Θέατρο και δικαιώματα του παιδιού: προσωπική ταυτότητα και ελευθερία για μια παιδαγωγική με στόχο τη μεταμόρφωση
Αθήνα, 31/3-2/4/2008, Master Workshop Συνδιάσκεψη 2008, David Pammenter, Alex Mavrocordatos
Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008
Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής
MASTER WORKSHOPS
Αθήνα, Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης
5. «Θέατρο και δικαιώματα του παιδιού: προσωπική ταυτότητα και ελευθερία για μια παιδαγωγική με στόχο τη μεταμόρφωση »
David Pammenter, Principal Lecturer, School of Community & Performing Arts, Winchester University, Ηνωμένο Βασίλειο
Alex Mavrocordatos, Senior Lecturer, Winchester University, Ηνωμένο Βασίλειο
Ηλιούπολη, 31 Μαρτίου, 1, 2 Απριλίου 2008
Σε αυτό το τριήμερο εντατικό εργαστήριο θα αναλύσουμε το θεωρητικό πλαίσιο και θα αξιοποιήσουμε τις πρακτικές εφαρμογές του θεάτρου ως εργαλείου με το οποίο μπορούμε να διερευνήσουμε και να αναπτύξουμε την παιδαγωγική μας, τη δημιουργικότητα, την κριτική ικανότητα και τη δυνατότητα του καθενός μας να πετύχει την πολιτισμική μεταμόρφωση. Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί σήμερα έρχονται αντιμέτωποι με τεράστιες αλλαγές εξαιτίας μιας εξελισσόμενης οικονομικής, πολιτικής και πολιτισμικής πραγματικότητας, που επηρεάζεται και μεταμορφώνεται από διαδικασίες που επιβάλλει η παγκοσμιοποίηση.
Το εργαστήριο αυτό έχει στόχο να προτείνει μια νέα διδακτική πρακτική που σχετίζεται με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα και την επίδρασή της στη ζωή των παιδιών και στη σχολική τάξη. Εισηγείται διευρυμένο ρόλο για το δάσκαλο ως παιδαγωγό και έχει ως αφετηρία την ταυτότητα και την προσωπική εμπειρία των μαθητών προκειμένου να αναπτυχθεί η δημιουργικότητα, η φαντασία και η κριτική τους σκέψη. Αυτή η μέθοδος θα βοηθήσει τους μαθητές να δομήσουν τον κόσμο τους έτσι όπως οι ίδιοι τον αντιλαμβάνονται και τον ονοματίζουν. Στο εργαστήριο θα αξιοποιήσουμε το θέατρο για να εξετάσουμε ερωτήματα, αντιλήψεις και αλήθειες, σχετικά με τη δική μας ταυτότητα και την ταυτότητα των άλλων. Θα εξετάσουμε τις παιδαγωγικές εφαρμογές του θεάτρου και τις δυνατότητες που προσφέρει στην τάξη ως καλλιτεχνική πρακτική που βασίζεται στο διάλογο και τις κοινές προθέσεις καθηγητών και μαθητών. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εμπειρίες των μαθητών θα βρίσκονται στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας και θα μας βοηθήσουν να αντιληφθούμε από κοινού τη σχέση τους με τη σύγχρονη πραγματικότητα.