2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/5/2017 5:00 μμ - 7:00 μμ Export event
Δράση "Μαζί" - «Μπορώ να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα;»

Δράση "Μαζί" - «Μπορώ να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα;»

Αθήνα, 24/5/2017, Δράση "Μαζί", Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων

Δράση "Μαζί"

Θεατρικό Εργαστήριο «Μπορώ να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα;»

Αθήνα, 24/5/2017


 

Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων & Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων  (ΚΦΠ) Ελευσίνας.

Χώρος: Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων, Μαρούσι
Μαθητές από το Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων και από Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων (ΚΦΠ) Ελευσίνας συμμετέχουν σε ένα κοινό θεατρικό εργαστήριο με τίτλο «Μπορώ να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα»
Μέσα από την διαδικασία του θεατρικού εργαστηρίου οι μαθητές θα γνωριστούν και θα αλληλοεπιδράσουν. 

Στόχος είναι να μπορέσουμε μέσα από βιωματικές δραστηριότητες (θέατρο, χορό, παιχνίδια) να καλλιεργήσουμε δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, αλλά και να εμπιστευτούμε το ένστικτό μας και στηριχτούμε στη δημιουργικότητα και τη φαντασία μας, ώστε να ανοιχτεί μπροστά μας ένα σύμπαν δυνατοτήτων έμπνευσης, μεταμόρφωσης και χαράς αλλά και να εκτονώσουμε την ενεργητικότητά μας με έναν ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα θα προσπαθήσουμε να οραματιστούμε, μέσα από την φαντασία και τη φόρμα του θεάτρου, το παρόν και το μέλλον του εαυτού και του κόσμου μας, διερευνώντας τα παρακάτω ερωτήματα: Μπορώ να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα; Και αν ναι πως ονειρεύομαι τον εαυτό μου και τον κόσμο; Τι θα άλλαζα σε αυτόν αν είχα μαγικές ικανότητες; Πως θα τον άλλαζα αν δεν είχα;

Παίρνουν μέρος: 25 μαθητές από το Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων και 20 μαθητές από Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων (ΚΦΠ) Ελευσίνας


Εμψυχωτές/θεατροπαιδαγωγοί: Δημήτρης Μαυρέας, Σόνια Μολογούση, Βασίλης Ψυλλάς 
Διερμήνεια: Reza Golemi
Συμμετέχουν: ο Νίκος Κουραχάνης (Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Ελευσίνας), οι Κατερίνα Νικολοπούλου, Αριστέα Μπουλουξή, Σοφία Γελαδάκη (εκπαιδευτικοί του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων), η Γιάννα Παπαπαδοπούλου (διαχειρίστρια του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»), η Καλλιόπη Διονυσοπούλου ( Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες), ο Θοδωρής Μπογιέας (εργοθεραπευτής) και η Ελένη Παναγιωτακοπούλου (ψυχολόγος από τη οργάνωση Solidarity Now).
 


ΣΧΟΛΙΑ

Την Τετάρτη 24 Μαΐου 2017, στο πλαίσιο του της δράσης «Μαζί» του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιείταιαπό το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, 17 παιδιά από το Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων της Ελευσίνας κατέφθασαν στο υπαίθριο Θέατρο των Αναβρύτων, για να συμμετάσχουν σε ένα κοινό βιωματικό θεατρικό εργαστήρι με 24 μαθητές (Α2) από το Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων. Όλοι οι μαθητές, ντόπιοι και φιλοξενούμενοι, συμμετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας και ενεργοποίησης ομάδας, με την καθοδήγηση των θεατροπαιδαγωγών του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και στη συνέχεια, χωρισμένοι σε ομάδες, συζήτησαν και παρουσίασαν, με δυναμικές εικόνες, τα όνειρά τους για το ιδανικό σχολείο και τον ιδανικό κόσμο ενώ στο τέλος έπαιξαν βόλεϊ και ποδόσφαιρο!

Παρά τον αρχικό δισταγμό (και από τις δύο ομάδες), ο «πάγος» έσπασε αρκετά γρήγορα και η όλη διαδικασία καθώς και η ανταπόκριση, της πλειοψηφίας, των μαθητών στις δραστηριότητες ήταν εξαιρετικά συγκινητική. Αξίζει να σημειωθεί ο εξαιρετικός τρόπος κατά τον οποίο λειτούργησαν στη δημιουργία και ερμηνεία των δυναμικών εικόνων, χωρίς να έχουν οι περισσότεροι από αυτούς προηγούμενη εμπειρία στη συγκεκριμένη τεχνική. Η ομάδα παρουσίασε μεγάλη συνοχή, παρά το γεγονός ότι αποτελούνταν από παιδιά με διαφορετική ηλικία, γλώσσα και κουλτούρα, ενώ ταυτόχρονα ενεπλάκει με γνήσιο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό στο διάλογο που ακολουθούσε την παρουσίαση κάθε ομάδας, εμβαθύνοντας γρήγορα και αβίαστα στα θιγόμενα θέματα.

Η όλη εμπειρία υπήρξε φοβερά εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα καθώς πραγματοποιήθηκε σε ένα πλαίσιο που διακρινόταν από μία έντονη αίσθηση ασφάλειας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης καθώς έγινε από όλους τους συμμετέχοντες αντιληπτό ότι τα όνειρα όλων των παιδιών του κόσμου είναι κοινά: Θέλουν ειρήνη, αγάπη και …μια μπάλα για παιχνίδι!

Σόνια Μολογούση, θεατροπαιδαγωγός
__________________________________________
Έίπαν: «Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και είχα περιέργεια για το πως θα ήταν! Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν κ πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση… Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων. Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!»
Καλλιόπη Διονυσοπούλου,YouthProjectsAssistant,  Υπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες
_________________________________________
«Από την ωραία δράση στα Ανάβρυτα κρατάω την τελευταία εικόνα που έστησαν με τα σώματά τους όλοι οι μαθητές. Το ιδανικό σχολείο είναι στη φύση, χαρούμενο, γεμάτο παιχνίδι, με χρόνο για ξεκούραση, όπου οι γλώσσες και οι διαφορετικές κουλτούρες δεν είναι σύνορα αλλά γέφυρες επικοινωνίας, μια πόρτα για μια διαφορετική και καλύτερη πραγματικότητα.»
Δημήτρης Μαυρέας, φιλόλογος/ θεατροπαιδαγωγός

www.The Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση… Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά κα βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που πό τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων. Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες Από την ωραία δράση στα Ανάβρυτα κρατάω την τελευταία εικόνα που έστησαν με τα σώματά τους όλοι οι μαθητές. Το ιδανικό σχολείο είναι στη φύση, χαρούμενο, γεμάτο παιχνίδι, με χρόνο για ξεκούραση, όπου οι γλώσσες και οι διαφορετικές κουλτούρες δεν είναι σύνορα αλλά γέφυρες επικοινωνίας, μια πόρτα για μια διαφορετική και καλύτερη , φιλόλογος/ θεατροπαιδαγωγός- Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.

Print