2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/5/2019 10:30 πμ - 1:30 μμ Export event
Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Άμφισσα, 9/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Άμφισσα, 9 Μαΐου 2019

Μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

Άμφισσα, Πέμπτη 9 Μαΐου 2019, 10.30 π.μ.
Τόπος: Αμφιθέατρο ΕΠΑΛ Άμφισσας

Είσοδος: ελεύθερη

Συμμετείχαν: Οκτώ σχολεία, 130 μαθητές/τριες και 10 εκπαιδευτικοί, σε μία συνάντηση καλλιτεχνικής δημιουργίας

Παρακολούθησαν: 280 μαθητές/τριες και 20 εκπαιδευτικοί από 10 σχολεία και μέλη της Μονάδας Ψυχικής Υγείας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, διοργάνωσαν μαθητικό καλλιτεχνικό  φεστιβάλ, την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019, ώρα 10.30 π.μ., στο Αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ Άμφισσας (Λ. Σαλώνων 48). Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;». 105 μαθητές και μαθήτριες από οκτώ σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Φωκίδας, με τη συμβολή 10 εκπαιδευτικών, ανέβηκαν στη σκηνή για να εκφράσουν με τον δικό τους καλλιτεχνικό τρόπο την ανάγκη να γνωρίζουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα. 280 μαθητές και 35 εκπαιδευτικοί και γονείς παρακολούθησαν το φεστιβάλ, ενώ ανάμεσα στους καλεσμένους ήταν και θεραπευτές και μέλη της Μονάδας Ψυχικής Υγείας Άμφισσας και η υπεύθυνη εκπαίδευσης προσφύγων Βοιωτίας. Μέσα από θέατρο, μουσική, τραγούδι, κίνηση και ζωγραφική τα παιδιά προσέγγισαν τα ανθρώπινα δικαιώματα ως επιλογές που κάνουμε κάθε μέρα για να βοηθούμε ο ένας τον άλλον, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον και να προστατεύουμε αυτούς που το έχουν ανάγκη.

Τους μήνες που πέρασαν κάθε σχολείο συμμετείχε σε σειρά εργαστηρίων και δούλεψε επάνω σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων με θεατρικές τεχνικές. Μέσα από το υλικό που προέκυψε από αυτά τα εργαστήρια κάθε μαθητική ομάδα συνέλαβε μια ιδέα την οποία ανέπτυξε σε μια δεκάλεπτη σκηνική παρουσίαση. Ορισμένα σχολεία έκαναν θεατρικά δρώμενα ενώ άλλα έκαναν τραγούδι και οι μαθητές του ΕΠΑΛ έφτιαξαν ένα βίντεο με ζωγραφικά έργα που εμπνεύστηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

Σχόλια - Εντυπώσεις

Οι μαθητές/τριες έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα, τις παρουσιάσεις και τα κείμενα που ακούστηκαν και θέλησαν να ασχοληθούν με τα ανθρώπινα δικαιώματα στο μέλλον. Τα παιδιά που συμμετείχαν κατά κανόνα απόλαυσαν την εμπειρία του προγράμματος και του φεστιβάλ. Καθώς ο στόχος ήταν να δημιουργηθούν κοινά ζωγραφικά έργα από τα σχολεία, κάτι που δεν έγινε λόγω έλλειψης χρόνου, θα φτιαχτούν τα έργα και κάθε σχολείο να προσφέρει το δικό του σε ένα άλλο από τα σχολεία που συμμετείχαν. Επίσης, θα ζωγραφιστούν μπαλόνια που θα κρεμαστούν σε δέντρα στο προαύλιο των σχολείων. Οπότε, ουσιαστικά η δράση θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές έκαναν θετικά σχόλια για την δράση. Από τους μαθητές που συμμετείχαν οι περισσότεροι εξέφρασαν την επιθυμία να συνεχίσουν το πρόγραμμα και την επόμενη χρονιά. Αρκετοί ήταν αυτοί που είπαν ότι ένιωσαν συναισθήματα συγκίνησης βλέποντας τα παιδιά, ενώ αρκετοί μαθητές που παρακολουθούσαν ζήτησαν από τους εκπαιδευτικούς τους να εμπλακούν στη δράση την επόμενη χρονιά. 

Κάθε μαθητική ομάδα αντιδρούσε με διαφορετικό τρόπο στα ερεθίσματα και η πορεία των συναντήσεων εξελίχθηκε διαφορετικά σε κάθε περίπτωση και σε ορισμένες περιπτώσεις με αναπάντεχο τρόπο. Στα παιδιά δόθηκε η δυνατότητα να κάνουν κάτι διαφορετικό, που τους αρέσει, να εκφράσουν κάτι από τον εαυτό τους αλλά και να
προβληματιστούν και να ευαισθητοποιηθούν σε πράγματα που αφορούν άλλους ανθρώπους και που ίσως δεν είχαν σκεφτεί ποτέ.

«Μου άρεσε πολύ αυτό που κάναμε σήμερα! Γιατί με βοήθησε να σκεφτώ!» 
Ένας μικρός μαθητής από το Δημοτικό Σχολείο Χρισσού 

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»
Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Σε αυτό συμμετέχουν σχολεία από όλη την Ελλάδα. Στη Φωκίδα ξεκίνησε την περσινή χρονιά με συμμετοχή έξι σχολείων και συνεχίζεται φέτος με ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή.

Συμμετέχουν: Μαθητές και μαθήτριες από το ΓΕΛ Άμφισσας,  το ΓΕΛ Ιτέας, το ΕΠΑΛ Άμφισσας, το ΕΕΕΕΚ Άμφισσας, το Μουσικό Σχολείο Άμφισσας, το Γυμνάσιο Γαλαξιδίου, το Γυμνάσιο Δελφών και το Δημοτικό Σχολείο Χρισσού, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Λιάνας Κουκούλη, Έφης Ραφτοπούλου, Έφης Καρανάσου, Καλοτίνας Σκώττη, Ντίνας Φαναρά, Μαρίας Καλλιχόρου, Αγγελικής Πάγκου, Αγορής Παπαχρήστου, Βούλας Μαλαγράκη, Αθηνάς Μυταρά και Βούλας Τσάφου και εμψυχώτρια την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Φωκίδας και θεατρολόγο Σύλβια Μισιρλή. 

Υποστήριξη σχολείων-Συντονισμός: Σύλβια Μισιρλή

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Συνεργασία: Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας,
Στήριξη: ΕΠΑΛ Άμφισσας

Πληρ.: 210-6541600 / www.Theatroedu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Σχετικά έγγραφα

Print