2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/8/2014 9:00 πμ - 30/8/2014 3:00 μμ Export event
Επανακτώντας τη φαντασία μας και την προσωπική μας δύναμη για μεταμόρφωση

Επανακτώντας τη φαντασία μας και την προσωπική μας δύναμη για μεταμόρφωση

Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 26-30/8/2014, Κύριο εργαστήριο Πήλιο 2014, David Pammenter, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Greg Naughton, Ηρώ Ποταμούση


 

13η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση 2014
26-30 Αυγούστου 2014, στον Αγ Γιάννη Πηλίου
"Σμιλεύοντας τα όνειρά μας μετασχηματίζοντας την πραγματικότητά μας: θεατρικές μεταμορφώσεις στο Πήλιο”
για εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, εμψυχωτές


«Επανακτώντας τη φαντασία μας και την προσωπική μας δύναμη για μεταμόρφωση»
David Pammenter, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Greg Naughton, Ηρώ Ποταμούση

Κύριο Εργαστήριο 5 ημερών
Η γλώσσα θα είναι Αγγλικα με βοήθεια στα Ελληνικά όπου χρειάζεται

Στο εργαστήριο θα διερευνήσουμε την πολιτική και πολιτισμική μεταμόρφωση στην παρούσα πραγματικότητα σε σχέση με το προσωπικό, το κοινωνικό και το πολιτικό επίπεδο. Διερευνώντας ζητήματα ταυτότητας και πολιτισμικού ελέγχου θα επαναδιαπραγματευθούμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις προσωπικές μας ιστορίες και τις περιθωριοποιημένες ή κυρίαρχες ιστορίες των άλλων.

Θα δουλέψουμε με θεατρικές και κινηματογραφικές τεχνικές και θα αξιοποιήσουμε μία σειρά από καινοτόμες προσεγγίσεις που ενεργοποιούν τη φαντασία για να δημιουργήσουμε σύγχρονες διαλογικές φόρμες αναπαράστασης. Θα ασχοληθούμε με τη δημιουργία θεατρικού και κινηματογραφικού υλικού, με τη σύνθεση μιας ιστορίας, με την αφήγηση, και με άλλους τρόπους αναπαράστασης και οπτικοποίησης του υλικού μας.

Πιστεύουμε ότι με το να διεκδικήσουμε εκ νέου τη φαντασία μας θα μπορέσουμε ως πολίτες, δάσκαλοι και καλλιτέχνες, να αναπτύξουμε την ικανότητά μας να ορίσουμε και να μεταμορφώσουμε το περιβάλλον μας και τον κόσμο γύρω μας. Μέσα από την αμφισβήτηση της υπάρχουσας πραγματικότητας τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο μπορούμε να δημιουργήσουμε γέφυρες επικοινωνίας και να υποστηρίξουμε τη συλλογική μας ανάπτυξη.

Το εργαστήριο απευθύνεται τόσο σε καλλιτέχνες, θεατροπαιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς με εμπειρία, όσο και σε νέους φοιτητές, ηθοποιούς, καλλιτέχνες, προκειμένου η ομάδα που θα δημιουργηθεί και η θεατρική και κινηματογραφική αναπαράστασή της να ενσωματώσουν διαφορετικές οπτικές γωνίες για τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.

“Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΣΗ” Albert Einstein

Το εργαστήριο αποτελεί εξέλιξη του ευρωπαϊκού προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών mPPACT (2006-2009). Σε ανταπόκριση των συμμετεχόντων του εργαστηρίου στις Σπέτσες το 2010 για συνέχεια της πρακτικής και της έρευνας, πραγματοποιήθηκε ένα εργαστήριο στην Αρναία Χαλκιδικής (2011) όπου εντάχθηκαν κινηματογραφικές τεχνικές και επεκτάθηκε η θεατρική μεθοδολογία. Συνέχεια αυτής τη δουλειάς αποτέλεσε μια πιο συνοπτική μορφή, ένα εργαστήριο που έλαβε χώρα στα πλαίσια της Διεθνούς Συνδιάσκεψης «Δεσμοί Αλληλεγγύης» το 2012. Το παρόν εργαστήριο συνεχίζει αυτή την πορεία και θα πραγματοποιηθεί από τέσσερεις επαγγελματίες παιδαγωγούς του θεάτρου και του κινηματογράφου - Georgina Kakoudaki, Greg Naughton, Iro Potamousi, and David Pammenter.

Βιογραφικά σημειώματα εμψυχωτών

Ο David Pammenter από το 1968 ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το θέατρο των πολιτών, επινοώντας και δημιουργώντας ως επαγγελματίας σκηνοθέτης, επιμορφωτής και εκπαιδευτής. Προσχώρησε στην πρώτη Θεατροπαιδαγωγική ομάδα (ΤΙΕ) του Belgrade Theatre Coventry’s το 1969, και διετέλεσε διευθυντής της από το 1972 έως το 1978. Σκηνοθέτησε το TheatreMobile, μια ενοποιημένη περιφερειακή θεατρική εταιρεία ενηλίκων με δικά της Θεατροπαιδαγωγικά και μουσικά προγράμματα. Στη συνέχεια έγινε Principal Lecturer και διευθυντής Προγράμματος του Community Theatre Arts Course στο Rose Bruford College of Speech and Drama, όπου εκπαίδευε ηθοποιούς για 10 χρόνια και έγινε Διευθυντής Ανάπτυξης. Έχει ασχοληθεί με τη δημιουργία, την ανάπτυξη, τη σκηνοθεσία και τη διοίκηση του θεάτρου της κοινότητας και του πολιτικού θεάτρου σε θεατροπαιδαγωγικές εταιρείες και εταιρείες Θεάτρου για την Ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των Theatre Foundry, M6, and Pit Prop. Ως Principal Lecturer στο Πανεπιστήμιο του Winchester συνέβαλε στη δημιουργία και εξέλιξη του μεταπτυχιακού προγράμματος T&FMD - Theatre & Media For Development και υπήρξε Διευθυντής Προγράμματος για τις Σπουδές Δράματος, Θεάτρου και Τηλεόρασης. Έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με την εκπαιδευτική πολιτική για τις τέχνες, την ανάπτυξη προγραμμάτων, την επιμόρφωση μέσω της θεατρικής τέχνης και τη σκηνοθεσία σε θεατρικές εταιρείες, Πανεπιστήμια, το Βρετανικό Συμβούλιο, σε επιμορφώσεις στελεχών ΜΚΟ στην Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλασία. Στο επίκεντρο της δουλειάς του βρίσκεται η θεατρική πράξη και η ανάπτυξη μιας παιδαγωγικής καλλιτεχνικής πρακτικής βασισμένης στο θέατρο των ενεργών πολιτών.

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτης.΄Εχει διδάξει στο Διδακτική του Θεάτρου στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας (2004-2007) και «Εμψύχωση κούκλας στο Νηπιαγωγείο» στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Βόλου και το Διδασκαλειο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών (2007-12). Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευση, στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/ Λύκειο Γέρακα, στο ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού και σε πλήθος δημοσιών ΙΕΚ (από το 2002- 2012). Διδάσκει Ιστορία/ Δραματουργία Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη δραματική σχολή Πράξη Επτά. Έχει διευθύνει βιωματικά θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θέατρου στο Βέλγιο, Λιθουανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο, στο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.ά. Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» του ΙΔΕΚΕ, 2007 και Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης, εκδ. Κέδρος, 2011. Έχει παίξει στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε παραστάσεις χορού με τις ομάδες Yelp, Quasi Stellar, Αερίτες. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για νέους Μετά τον Αφρό 2009 (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σους το πεζοδρόμιο 2010(Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες 2011, Σαίξπηρ Όνειρο καλοκαιρινής Νύχτας 2012, Γκαίτε Φάουστ 2013 (Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Β Βάθμιας Εκπαίδευσης. Έχει διοργανώσει πλήθος φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα.

Ο Greg Naughton εργάστηκε ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας σε Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα(ΤΙΕ) στη Νέα Ζηλανδία και αφού συνέχισε τις δραστηριότητές του ως σκηνοθέτης και σύμβουλος στη National Opera Company, ίδρυσε την Sun Theatre Company (θέατρο του δρόμου). Στη Μεγάλη Βρετανία ίδρυσε και συνεργάστηκε σε Θέατρο για Νεανικό κοινό και σε ομάδες προσωπικής αυτοεκτίμησης στην Κοινότητα. Επίσης εργάστηκε σε πολλές ανεξάρτητες κινηματογραφικές και ραδιοφωνικές εταιρείες παραγωγής καθώς και ως ανεξάρτητος παραγωγός και σκηνοθέτης. Το 2002 μετά από σπουδές και πρακτική στην ψυχοθεραπεία μελέτησε καινοτόμες εφαρμογές μέσων Δικτύωσης και Οπτικοακουστικής έκφρασης στην Κοινότητα ως επισκέπτης ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Winchester. Η παραπάνω ερευνητική εργασία οδήγησε στην δημιουργία του προπτυχιακού προγράμματος που συνέδεε την παραγωγή στο χώρο των media και την κοινοτική συμμετοχή. Ακολούθησε μια σειρά από έρευνες συμμετοχικών προγραμμάτων στον δημόσιο τομέα παράλληλα με τη διδασκαλία στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θέατρο και Media για την Ανάπτυξη» στο Πανεπιστήμιο Winchester. Τα ενδιαφέροντά του εστιάζουν στο Θέατρο και την Oπτικοακουστική Έκφραση ως μέσου ανάπτυξης της κοινότητας και στην προσωπική και πολιτική επιρροή που ασκεί οι «δραματική φόρμα» στο θέατρο τον κινηματογράφο και τα νέα μέσα οπτικοακουστικής έκφρασης.

Η Ηρώ Ποταμούση είναι απόφοιτη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και του Κέντρου Καλλιτεχνικής και του Εργαστηρίου Δημιουργικής Εκπαίδευσης «ΑΝΙΜΑ». Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο University of Warwick της Μ. Βρετανίας, όπου και ασχολήθηκε ερευνητικά με τα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα. Έχει παρακολουθήσει και έχει εκπαιδευτεί στα εντατικά εκπαιδευτικά προγράμματα της ΜΚΟ Synergy Group στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπου μέσω της βιωματικής μάθησης ασχολούνται με θεματικές ενότητες όπως η Λειτουργία ομάδας, Επικοινωνία, Ηγεσία και Παρακίνηση.Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2008-2011). Ως θεατροπαιδαγωγός συνεργάζεται με δήμους, σχολεία και θεατρικές ομάδες της Αττικής από το 2005. Από το 2008 ασχολείται με τη δημιουργία και την εμψύχωση εκπαιδευτικού συνοδευτικού υλικού σε παιδικές και εφηβικές παραστάσεις (ο Καραγκιόζης και ο Καταραμένος Δράκος, Ρισπέκτ, Η Γάζα είναι) και από το 2011 συνεργάζεται με την Τζωρτζίνα Κακουδάκη και τους 4Frontal στις εφηβικές παραστάσεις Αριστοφάνη Όρνιθες μια rock παράσταση για εφήβους, Shakespeare Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας - μια ελεύθερη διασκευή για νέους, Φάουστ...Εγώ στον κόσμο που ζω. Ως επιμορφώτρια έχει ασχοληθεί κυρίως με θέματα ομαδικότητας, δυναμικής της ομάδας και ανάπτυξης της προσωπικής και κοινωνικής ταυτότητας μέσω του θεάτρου .

Print