Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Μονόλογοι και αντηχήσεις» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Μονόλογοι και αντηχήσεις» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 24&25/11/2020 (Βόρεια), Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Σόνια Μολογούση, Ηρώ Ποταμούση

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2020 5:30 μμ - 7:30 μμ Export event


«Μονόλογοι και αντηχήσεις»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4)

Διαδικτυακά, 24&25/11/2020

Ώρες: 17.30-19.30
​​Επιμορφώτριες: Σόνια Μολογούση, Ηρώ Ποταμούση

Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιεί σε συνεργασία με την  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, πραγματοποιεί διαδικτυακό – συμμετοχικό θεατρικό σεμινάριο διάρκειας 4 ωρών με τίτλο: «Μονόλογοι και αντηχήσεις», σε δύο μέρη, Τρίτη 24/11 και Τετάρτη 25/11 και ώρες 17.30-19.30.

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου

Από τα τέλη Μαρτίου 2020 λόγω του COVID-19 η ζωή μας άλλαξε. Ανάμεσα σε άλλα, κλειστήκαμε σπίτια μας, πλέναμε τα χέρια μας συνεχώς, κρατούσαμε αποστάσεις και οι μαθητές κλήθηκαν να συνεχίσουν τα μαθήματά τους εξ αποστάσεως μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες. Όμως τι να σημαίνει το «μένουμε σπίτι» για εκείνα τα παιδιά που μένουν σε «κέντρα φιλοξενίας» προσφύγων ή σε δομές φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων; Τι να σημαίνει το «κρατάμε αποστάσεις», όταν τόσοι άνθρωποι στριμώχνονται σε κοντέινερ; Τι να σημαίνει το «πλένουμε τα χέρια μας συχνά για πολλή ώρα» για τους πρόσφυγες που κάνουν ουρά μπροστά σε μια βρύση; Τι να σημαίνει το «τα μαθήματα συνεχίζονται διαδικτυακά» για μαθητές που δεν έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή και εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο;

Τον Απρίλιο και Μάιο του 2020, είκοσι τέσσερεις (24) έφηβοι πρόσφυγες (9 αγόρια και 15 κορίτσια), ηλικίας 13 έως 19 ετών, με διαφορετικές καταβολές και καταγωγές, χωρίζονται σε τρεις ομάδες και συμμετέχουν σε 15 συνολικά διαδικτυακά εργαστήρια γραφής προκειμένου να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους εν μέσω της καραντίνας λόγω κορωνοϊού. Τα κείμενα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια εργαστηρίων συμπεριλαμβάνονται σε μία ειδική έκδοση, υπό τον τίτλο «Μονόλογοι σε καραντίνα».
Το συγκεκριμένο εργαστήριο έχει σαν βασικό στόχο να επεξεργαστούμε το υλικό που προέκυψε κατά την παραπάνω δράση και να δούμε που οι ιστορίες των άλλων συναντούν τις δικές μας και το αντίστροφο. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κινηματογραφικές και θεατρικές τεχνικές και συμβάσεις που θα εφαρμοστούν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου, θα αποτελέσουν τόσο τα μέσα διερεύνησης των κειμένων όσο και τα εργαλεία για τη δημιουργία νέων εικόνων και αναπαραστάσεων, από την πλευρά της ομάδας, με σκοπό να λειτουργήσουν ως υλικό και έμπνευση για περαιτέρω εκπαιδευτικές δράσεις με αφορμή το βιβλίο.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς και συντονιστές ομάδων νέων. 

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο θα γίνει διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μέχρι τη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου στη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ και θα ειδοποιηθούν μέχρι Τρίτη πρωί 24 Νοεμβρίου, όταν και θα τους σταλεί η ηλεκτρονική διεύθυνση συμμετοχής στην πλατφόρμα ZOOM.

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Προσοχή: Το σεμινάριο είναι διαδικτυακό και συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου και περιλαμβάνει παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς
Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
- να παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου
- να έχουν διασφαλίσει έναν ελεύθερο χώρο, στον οποίο θα μπορούν να συγκεντρωθούν
- να έχουν μαζί τους....κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Βιογραφικά Σημειώματα

Η Σόνια Μολογούση είναι θεατρολόγος και θεατροπαιδαγωγός, απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και του University of Warwick της Μ. Βρετανίας, όπου ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές πάνω στο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Ως θεατροπαιδαγωγός εργάζεται σε δήμους και σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2008 έως σήμερα, ενώ έχει επίσης εμψυχώσει εργαστήρια παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, το British Council, το ΣΔΕ Φυλάκων, το ΕΚΠΑ (Learn Inn), καθώς επίσης και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2015 είναι επιμορφώτρια/εμψυχώτρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;», τον συντονισμό του οποίου ανέλαβε στην περιφέρεια νότιας Ελλάδας και νησιών Αιγαίου κατά τη διάρκεια του 2017. 

Η Ηρώ Ποταμούση είναι απόφοιτη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Warwick της Μ. Βρετανίας. Από το 2018 είναι υποψήφια διδάκτορας του παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Από το 2008 ασχολείται με τη δημιουργία συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού σε επαγγελματικές εφηβικές παραστάσεις. Έχει συνεργαστεί με φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στον σχεδιασμό, στην εμψύχωση και την οργάνωση εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών προγραμμάτων που σχετίζονται με τις θεματικές της βιωματικής μάθησης, της δυναμικής της ομάδας και της κοινωνικής παρέμβασης (Συνήγορος του Παιδιού, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, UNHCR, Action Aid, ΕΚΠΑ (Learn Inn), Warwick University, Wergeland Centre, Pedagogical University of Zurich κ.ά.). Από το 2015 είναι επιμορφώτρια/εμψυχώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Περιφερειακός Συντονισμός Βόρειας Ελλάδας: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου antitsarb@gmail.com & Αφροδίτη Ρίζου afroditi.gr@gmail.com

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (1992)/Σχόλια (0)