Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/3/2008 - 27/3/2008 Export event Κατηγορίες: Κρήτη, Ηράκλειο, Προ- και μετασυνεδριακά εργαστήρια 2008, Κρήτη Εκπαιδευτικό δράμα και παράσταση Ηράκλειο Κρήτης, 26&27/3/2008, Master Workshop Συνδιάσκεψη 2008, John Somers Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008 Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής MASTER WORKSHOPS Αθήνα, Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης 4. «Εκπαιδευτικό δράμα και παράσταση» John Somers, Honorary Fellow, School of Performing Arts, Exeter University, Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο Κρήτης, Τετάρτη 26 & Πέμπτη 27 Μαρτίου 2008 Στα σχολεία παρουσιάζεται συχνά μια αντιπαράθεση ανάμεσα στις προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού δράματος στη σχολική τάξη και στην ανάγκη να γίνονται μαθητικές θεατρικές παραστάσεις, με στόχο να βιώσουν οι μαθητές αυτή την εμπειρία και να προβάλει το σχολείο την εικόνα του προς τους γονείς, τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και την ευρύτερη κοινότητα. Πολλοί εκπαιδευτικοί, που χρησιμοποιούν προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού δράματος, οι οποίες μάλιστα θεωρούνται από πολλούς ιδιαίτερα ωφέλιμες για την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, συχνά αντιδρούν στην ιδέα της θεατρικής παράστασης επειδή θεωρούν ότι είναι ελιτιστική και ότι υπονομεύει τις αρχές στις οποίες βασίζεται το «αυτοσχεδιαστικό» εκπαιδευτικό δράμα. Άλλοι αναγκάζονται να παραμελήσουν βασικές αρχές της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού δράματος, όπως το να ανήκει η δημιουργία του στους μαθητές, προκειμένου να διασφαλίσουν τη δημιουργία ενός αξιοπρεπούς θεατρικού σεναρίου. Στο εργαστήριο αυτό θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό δράμα μπορεί να αποτελέσει γόνιμο έδαφος για να παραχθεί υλικό για παράσταση, με τρόπους που σέβονται τις πρωτότυπες ιδέες των μαθητών και τις βασικές αρχές του εκπαιδευτικού δράματος και διασφαλίζουν ότι το υλικό που θα παρουσιαστεί δεν παύει να είναι δημιούργημα των μαθητών. Μέσα στο περιορισμένο χρονικό πλαίσιο του εργαστηρίου, θα διερευνήσουμε διαφορετικά σημεία εκκίνησης και διαδικασίες που μπορούν να οδηγήσουν σε παράσταση και θα αναπτύξουμε πολλές εμβρυακές «παραγωγές». Πριν από το εργαστήριο οι συμμετέχοντες αναμένεται να έχουν μελετήσει το ελληνικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, για να βρουν ποιες δυνατότητες παρέχει για συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς του θεάτρου/δράματος και στους εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Θα τους σταλεί επίσης ένα σχετικό άρθρο του John Somers μεταφρασμένο στα ελληνικά. Print