2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event
  • Συμμετέχουν: 3
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 12
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

Το Δράμα στην αίθουσα των ξένων γλωσσών: Ένα παράδειγμα δημιουργικής επεξεργασίας αγγλικής λογοτεχνίας

Αθήνα, 24/11/2018, Εργαστήριο, Αλεξάνδρα Σίμου

 Το Δράμα στην αίθουσα των ξένων γλωσσών: Ένα παράδειγμα δημιουργικής επεξεργασίας αγγλικής λογοτεχνίας

Αθήνα, 24/11/2018

Αλεξάνδρα Σίμου, διδάκτορας του Τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας ΑΠΘ, εκπαιδευτικός (Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου) 

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά

Σε αυτό το εργαστήριο θα δούμε πώς το Δράμα στην Εκπαίδευση (DiE) σε συνδυασμό με τη διδασκαλία αποσπασμάτων λογοτεχνικών κειμένων στην ξένη γλώσσα μπορεί να γίνει αρωγός του ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού του δημόσιου σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, το εργαστήριο θα συνδυάσει τη διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων προσαρμοσμένων στο μέσο επίπεδο γλωσσομάθειας Αγγλικών μαθητών Λυκείου1 με δραματικές τεχνικές, με στόχο τη βιωματική κατανόηση των θεμάτων του κειμένου και την αβίαστη και αυθόρμητη χρήση της ξένης γλώσσας. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν  πώς διαφορετικές δραματικές τεχνικές μπορούν να ενισχύσουν τις δεξιότητες του μαθητή στην ξένη γλώσσα (κατανόηση γραπτού λόγου, κατανόηση προφορικού λόγου, παραγωγή γραπτού λόγου και παραγωγή προφορικού λόγου). Επίσης, καθώς το εργαστήριο θα εστιάζει στην επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων μέσα από το Δράμα, ένας από τους στόχους του είναι οι συμμετέχοντες σε αυτό να εξοικειωθούν με τη γενικότερη προσέγγιση λογοτεχνικών κειμένων μέσω του Δράματος στην Εκπαίδευση. Τέλος, αναμένεται η ανάδειξη συγκεκριμένων σκηνών μέσα από τη δημιουργική επεξεργασία του λογοτεχνικού κειμένου και η εξοικείωση με τη διαδικασία δημιουργίας ενός παραστάσιμου δρώμενου. Έτσι, οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν όλα τα στάδια δημιουργικής επεξεργασίας του λογοτεχνικού κειμένου: προσέγγιση και εμβάθυνση στα θέματα και τους χαρακτήρες του λογοτεχνικού κειμένου και ανάδειξη και παρουσίαση επιλεγμένων σκηνών. Σε αυτό το πλαίσιο το εργαστήριο απευθύνεται, πέρα από εκπαιδευτικούς Αγγλικής και άλλων ξένων γλωσσών, σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν λογοτεχνία αλλά και σε όσους/ες ενδιαφέρονται για τη δημιουργική επεξεργασία, δραματοποίηση και την παράσταση λογοτεχνικών κειμένων. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η στοιχειώδης γνώση Αγγλικών, καθώς το λογοτεχνικό κείμενο προς επεξεργασία θα είναι στα Αγγλικά. 

Η Αλεξάνδρα Σίμου είναι διδάκτορας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και μόνιμη εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μετά το πτυχίο της συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο Πανεπιστήμιο του Brighton. Το 2013 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή με ερευνητικό πεδίο την παιδαγωγική του θεάτρου. Έχει παρακολουθήσει τριετές εργαστήριο υποκριτικής και πολυάριθμα σεμινάρια πάνω στην υποκριτική αλλά και στις αρχές του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση. Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν άρθρα σε συλλογικούς τόμους, εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια καθώς και άρθρα σε θεατρικά προγράμματα. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις ως ηθοποιός και ως εμψυχώτρια/ σκηνοθέτης και έχει εκπονήσει θεατρικά εργαστήρια σε συνέδρια και πολιτιστικά προγράμματα στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι σπουδάστρια της Ανώτερης Δραματικής Σχολής «Νότος» και μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Print