ελένη, Δανιά Θεοφανία, Γιαννοπούλου Μαρία, Παπαστράτου Αλεξάνδρα, Βασιλόπουλος Παναγιώτης, Μαμωνά Χαρά, Τσοκανά Αλεξάνδρα, Κατούφα Αγγελική, Σκανδάμη Αθηνά, Ποντικάκη Θεοδοσία, Μπραουδάκη Ζαμπία, Καραγγελή Δήμητρα-Λαμπρινή, Σιακκής Γιώργος, Μπακάλη Έλενα, Σωτηροπούλου Καλλιόπη, Παπαγιαννοπούλου Ειρήνη, Αργυροπούλου Αγγελική, Πλούμπης Ευθύμης, Κυριακοπούλου Μαρία, Ανδριτσοπούλου Κατερίνα, Ηλιοπούλου Μαρία.

Υποστήριξη σχολείων: Βασιλόπουλος Πάνος 
Συντονισμός: Παπακωνσταντινοπούλου Άρτεμις

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση , Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας – Τμήμα Αγωγής Υγείας,
το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Αιγιάλειας και τη ΔΗΚΕΠΑ Αιγιάλειας

Πληροφορίες.: 210-6541600 / www.theatroedu.gr

Print

Number of views (2463)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα