2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/7/2007 5:30 μμ - 8/7/2007 8:30 μμ Export event
«”Eίναι” και “γίγνεσθαι” σε έναν κόσμο που έχουν φτιάξει οι άλλοι για μας»

«”Eίναι” και “γίγνεσθαι” σε έναν κόσμο που έχουν φτιάξει οι άλλοι για μας»

Ανώγεια Κρήτης, 5-8/7/2007, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, David Pammenter

2007_7_5-Anogia-Afisa_s«Από τη θυμέλη των χορικών στην πλατεία των συναντήσεων»

Ωρολόγιο Πρόγραμμα εργαστηρίων

Πέμπτη 5/7/2007: 17.30-20.30
Παρασκευή 6/7/07, Σάββατο 7/7/2007, Κυριακή 8/7/07: 10.00-13.00 και 17.30-20.30

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2
«”Eίναι” και “γίγνεσθαι” σε έναν κόσμο που έχουν φτιάξει οι άλλοι για μας»
David Pammenter, 
Principal Lecturer, cdc Arts, Πανεπιστήμιο Winchester, M. Βρετανία
Γλώσσα: αγγλικά (με βοήθεια στα ελληνικά)

Σε αυτό το εργαστήριο θα διερευνήσουμε την καλλιτεχνική, αισθητική και πολιτισμική πρακτική του θεάτρου, το οποίο, ως συμμετοχική διαδικασία, μπορεί ν’ αποτελέσει  ανθρωποκεντρική απελευθερωτική παιδαγωγική και  πολιτισμική παρέμβαση.

To εργαστήριο θα ασχοληθεί με τη διαλογική διάσταση του θεάτρου και τη δυνατότητά του να αμφισβητεί, να προβληματίζει και να παρεμβαίνει στη συνειδητή δημιουργική δράση του εκπαιδευτικού–καλλιτέχνη και του κοινού/συμμετέχοντος, σε μια πορεία αναζήτησης της κοινωνικής αλλαγής. Μέσα από την πράξη  θα εγείρει ερωτήματα για τη φύση και την κοινωνική λειτουργία της δικής μας θεατρικής δράσης ως χώρου μέσα στον οποίο προσδιορίζουμε τον «εαυτό» σε σχέση με τον «άλλο» σε ένα διάλογο με κοινές προθέσεις, με πρόκληση του κοινού, με προβληματισμό και ανάλυση των διαδικασιών που μπορούν να μας οδηγήσουν σε μεταμόρφωση μέσα σε έναν κόσμο κατεξοχήν υλικό.

Θα διερευνήσουμε τη συνάφεια που έχουν οι ιστορίες μας με  αυτές του οικογενειακού μας περιβάλλοντος και των προγόνων μας-της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας και της αφήγησης των ιστοριών αυτών. Θα αμφισβητήσουμε ιδέες και αλήθειες για τον «εαυτό» και τον «άλλο» και θα εξετάσουμε τι είναι αληθινό και τι ψεύτικο  σε σχέση με την κυρίαρχη κουλτούρα και τις κρατούσες κοινωνικές αντιλήψεις. Με τη δημιουργικότητά μας και τη δύναμη της φαντασίας μας θα «ονοματίσουμε» το δικό μας κόσμο και θα εξετάσουμε τις αντιφάσεις μεταξύ της αλήθειας, των αξιών, των  δικαιωμάτων,  όπως έχουν διαμορφωθεί και μας επιβάλλονται από τους άλλους. Θα εξετάσουμε τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και τη διαδικασία δόμησης της θεατρικής σύνθεσης, έτσι ώστε οι εμπειρίες μας και ο προβληματισμός μας να γίνονται αντιληπτά από το κοινό και να το προκαλούν να εμπλακεί και να συμμετέχει κριτικά.

Η θεατρική μας σύνθεση είναι καλλιτεχνική δημιουργία, γι’ αυτό είναι σημαντικό να διευρύνουμε τις καλλιτεχνικές μας δεξιότητες έτσι ώστε να επικοινωνούμε με το κοινό και να μπορούμε όλοι μαζί να ονειρευτούμε άλλες πραγματικότητες, οι οποίες μπορούν να δημιουργηθούν μόνο μέσα από τη δική μας παρέμβαση. Με τη θεατρική μας δράση μπορούμε να μεταμορφώσουμε το χώρο και το χρόνο, την πραγματικότητα και τις κυρίαρχες κοινωνικές επιταγές που παρεμποδίζουν τη δυνατότητά μας να αλλάξουμε.

Θα εξερευνήσουμε τις παιδαγωγικές δυνατότητες και την αποτελεσματικότητα του θεάτρου ως μια διαλεκτική, δημιουργική διαδικασία και πρακτική που έχει στόχο την απελευθέρωση τη δική μας και  των άλλων και την κοινωνική μεταμόρφωση. Θα είναι μια απαιτητική διαδικασία αλλά και διασκεδαστική!

Ο David Pammenter είναι Principal Lecturer στο Πανεπιστήμιο Winchester, στη Σχολή Κοινότητας και Παραστατικών Τεχνών. Είναι επίσης επισκέπτης λέκτορας, σκηνοθέτης, σύμβουλος και εξεταστής σε μια σειρά Πανεπιστημίων, Εταιρειών και Oργανισμών στη Μ. Βρετανία και στο εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας Belgrade του Coventry (Belgrade TIE Team Coventry), της πρώτης ομάδας για την Θεατροπαιδαγωγική (Theatre-in-Education), η οποία αποτέλεσε πρότυπο για αυτή την πρακτική σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση. Έχει μεγάλη εμπειρία δουλειάς στην Αφρική και την Ασία και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται στο χώρο του Θεάτρου για την Ανάπτυξη (TfD - Theatre for Development)

 

Print