2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/8/2005 - 24/8/2005 Export event
Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2005 - 1η Θεατρική Κατασκήνωση Νέων

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2005 - 1η Θεατρική Κατασκήνωση Νέων

Σπέτσες, 17-24/8/2005, Αποστολία Παπαδαμάκη, Μαργαρίτα Μάντακα, Νίκος Βασιλείου

Σπέτσες 17-24 Αυγούστου 2005 - "Imagine-Nation" «Φαντασία-Κόσμος» - Αποστολία Παπαδαμάκη, performer, κινησιολόγος/χορογράφος, Μαργαρίτα Μάντακα, χορογράφος, Νίκος Βασιλείου, συνθέτης-μουσικός

Σπέτσες 17-24 Αυγούστου 2005

"Imagine-Nation" «Φαντασία-Κόσμος»

Περιφερειακό Πρόγραμμα Νέων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Ιnternational Young IDEA Project - IYIP 

Εμψυχώτρια: Αποστολία Παπαδαμάκη performer, κινησιολόγος/χορογράφος Με τη συνεργασία της Μαργαρίτας Μάντακα (χορογράφος) και του Νίκου Βασιλείου (συνθέτης-μουσικός)

“Η φαντασία είναι μια δράση μαγική. Είναι ένα ξόρκι που μπορεί να κάνει τα πράγματα να εμφανίζονται, έτσι που να μπορείς να τα πιάσεις.” J. P. Sartre, L’ imaginaire 

Tο εργαστήριο: Η φαντασία βρίσκεται κάπου ανάμεσα στην ψυχή και το σώμα, και είναι ένας πολύ προνομιακός χώρος. Ο κόσμος μας σήμερα έχει την τάση να κατευθύνει ή να περιορίζει τη φαντασία, ιδιαίτερα των νέων. Η Τέχνη είναι μια μορφή ανθρώπινης δημιουργίας, η οποία συνειδητά καλλιεργεί την ελευθερία της σκέψης, την ελευθερία της δημιουργίας, και την απελευθέρωση της φαντασίας. Στο εργαστήρι αυτό διερευνήσαμε το πώς βλέπουν οι νέοι τον εαυτό τους μέσα τον κόσμο στον οποίο ζουν. Χρησιμοποιήσαμε την εικόνα (image)/ φαντασία (imagination), όχι ως αναπαράσταση της πραγματικότητας, αλλά ως μια ισχυρή δύναμη, η οποία δημιουργεί προβολές, αλληλεπιδράσεις και αφηγηματικά πλαίσια. ουλέψαμε με το σώμα και με τη φαντασία-πνεύμα για να διερευνήσουμε τη συνύπαρξη του σώματος και του πνεύματος στο θεατρικό χώρο. Στόχος μας είναι να θέσουμε το σκελετό, τη σάρκα και το δέρμα, στην υπηρεσία της μεταμόρφωσης. Να εκθέσουμε το σώμα τόσο γυμνό, τόσο άδειο, τόσο έτοιμο να μεταμορφωθεί, ώστε να  επιτρέψει στο «άλλο» να "εμφανιστεί". Προσπαθήσουμε να απελευθερώσουμε τον εαυτό μας και να του δώσουμε την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στα άπειρα ενδεχόμενα της αντίληψής μας. Προσπαθήσουμε να καταργήσουμε τα σύνορα μεταξύ διαφόρων πολιτισμών, γλωσσών, ιδεών, παραδόσεων και συμπεριφορών. Να μάθουμε ο ένας από τον άλλο και μαζί με τους άλλους πώς να χρησιμοποιούμε την ανεξάντλητη πηγή, που είναι η ικανότητά μας για ΦΑΝΤΑΣΙΑ και ΔΡΑΣΗ, με στόχο την επικοινωνία, την κατανόηση, την αποδοχή και τη συλλογική δημιουργία. Με αφορμή τον Οθέλλο του Σαίξπηρ και τον Αίαντα του Σοφοκλή, επιχειρήσαμε να δημιουργήσουμε ένα «δρώμενο» με θέμα την ταυτότητα & το πολυπολιτισμικό περιβάλλον, την ατομικότητα και την κοινωνία. Αξιοποιήσουμε διαφορετικές γλώσσες και διαφορετικές δεξιότητες, ανάλογα με τη σύσταση της ομάδας. 

Η Αποστολία Παπαδαμάκη, γεννήθηκε το 1967 στη Θεσσαλονίκη.  Aποφοίτησε  από τα ΤΕΦΑΑ  Θεσ/νίκης και την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Συνέχισε τις σπουδές της στην Νέα Υόρκη με υποτροφίες του: Ιδρύματος Ωνάση, Ιδρύματος Γουλανδρή και  Merce Cunningham .(1993-95). Από το  1992-2002 υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας χορού sinequanon καθώς και καλλιτεχνική διευθύντρια από το 1996 έως το 2002. Στο διάστημα αυτό  χορογράφησε 7 έργα ( Transmutations, Jarden,Buster Keaton, Έρως και Ψυχή κα) τα οποία παρουσιάστηκαν  στην Ελλάδα , Γαλλία, Γερμανία Αγγλία, Ιταλία, Φινλανδία, Κύπρο, Δανία. Με στόχο την πολιτιστική ανταλλαγή μεταξύ Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, διοργάνωσε  δυο ευρωπαϊκά προγράμματα το Travelogue (1997) και το  ΤαχυΔρόμιο (1999). Καλεσμένη του Βέλγου Σκηνοθέτη- visual artist, Jan Fabre, συμμετείχε ως performer στο έργο "I am Blood"-2001 και  History of Tears 2005 ,Festival d’  Avignon. Το καλοκαίρι του 2002 σκηνοθέτησε την Λυρική τραγωδία του Γιώργου Κουρουπού ‘Ιοκάστη’. Είναι μέλος της ΙΕΤΜ (Ιnformal Εuropean Τheater Μeeting). Τον Σεπτέμβρη  του 2002 αποχώρησε από τη sinequanon και  ίδρυσε το χοροθέατρο quasistellar με στόχο την  έρευνα και τον πειραματισμό πάνω στις νέες τεχνικές  χορού και πως αυτές συνδέονται με τη μουσική, τα εικαστικά, τα νέα μέσα, τη θεατρική πράξη, τη διάδραση με το κοινό (συμμετοχή στα φεστιβάλ Fabricca Ευρώπη, Julidans, Aerowaves, Nadine κ.ά.)  Έχει χορογραφήσει για το θέατρο και την όπερα για τους:  Εθνικό Θέατρο, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αμφιθέατρο Σ. Ευαγγελάτου, Εθνική Λυρική Σκηνή, ΚΘΒΕ , Brooklyn Academy of Music ,Opera of Ankara, Tanec Praha , Zodiak center for new dance –Helsinki, Lyon Opera Amphitheater, Centre Culturel Aragon-Paris. Το Σεπτέμβρη του 2004 χορογράφησε την τελετή έναρξης των 12ων Παραολυμπιακων Αγώνων της Αθήνας. Είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. της Κρατικής Σχολής Χορού και μέλος του συμβουλίου του Κέντρου Αρχαίου Δράματος. Είναι επίτιμο μέλος στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα σεμινάριά του.

Ο Νίκος Βασιλείου, διευθυντής ορχήστρας  και χορωδίας, πιανίστας και συνθέτης, γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο και  ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο,  το Ωδείο Φ.Νάκας, το Ωδείο Κονταλυ , τη σχολή Julliard της Νέας Υόρκης και διεύθυνση ορχήστρας  στη Βασιλική Ακαδημία της Σκοτίας,  με υποτροφία  Alexander Gibson και υποτροφία από την Ακαδημία Αθηνών. Συνεργάστηκε με την Ε.Λ.Σ  από το 1994  σε περίπου 60 παραγωγές ως corepetiteur και διευθυντής χορωδίας. Διετέλεσε διευθυντής της παιδικής χορωδίας « Μανόλης Καλομοίρης» από το 1992-2000 συμμετέχοντας  σε  σημαντικές παραγωγές των: Ε.Λ.Σ., Φεστιβάλ Αθηνών και  Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Έχει εμφανιστεί σε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει ηχογραφήσει για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.  Ως εκγυμναστής  ρεπερτορίου Όπερας, έχει συνεργαστεί με τους πιο σημαντικούς Έλληνες και ξένους  λυρικούς καλλιτέχνες. Έχει διατελέσει καθηγητής μουσικής στη Μέση Εκπαίδευση, καθηγητής πιάνου και διεύθυνσης  χορωδίας  στο Εθνικό Ωδείο. Έχει συνεργαστεί με το «Aμφιθέατρο» του Σπύρου Ευαγγελάτου σε παραστάσεις της Επιδαυρου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Εθνικό Θέατρο  κ.ά  Έχει συνθέσει μουσική για θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις.

Η Μαργαρίτα Μάντακα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από την Κ.Σ.Ο.Τ. και συνέχισε σπουδές στη Ν. Υόρκη (1986-1989). Συνεργάστηκε χορευτικά με: “La mama”, “Bread and Puppet”, “Isadora Duncan F.co”, Manhong Kaug”, “Ανάλια”, “Μικρό Χορευτικό Θέατρο” για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στην Ινδία 1990 και άλλες ομάδες. Παρουσίασε σόλο χορογραφίες της, στην Ελλάδα και Βαρκελώνη BIENNALE ’87. Έπαιξε στον “Ηνίοχο” του Α. Δαμιανού και ανέλαβε την κηνισιολογική επιμέλεια της ταινίας. Χορογράφησε παραγωγές για το Κ.Θ.Β.Ε., την Όπερα Δωματίου, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης κ.α. Ίδρυσε τον “Ευάνεμο”, το 2000, με πλούσιες καλλιτεχνικές δραστηριότητες στην Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία 16 χρόνια, διδάσκει κίνηση-χορό σε σεμινάρια ανά την Ελλάδα, στο Χοροθέατρο Θεσσαλονίκης, στη Δραματική Σχολή Κ.Θ.Β.Ε. και στο τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα.

 

Print