2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 28/11/2015 9:00 πμ - 7:30 μμ Export event
Ημερίδα Αθήνας - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

Ημερίδα Αθήνας - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

Αθήνα, 28/11/2015, Το πρόγραμμα της ημερίδας

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΗΝΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ & ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015, 09:00- 19:15


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Ακταίου 2-4 και Επταχάλκου Θησείο
(5΄από Σταθμό ΗΣΑΠ Θησείου, στον πεζόδρομο παράλληλα και ακριβώς διπλά στις γραμμές)
Είσοδος ελεύθερη
 

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ: πήραν μέρος 120 άτομα, 22 επιμορφωτές/εμψυχωτές, συνεργάστηκαν 6 φορείς

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αθήνας γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου.

Στα πλαίσια του εορτασμού, διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλους φορείς.
Κεντρική εκδήλωση είναι η ΗΜΕΡΙΔΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ & ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ) στις 28/11/2015 με τίτλο:

''Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων

Θα παρουσιαστούν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικό διαφόρων φορέων με βιωματικές δράσεις για την εκπαίδευση και τα δικαιώματα.

Η συμμετοχή στις εργασίες της ημερίδας (εργαστήρια και ολομέλεια) είναι δωρεάν αλλά στα εργαστήρια θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Οι εγγραφές στα εργαστήρια γίνονται με την άφιξη στη γραμματεία της ημερίδας.

ΤΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ: Το Σάββατο βάζουμε τα άνετα ρούχα μας, φοράμε τα άνετα παπούτσια μας, και φέρνουμε το ταπεράκι με το κατιτίς μας! Ας μοιραστούμε με τη μεγάλη οικογένεια του θεάτρου στην εκπαίδευση τις ιδέες μας, τη διάθεσή μας ακόμα και το φαγάκι μας, μετατρέποντας αυτή την ημέρα σε μια γιορτή ουσιαστικής ανταλλαγής και αλληλεγγύης.

Και βεβαια...έγκαιρη προσέλευση (μεγαλύτερη καθυστέρηση των 5’ μπορεί να σημαίνει αδυναμία παρακολούθησης εργαστηρίου).

Εμψυχωτές Εργαστηρίων & Εισηγητές: Στέλιος Βγαγκές, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Κατερίνα Μ. Καλογερά, Ανθή Καραγγελή, Ελιόνα Κούκιο, Βέρα Λάρδη, Κωνσταντίνος Μαρκίδης, Στάθης Μαρκόπουλος, Γιολάντα Μαρκοπούλου, Σόνια Μολογούση, Αναστασία Μπουρδάρα, Κατερίνα Πούτου, Εύα Σαββοπούλου, Αλεξία Τσούνη, Χριστίνα Φραγκιαδάκη, Νάσια Χολέβα, Βασίλης Ψυλλάς, Reza Golam

Πληροφορίες στο www.theatroedu.gr

Οργανωτική Επιτροπή Ημερίδας: Χαρά Τσουκαλά, Νίκος Γκόβας, Ηρώ Ποταμούση, Σόνια Μολογούση, Λουίζα Νικολάου, Νάσια Χολέβα, Μαίρη Καλδή και ομάδα εθελοντών του Δικτύου.

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αθήνας
Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, ΑΡΣΙΣ- Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, Διεθνής Αμνηστία, Κουκλοθέατρο AYUSAYA, Σχολείο Παιχνιδιού

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΑΘΗΝΑΣ 28/11/2015

9.00-9.30: προσέλευση – εγγραφές στα εργαστήρια

9.30-12.30Εργαστήρια -πρωινός κύκλος (σε διάφορες αίθουσες, βλ παρακάτω αναλυτικά)

12.30-13.15: διάλειμμα

13.15-15.15Ολομέλεια-"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;"
Συντονίζει: Χαρά Τσουκαλά, 
Συντονίστρια Γραφείου Αθήνας
Ανθή Καραγγελή
 -Υπεύθυνη λειτουργίας Ανοιχτού Κέντρου Φιλοξενείας Προσφύγων Ελαιώνα
Κατερίνα Πούτου-ΑΡΣΙΣ- Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων "Σκέψεις και εμπειρίες για μια ευάλωτη, ανήλικη, ασυνόδευτη πολιτική Ασύλου"
Εύα Σαββοπούλου-Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, ''Οι πρόσφυγες σήμερα- ''κι αν ήσουν εσύ;''
Νίκος Γκόβας, ''Δράσεις κ προγράμματα του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση''
Νάσια Χολέβα- Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"
Reza Golami, Ένωση Αφγανών Ελλάδας, ''Το ταξίδι, τα βιώματα κ οι ελπίδες των προσφύγων''
Γιολάντα Μαρκοπούλου, σκηνοθέτης, ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ & Ομάδα Station Athens "Αθήνα, ο Σταθμός μου"

15.15-15.45: διάλειμμα

15.45-18.45Εργαστήρια-απογευματινός κύκλος (σε διάφορες αίθουσες, βλ παρακάτω αναλυτικά)

18.45-19.15: Κλείσιμο εργασιών - βεβαιώσεις

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 28/11/2015

ΠΡΩΙΝΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: 9.30πμ-12.30μμ "Τα βρεγμένα παπούτσια"
Βέρα Λάρδη, Χριστίνα Φραγκιαδάκη

Το θέατρο Playback (Playback Theater) είναι ένα διαδραστικό είδος θεάτρου που γεννήθηκε στην Αμερική από τους Jo Salas και Jonathan Fox, με στόχο να δώσει φωνή σε κοινωνικά περιθωριοποιημένες ομάδες. Σε μία παράσταση Playback ο συντονιστής προσκαλεί τους θεατές να αφηγηθούν προσωπικές ιστορίες. Έπειτα μία ομάδα εκπαιδευμένων καλλιτεχνών (ηθοποιοί, μουσικοί και συχνά εικαστικοί) αυτοσχεδιάζουν επί τόπου πάνω στις ιστορίες αυτές καθρεφτίζοντας την ουσία τους επί σκηνής. Το θέμα της παράστασης μπορεί να είναι ελεύθερο ή να καθορίζεται από το εκάστοτε πλαίσιο. Το Playback χρησιμοποιείται από εκπαιδευτικούς, θεραπευτές και συλλογικότητες ως εργαλείο ευαισθητοποίησης, πρόληψης και ενδυνάμωσης σε δουλειά με εφήβους, στα σχολεία, σε ψυχιατρικές δομές, σε συνέδρια, στις φυλακές, σε δουλειά στη κοινότητα (community work) κ.α. Σε αυτό το βιωματικό εργαστήρι θα έρθουμε σε επαφή με τη δομή του θεάτρου Playback και μέσα από τις βασικές φόρμες αναπαράστασης που χρησιμοποιεί θα μοιραστούμε ιστορίες σχετικές με το προσφυγικό και θα προσπαθήσουμε να αναγνωρίσουμε τα σημεία στα οποία μοιάζουμε αλλά και αυτά στα οποία διαφέρουμε από τις χιλιάδες προσφύγων που καταφεύγουν στη χώρα μας για προστασία με όνειρα για μια καλύτερη ζωή.
 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: 9.30πμ-12.30μμ "Μονόλογοι από τη Γάζα"
Σόνια Μολογούση, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Από τον Νοέμβριο 2009 μέχρι τον Απρίλιο 2010, με τη βοήθεια ενός θεατροπαιδαγωγού και ενός ψυχολόγου, 32 νέοι και νέες 13-17 ετών στη Γάζα επεξεργάστηκαν και κατέγραψαν σε μορφή μονολόγων τις εμπειρίες, τις σκέψεις, τις ελπίδες, τα όνειρα και τους φόβους τους κατά τη διάρκεια και μετά την εισβολή και τον πόλεμο τον Δεκέμβριο του 2008. Η προσέγγιση έγινε με τη βοήθεια τεχνικών του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Αουγκούστο Μποάλ, της Δραματοθεραπείας και της αφήγησης. Στη συνέχεια, τα κείμενα μεταφράστηκαν σε διάφορες γλώσσες και φορείς-συνεργάτες από όλο τον κόσμο κλήθηκαν να πάρουν μέρος σε ένα διεθνές πρόγραμμα με στόχο οι Μονόλογοι: α) Να παρουσιαστούν από νέους στις 17 Οκτωβρίου 2010 ταυτόχρονα στη Γάζα και σε όλο τον κόσμο. β) Να παρουσιαστούν στις 29 Νοεμβρίου 2010 σε διάφορες γλώσσες στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό. γ) Να αποτελέσουν αφορμή για να επικοινωνήσουν μαθητές απ’ όλο το κόσμο με τους νέους της Γάζας, αλλά και μεταξύ τους, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα δικαιώματα του παιδιού και τη διαπολιτισμικότητα.
6 χρόνια μετά και καθώς οι συγκρούσεις Ισραηλινών και Παλαιστινίων κλιμακώνονται για άλλη μία φορά το συγκεκριμένο εργαστήριο έχει σαν βασικό στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν, αποκωδικοποιήσουν και να ορίσουν ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το πώς αυτά καθορίζουν και επηρεάζουν την καθημερινότητα ανθρώπων και πολιτών σε μία χώρα υπό κατοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, τα κείμενα των μονολόγων καθώς και άλλο οπτικοακουστικό υλικό θα αποτελέσουν την αφετηρία του εργαστηρίου και θα λειτουργήσουν σαν αφορμές για διάλογο και δημιουργία αναπαραστάσεων από τους συμμετέχοντες. Οι τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και οι συμβάσεις που θα προταθούν και θα εφαρμοστούν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου, θα αποτελέσουν τόσο τα μέσα διερεύνησης του αρχικού υλικού όσο και τα εργαλεία για τη δημιουργία νέων εικόνων και δράσεων από την πλευρά της ομάδας.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς και συντονιστές ομάδων νέων.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια (ιδανικά φόρμα και αθλητικά παπούτσια), ώστε να μπορούν να κινηθούν άνετα στο χώρο και το πάτωμα.
 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: 9.30πμ-12.30μμ. "Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στις έννοιες της ομάδας, της διαφορετικότητας και της ελεύθερης επιλογής (Γυμνάσιο –Λύκειο)¨
Βασίλης Ψυλλάς, θεατροπαιδαγωγός, ηθοποιός, φιλόλογος
Με αφορμή τα εργαστήρια «Corpus.Vox.Drama.», θα διερευνήσουμε μέσω της πλήρους ενεργοποίησης του σώματος, τις δυνατότητες του, θα ανακαλύψουμε τις διαφορετικές λειτουργίες που κρύβει μέσα του, θα δώσουμε χώρο στην έκφραση της «δικής του φωνής» και θα οδηγηθούμε μοιραία μέσω παιχνιδιών και αυτοσχεδιασμών σε συνθέσεις που έχουν άκρως παραστάσιμη αξία. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θέλουν να δουλέψουν βιωματικά θεματικές έννοιες, όπως η ομάδα, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, η διαφορετικότητα, η ταυτότητα, η απόφαση, η επιλογή, πάντα με κύριο «όχημα» το σώμα του μαθητή.Ο μαθητής ως αυτόνομη προσωπικότητα, αλλά και ως μέλος μια ομάδας. Οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν άνετα ρούχα, μια δεύτερη αλλαξιά και παπούτσια άνετα στην κίνηση

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: 9.30πμ-12.30μμ. "Ποιος στ΄ αλήθεια είμαι εγώ…"
Στέλιος Βγαγκές, δάσκαλος-εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού

Για να προσεγγίσεις ουσιαστικά τον «Άλλον» προϋπόθεση είναι να γνωρίζεις «Εσένα».
Αφορμή του εργαστηρίου Θεατρικού Παιχνιδιού (Θ.Π) είναι το κείμενο «Η φίλη μας η Αργυρώ» (βιβλίο γλώσσας Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ). Στο εργαστήρι Θ.Π. θα μας απασχολήσει ο βαθμός αντίληψης που έχουμε σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές μας σε σύγκριση με τους άλλους. Θα αναζητήσουμε τρόπους καλλιέργειας της ενσυναίσθησης ώστε να μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό που συμβαίνει σε κάποιους άλλους μπορεί να συμβεί και σε μας. Θα προσπαθήσουμε να ευαισθητοποιηθούμε με τρόπους που βοηθούν στην ενδυνάμωση του εαυτού μας στις ενδεχόμενες δυσκολίες που συναντάμε στη ζωή μας. Μέσα από ποικίλες δράσεις θα αναζητήσουμε στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εγώ μας. Αισθησιοκινητικά παιχνίδια, συντονισμοί, συγχρονισμοί, αλληλεπιδράσεις, μιμήσεις προτύπων, παρουσιάσεις του εαυτού μας. Ποιος είμαι; Ποιες οι ικανότητες μου; Οι ματαιώσεις μου; Τι κάνω; Τι συμπεριφορές προβάλλω; Πώς διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου; Τι προσδοκίες, φόβους, αδυναμίες, ανασφάλειες, ικανότητες έχω; Όλα αυτά με φαντασία, χιούμορ, αυτοσαρκασμό, συγκίνηση και οπωσδήποτε με την ειλικρίνεια που μου επιτρέπει η αποδοχή των άλλων και η ασφάλεια της ομάδας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: 9.30πμ-12.30μμ. «Ανθρώπινα δικαιώματα στην πράξη»
Κωνσταντίνος Μαρκίδης, εκπαιδευτής ενηλίκων

Το εργαστήριο θα παρουσιάσει με συμμετοχικό και βιωματικό τρόπο, τεχνικές και ασκήσεις που μπορούν να εφαρμοστούν με ομάδες νέων έτσι ώστε να κατανοήσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα αναδεικνύοντας, παράλληλα, τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουνοι συγκεκριμένες βιωματικές τεχνικές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το εργαστήριο αξιοποιεί το υλικό του διεθνούς εκπαιδευτικού οδηγού COMPASS που έχει εκδοθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης και που η ΑΡΣΙΣ ανέλαβε την επανέκδοση του στα Ελληνικά. Το COMPASS είναι ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό εργαλείο που με την μορφή αναλυτικού οδηγού εκπαιδευτικών βιωματικών δραστηριοτήτων, διευκολύνει την εξοικείωση εφήβων και νέων με βασικές έννοιες και καίρια ζητήματα προστασίας και κατανόησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Με την ευκαιρία της νέας έκδοσης του οδηγού στα Ελληνικά, η ΑΡΣΙΣ οργανώνει κύκλους εκπαίδευσης εκπαιδευτών και επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και παρεμβάσεις σε σχολεία, με σκοπό την διάχυση των μεθόδων και των εκπαιδευτικών πρακτικών του COMPASS.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: 9.30πμ-12.30μμ. "Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες" (συνεχίζεται και το απόγευμα)
Νάσια Χολέβα-θεατροπαιδαγωγός, Νίκος Γκόβας-θεατροπαιδαγωγός

Το εργαστήρι είναι μια συντομευμένη εκδοχή του 18ωρου σεμιναριακού κύκλου που οργανώθηκε σε 4 πόλεις το 2015 στα πλαίσια του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες". Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τη συνεργασία και συγχρηματοδότηση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Το σεμινάριο στοχεύει:α) στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και δικαιωμάτων των προσφύγων ειδικότερα, β) στην εξοικείωση με τη χρήση απλών τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, γ) στην παρουσίαση και αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Το εργαστήριο είναι βιωματικό, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, και χτίζεται βήμα-βήμα. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο και να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!
 

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: 3.45μμ -6.45μμ.(συνέχεια από το πρωί)
"Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες"
Νάσια Χολέβα-θεατροπαιδαγωγός, Νίκος Γκόβας-θεατροπαιδαγωγός

(βλ. παραπάνω)


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: 3.45μμ -6.45μμ "Ο διαπολιτισμικά ικανός εκπαιδευτικός: αυτός ο υπεράνθρωπος"
Χριστίνα Ζώνιου, ΕΕΠ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Ένα παιχνίδι με τη μορφή θεάτρου φόρουμ που εξετάζει τη θέση του εκπαιδευτικού και τις δυνατότητες διαχείρισης της ετερότητας σε ένα συγκρουσιακό περιβάλλον.
Μία αφορμή αναστοχασμού, αυτο-παρατήρησης και δοκιμής δυνατοτήτων που σχετίζεται με τις πτυχές της διαπολιτισμικής ικανότητας: γνώσεις, στάσεις, δεξιότητες.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: 3.45μμ -6.45μμ "Ικέτιδες: μια παλιά ιστορία και τα σημεία των καιρών"
Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος-σκηνοθέτης

Ένα βιωματικό εργαστήριο, που, εμπνεόμενο από τις Ικέτιδες του Αισχύλου, προτείνει μια μεθοδολογία για την τάξη, που συνδέει τη λογοτεχνία με τα κοινωνικά ζητήματα της εποχής μας. Μέσα από θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς, βασισμένους στη σύνθεση και την ενσωμάτωση κείμενου μέσα σε αυτήν, θα προσεγγίσουμε τον τρόπο που μπορούμε να “διδάξουμε" έννοιες μέσα από την ατομική, σωματική έκφραση.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: 3.45μμ -6.45μμ. ''Ουράνιο Τόξο: Το ταξίδι του ΟΜ''
Ομάδα εμψυχωτών Διεθνούς Αμνηστίας (Κατερίνα Μ. Καλογερά, Αλεξία Τσούνη, Ελιόνα Κούκιο, Αναστασία Μπουρδάρα)

Το ''Ουράνιο Τόξο: Το ταξίδι του ΟΜ'' είναι ένα διαδραστικό παραμύθι/ταξίδι, συμβολικό, που αφορά τους πρόσφυγες. Στήνουμε θεατρικά μια διαδρομή στα χωριά του ρατσισμού, της διαφορετικότητας, τα χωριά των φίλων και των εχθρών. Ανακαλύπτουμε το γιατί και το πως ένας/μια πρόσφυγας κάνει τις επιλογές του/της. Σ αυτό το ταξίδι θα δώσουμε πληροφορίες για το ποιός είναι Πρόσφυγας και ποιός Μετανάστης, θα ενημερώσουμε για τις έρευνες της Διεθνούς Αμνηστίας, την δράση της και για το τι μπορείτε να κάνει ένας εκπαιδευτικός ως δράση.
Μαζί θα στήσουμε μια μικρή παράσταση, ένα θέατρο δρόμου, το οποίο αν οι συμμετέχοντες θελήσουν μπορεί να παρουσιαστεί στο τέλος της ημερίδας.


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: 3.45μμ -6.45μμ. «Η Υλο-Ποίηση του Δράματος: Η θεατρική κούκλα ως εργαλείο συμπύκνωσης νοήματος»
Στάθης Μαρκόπουλος, κουκλοπαίκτης, Κουκλοθέατρο Αγιούσαγια
Συμμετοχές: 15 άτομα
Η ομάδα θα εργαστεί με πρόχειρα υλικά (χαρτί εφημερίδας, χαρτοταινία κ.α.) με στόχο να εξερευνήσει τη λειτουργία της κούκλας ως δραματικό υποκείμενο και τελικά να πράξει ένα θεατρικό σχόλιο στο προσφυγικό ζήτημα. (προτεινόμενος τίτλος: «Δεν πάνε να πνιγούνε;»)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: 3.45μμ-6.45μμ "Μονόλογοι από τη Γάζα"
Σόνια Μολογούση, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Α
πό τον Νοέμβριο 2009 μέχρι τον Απρίλιο 2010, με τη βοήθεια ενός θεατροπαιδαγωγού και ενός ψυχολόγου, 32 νέοι και νέες 13-17 ετών στη Γάζα επεξεργάστηκαν και κατέγραψαν σε μορφή μονολόγων τις εμπειρίες, τις σκέψεις, τις ελπίδες, τα όνειρα και τους φόβους τους κατά τη διάρκεια και μετά την εισβολή και τον πόλεμο τον Δεκέμβριο του 2008. Η προσέγγιση έγινε με τη βοήθεια τεχνικών του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Αουγκούστο Μποάλ, της Δραματοθεραπείας και της αφήγησης. Στη συνέχεια, τα κείμενα μεταφράστηκαν σε διάφορες γλώσσες και φορείς-συνεργάτες από όλο τον κόσμο κλήθηκαν να πάρουν μέρος σε ένα διεθνές πρόγραμμα με στόχο οι Μονόλογοι: α) Να παρουσιαστούν από νέους στις 17 Οκτωβρίου 2010 ταυτόχρονα στη Γάζα και σε όλο τον κόσμο. β) Να παρουσιαστούν στις 29 Νοεμβρίου 2010 σε διάφορες γλώσσες στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό. γ) Να αποτελέσουν αφορμή για να επικοινωνήσουν μαθητές απ’ όλο το κόσμο με τους νέους της Γάζας, αλλά και μεταξύ τους, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα δικαιώματα του παιδιού και τη διαπολιτισμικότητα.
6 χρόνια μετά και καθώς οι συγκρούσεις Ισραηλινών και Παλαιστινίων κλιμακώνονται για άλλη μία φορά το συγκεκριμένο εργαστήριο έχει σαν βασικό στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν, αποκωδικοποιήσουν και να ορίσουν ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το πώς αυτά καθορίζουν και επηρεάζουν την καθημερινότητα ανθρώπων και πολιτών σε μία χώρα υπό κατοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, τα κείμενα των μονολόγων καθώς και άλλο οπτικοακουστικό υλικό θα αποτελέσουν την αφετηρία του εργαστηρίου και θα λειτουργήσουν σαν αφορμές για διάλογο και δημιουργία αναπαραστάσεων από τους συμμετέχοντες. Οι τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και οι συμβάσεις που θα προταθούν και θα εφαρμοστούν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου, θα αποτελέσουν τόσο τα μέσα διερεύνησης του αρχικού υλικού όσο και τα εργαλεία για τη δημιουργία νέων εικόνων και δράσεων από την πλευρά της ομάδας.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς και συντονιστές ομάδων νέων.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια (ιδανικά φόρμα και αθλητικά παπούτσια), ώστε να μπορούν να κινηθούν άνετα στο χώρο και το πάτωμα.

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ & ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ (αλφαβητικά)

Ο Στέλιος Βγαγκές υπηρετεί στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας. Είναι Ιδρυτικό μέλος του Εργαστηρίου Πολιτιστικής Εκπαίδευσης «Σχολείο Παιχνιδιού» όπου διδάσκει Θεατρικό Παιχνίδι-Παιδαγωγική Θεάτρου σε παιδιά και ενήλικες. Συμμετείχε ως επιμορφωτής Θ.Π. και βασικός συνεργάτης του Λ. Κουρετζή στο πρόγραμμα «Μελίνα Τέχνη και Πολιτισμός στην εκπαίδευση» (του Υπ. Παιδείας) και είχε τον βασικό συντονισμό των κλιμακίων Θ.Π. που επισκέφθηκαν τα 83 πιλοτικά σχολεία του προγράμματος. Συμμετείχε επίσης στο σχεδιασμό διαπολιτισμικού εκπαιδευτικού προγράμματος που βασιζόταν σε παραμύθια Κουρδικού και Τσιγγάνικου πληθυσμού. Έχει διδάξει: στα ΠΕΚ (Υπ. Παιδείας), ΙΔΕΚΕ, Θ. Ημέρας με θέμα: «Το Θ.Π. στην εκπαιδευτική διαδικασία». Υπήρξε και συνεχίζει να είναι εισηγητής σε ημερίδες σχολικών Συμβούλων της χώρας καθώς και φορέων, συλλόγων και οργανισμών. Συμμετέχει ως επιμορφωτής σε σεμινάρια εκπαιδευτικών με την ιδιότητα του εξωτερικού συνεργάτη του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συγγραφικό έργο σε εκπαιδευτικά βιβλία και περιοδικά. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και συμμετέχει ως εισηγητής και εμψυχωτής Θ.Π. σε συνέδρια και σεμινάριά. Το σχολ.έτος 2010-2011, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ) συμμετείχε στην βασική ομάδα σχεδιασμού και συντονισμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», που αφορούσε στην επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Αισθητικής Αγωγής στα Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Είναι εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου (ΕΚΠΑ)

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κά). Εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1982-2014. Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής από το 1998 μέχρι και το 2014, αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία-κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.α. Έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΚΕΔΑ, ΤΕΑΠΗ κά), Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Θεατρικών Σπουδών), το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα Μελίνα, Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά.. Είναι ιδρυτής και εκδότης του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο» και έχει γράψει, συγγράψει ή επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση. Είναι μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) και ιδρυτής και πρόεδρος (1998-2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο «Grozdanin Kikot» (2002) για την συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση και διετέλεσε μέλος της Επιτροπής Πιλοτικών Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA-International Drama/Theatre & Education Association).

Διεθνής Αμνηστία- Ομάδα εμψυχωτών. Η Διεθνής Αμνηστία είναι ένα παγκόσμιο κίνημα περισσότερων από 7 εκατομμύρια υποστηρικτών, μελών και ακτιβιστών που αγωνίζονται για την προστασία των διεθνώς αναγνωρισμένων ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όραμά μας είναι ένας κόσμος όπου όλοι οι άνθρωποι θα απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και από άλλα διεθνή πρότυπα. Στην Ομάδα Εμψυχωτών ανήκουν μέλη από το Δίκτυο Προσφύγων και από το Δίκτυο της Εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα, του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας. Ανάμεσα τους η Πρόεδρος Κατερίνα Μ. Καλογερά, η Γενική Γραμματέας Αλεξία Τσούνη, η Συντονίστρια Δικτύου Προσφύγων Ελιόνα Κούκιο και η Συντονίστρια Δικτύου Εκπαίδευσης Αναστασία Μπουρδάρα.

Η Χριστίνα Ζώνιου (Αθήνα, 1974) είναι από το 2005 μέλος του διδακτικού προσωπικού (Ε.Ε.Π.) του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, όπου διδάσκει υποκριτική και κοινωνικό θέατρο. Πραγματοποίησε θεατρικές σπουδές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο
στην Αθήνα, τη Γλασκόβη και τη Φλωρεντία. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο Π.Τ.Π.Ε. − Παν/μιο Θεσσαλίας με θέμα το Θέατρο του Καταπιεσμένου για την ενίσχυση της διαπολιτισμικής ικανότητας των εκπαιδευτικών. Εργάστηκε ως σκηνοθέτης, καθηγήτρια υποκριτικής, θεατρολόγος σε
συνεργασία με θεατρικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Τeatro della Limonaia, Teatro Verdi, Νέα Σκηνή). Εμψυχώνει εργαστήρια Θ.τ.Κ. από το 1998 στη Σκοτία, την Ιταλία και την Ελλάδα και από το 2010 είναι η βασική εμψυχώτρια της Ακτιβιστικής Ομάδας Θεάτρου του Καταπιεσμένου. Είναι ιδρυτικό μέλος της Μ.Κ.Ο. Ώσμωση − Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής και από το 2014 πρόεδρος του Δ.Σ. στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος, δραματουργός και σκηνοθέτης. Ως δραματουργός έχει συνεργαστεί με πλήθος ομάδων σε πάνω από 30 παραγωγές με έμφαση στη δραματουργία του χορού (μόνιμος συνεργάτης της ομάδας χορού Αερίτες) και την δραματουργία- διασκευή κλασσικών θεατρικών κειμένων για τη σκηνή. Ως σκηνοθέτης έχει δώσει έμφαση σε παραστάσεις που αφορούν κυρίως το νεανικό κοινό. Τα τελευταία χρόνια έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Vivid film/μετά τον αφρό (2009-10 Υοuth Theatre Festival και περιοδεία), Τζακ Θορν Ρισπέκτ (2010-11 Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, Γκαίτε Φάουστ, Σοφοκλή Αντιγόνη (2011- 2015 Θέατρο του Νέου Κόσμου). Διδάσκει δραματουργία, ιστορία θεάτρου σε δραματικές σχολές (Ωδείο Αθηνών, Πράξη 7, Δραματική σχολή Πρώτη Πράξη κτλ), θεατρική αγωγή στην Αβάθμια και Ββάθμια εκπαίδευση, εργαστήρια ενηλίκων στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και αλλού. Εχει διδάξει σε πανεπιστημιακά τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Παιδαγωγικής από το 2004 ως σήμερα. (Πάτρα, Ναύπλιο, Αθήνα, Βόλος) καθώς και σε πλήθος διεθνών οργανώσεων φοιτητικού θεάτρου. Συγγραφέας δύο εκπαιδευτικών βιβλίων για το θέατρο ως εκπαιδευτικό εργαλείο (Θέατρο- Θεατρική Αγωγή, εκδ. Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων- ΥΠΠΕΠΘ, 2007 Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης, Η Διδασκαλία της ιστορίας μέσα από το Θέατρο, εκδ. Κέδρος 2011). Έχει διοργανώσει διάφορα θεατρικά φεστιβάλ για νέους δημιουργούς και συγγραφείς (Studio Ιλίσια, Θέατρο Χώρα, Θέατρο Νέου Κόσμου) καθώς και σχολικά φεστιβάλ Θεάτρου (με το Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Η Βέρα Λάρδη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θεατρολογία και ιστορία τέχνης στην Αγγλίας και υποκριτική στην Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας κοινωνικού θεάτρου “Amate Performance”. Εργάζεται ως ηθοποιός, εκπαιδεύτρια ενηλίκων και συντονίστρια δράσεων θεάτρου στην κοινότητα (Community Theater). Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με το Φεστιβάλ Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο, τη Νέα Σκηνή, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Chanel 4. Είναι μέλος της ομάδας “Playback Ψ” ως ηθοποιός και εκπαιδεύτρια. Ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων, έχει συνεργαστεί με το περιοδικό δρόμου “Σχεδία”, το Processwork Hub, τα προγράμματα ΚΕΘΕΑ- Νόστος και Εξάντας, το Station Athens, το Θεατροδρόμιο Ναυπλίου. Έχει συνδημιουργήσει καλλιτεχνικές παρεμβάσεις που παρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε εκπαιδευτικούς (ΠΔΕ Αττικής), σε φοιτητές ΤΕΙ Αθηνών κοινωνικών λειτουργών, σε οµάδες επαγγελµατιών ως συνεχιζόµενη επιµόρφωση (ΚΕΘΕΑ, ΕΣΗΕΑ) στο Aντιρατσιστικό Φεστιβάλ Αθήνας, στην Κιβωτό του Κόσµου, στο Πολυδύναµο Κέντρο Υποστήριξης και Ενσωµάτωσης Προσφύγων και Μεταναστών του Ερυθρού Σταυρού, στο Γενικό Νοσοκοµείο Παίδων Αθηνών, στο ΠΙΚΠΑ Βούλας. Εκπαιδεύεται στο ψυχόδραμα και στην διεργασία ομάδας.

Ο Κωνσταντίνος Μαρκίδης είναι κοινωνιολόγος της εκπαίδευσης και της εργασίας. Σπούδασε κοινωνιολογία και παιδαγωγική στη Θεσσαλονίκη και το Παρίσι. Έχει διδάξει κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και εθνοδιδακτική-διαπολιτισμική εκπαίδευση σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Paris 8 και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει εργαστεί ως κοινωνικός εμπειρογνώμονας και εντεταλμένος μελετητής στο γαλλικό Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Έρευνας και άλλα πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα στη Γαλλία. Στην Ελλάδα συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Εργασίας και το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ και την οργάνωση υποστήριξης νέων ΑΡΣΙΣ, με κύρια κέντρα ενδιαφέροντος την βιωματική εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων και εργαζομένων.

Ο Στάθης Μαρκόπουλος σπούδασε στην Κρατική Ακαδημία Κουκλοθεάτρου και Εναλλακτικού Θεάτρου της Πράγας (ALD-DAMU), μαθήτευσε στο εργαστήριο και στις παραστάσεις δρόμου του θιάσου Marionetas del Matadero και έχει παρακολουθήσει διάφορα εργαστήρια (Faulty Optic, Improbable Theatre, M. Khussid, M. Meschke, B. Loungov κ.α.). Από το 1992 -οπότε γεννιέται το Κουκλοθέατρο Αγιούσαγια!- δουλεύει επαγγελματικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό με δικές του παραγωγές καθώς και σε συνεργασία με άλλους θιάσους. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, συνέδρια και εκπαιδευτικά προγράμματα γύρω από το κουκλοθέατρο. Διδάσκει σε εργαστήρια για επαγγελματίες και ερασιτέχνες, ασχολείται με σχετικές εκδόσεις και είναι ενεργό μέλος του Ελληνικού Κέντρου της Διεθνούς Ένωσης Κούκλας (UNIMA). (περισσότερα: www.ayusaya.com )

Η Γιολάντα Μαρκοπούλου- Σκηνοθέτης / ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ & Ομάδα Station Athens, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Σπούδασε Κινηματογράφο στο Boston University College of Communication απ' όπου αποφοίτησε το 2003. Ήταν βοηθός του Μιχάλη Κακογιάννη (Λυσιστράτη του Αριστοφάνη- Μέγαρο Μουσικής 2005, Κοριολανός του Ο. Σαιξπηρ- Φεστιβάλ Αθηνών 2006) και του Στάθη Λιβαθινού (Ηλίθιος του Φ. Ντοστογιέβσκη-Πειραματική Σκηνή Ε.Θ. 2007, Μασκαράτα του Μ. Λέρμοντοβ Φεστιβάλ Αθηνών 2008). Συνεργάστηκε με τους Rimini Protokoll στην έρευνα για την παράσταση Προμηθέας στην Αθήνα (Φεστιβάλ Αθηνών 2010). Το 2007 ίδρυσε την Polyplanity Productions (www.polyplanity.gr) με την οποία κάνει παραγωγές όπως την Ιλιάδα του Ομήρου (Φεστιβάλ Αθηνών 2013 και περιοδεία στο εξωτερικό, Εθνικό Θέατρο του Αμστερντάμ, Μαδρίτης, Διεθνή Φεστιβάλ στη Χιλή, τη Μέριδα, το Σιμπίου και το Μόντεαλ.) και το Γάμο του Φιγκαρο του Π. Μπομαρσαί σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συνεργάζεται με την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση αλλά και άλλους φορείς στην εκτέλεση παραγωγής. Από το 2007 επικέντρωσε την καλλιτεχνικές της δραστηριότητες στο χώρο που ονόμασε ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ (www.synergyo.gr) όπου και σκηνοθέτησε τις παραστάσεις Tejas Verdes, Νεκροί Ταξιδιώτες, Shoot get treasure repeat, Kοντρα στην Πρόοδο, ‘Εξοδος, 1911, Στο άλσος των σεμνών (Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών), το Χώμα, Ε_ΦΥΓΑ.Τα τελευταία 5 χρόνια έχει δημιουργήσει μαζί με την ΜΚΟ Αμάκα και το Συνεργείο την ομάδα θεάτρου προσφύγων Station Athens. Έχει σκηνοθετήσει επίσης τις μικρού μήκους ταινίες Maat, Πυραμίδες της Αθήνας, It’s ok my friend!, και είναι παραγωγός στην μεγάλου μήκους ταινία Μετέωρα σε σκηνοθεσία Σπύρου Σταθουλόπουλου (Επίσημη Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα Φεστιβάλ Βερολίνου 2012).

Η Σόνια Μολογούση είναι θεατρολόγος και θεατροπαιδαγωγός, απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και του University of Warwick της Μ. Βρετανίας, όπου ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές πάνω στο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει εργαστεί εθελοντικά με ομάδες παιδιών και νέων στην Ελλάδα (Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, Δρόμοι Ζωής) και το εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει, επίσης, σεμινάρια πάνω σε διάφορες δραματικές τεχνικές, τo κουκλοθέατρο και τo θέατρο στην εκπαίδευση. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2011-2014). Ως θεατροπαιδαγωγός έχει εργαστεί σε δήμους και σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2008, ενώ έχει επίσης εμψυχώσει εργαστήρια σε συνεργασία με το ΚΠΕ Καστρίου, το ΚΠΕ Μεσολογγίου-Θέρμου και τη Δ/νση Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας

Η Κατερίνα Πούτου έχει κάνει σπουδές στην Κοινωνική Εργασία και εκπαίδευση στην συμβουλευτική, το κοινωνικό σχεδιασμό και την κοινωνική ανάπτυξη. Εργάζεται επιστημονικά και επαγγελματικά στα πεδία της Κοινωνικής Πολιτικής, Κοινωνικού Σχεδιασμού, Εφαρμοσμένης Κοινωνικής Εργασίας, ειδικότερα στα πεδία των πολιτικών για τη Νεότητα και τη Παιδική Προστασία, τη Φτώχεια και το Κοινωνικό Αποκλεισμό, την Ένταξη και Επανένταξη, τα Ανθρώπινα και Κοινωνικά Δικαιώματα, την Εκπαίδευση, την Συνηγορία. Ιδρυτικό μέλος και νόμιμη εκπρόσωπος της ΑΡΣΙΣ, Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων. Ακτιβίστρια του χώρου των ανθρώπινων και κοινωνικών δικαιωμάτων.

Η Χριστίνα Φραγκιαδάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το "Θέατρο Τέχνης, Καρόλου Κούν" και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές Δραματοθεραπείας στο Ινστιτούτο Ψυχοθεραπείας μέσω θεάτρου "ΑΙΩΝ". Έχει δουλέψει στο θέατρο και τον κινηματογράφο, σε μεγάλου και μικρού μήκους κινηματογραφικές παραγωγές. Είναι μέλος της ομάδας "Ρlayback Ψ" από την σύστασή της το 2004, έως και σήμερα, σε σκηνοθεσία Λάμπρου Γιώτη με παραστάσεις σε θέατρα, σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού καθώς και σε ειδικά πλαίσια με θέμα την ψυχική υγεία, την εκπαίδευση, τη διαπολιτισμικότητα, στις φυλακές , σε συνέδρια. Διδάσκει θέατρο playback στην Εταιρεία Δραματικής Έκφρασης και Θεραπείας "Παλμός" . Έχει εργαστεί ως δραματοθεραπεύτρια με ομάδες τοξικομανών, ψυχικά ασθενών και σε ατομικές συνεδρίες. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας "Amate performance" που δραστηριοποιείτε στο κοινωνικό θέατρο. Εκπαιδεύεται στην Συστημική - Οικογενειακή θεραπεία στο Συστημικό Κέντρο Εκπαίδευσης και Ψυχοθεραπείας "ΣΚΕΨΥΣ".

Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. με Μaster στο Εφαρμοσμένο Δράμα (Θέατρο-Εκπαίδευση-Κοινωνική Παρέμβαση). Ως θεατροπαιδαγωγός και εμψυχώτρια έχει δουλέψει με μια μεγάλη γκάμα ομάδων, με διαφορετικές ηλικιακές, μαθησιακές, κοινωνικές, σωματικές και άλλες ιδιαιτερότητες, στα πλαίσια πολύ διαφορετικών δομών της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης. Εργάζεται επίσης ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών γύρω από τη βιωματική μάθηση και τις δυνατότητες χρήσης του θεάτρου στη διδασκαλία οποιουδήποτε διδακτικού αντικειμένου. Επιμορφώνεται τακτικά στη θεατροπαιδαγωγική και την εκπαίδευση γενικότερα (εκπαίδευση ενηλίκων, ειδική αγωγή κτλ) και έχει παρουσιάσει τη δουλειά της με ανακοινώσεις και βιωματικά εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες, συνδιασκέψεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, Βραζιλία). Τον Ιούλιο του 2014 επιλέχτηκε από την ActionAid στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Send my friend to School, για να ταξιδέψει με άλλους 7 εκπαιδευτικούς στη Ρουάντα. Διετέλεσε Γενική Γραμματέας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2011-14). Για λογαριασμό του Δικτύου δημιούργησε και υλοποιεί από το 2007 το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα «Εσύ όπως κι Εγώ – εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο» σε δεκάδες σχολεία της ανατολικής Αττικής, συμπεράσματα και εκπαιδευτικό υλικό του οποίου συνέγραψε στο ομότιτλο βιβλίο. Είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού ‘εκπαίδευση & θέατρο’ από το 2000.

Ο Βασίλης Ψύλλας σπούδασε στο τμήμα Φιλολογίας Αθηνών, καθώς στηΔραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών.Παρακολούθησε σεμινάρια Υποκριτικής, αλλά και Παιδαγωγικής του Θεάτρου (Δίκτυο κ.α.). Ως φιλόλογος διδάσκει 10 χρόνια μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Ως ηθοποιός έχει πάρει μέρος σε αρκετές παραστάσεις («Ταρτούφος», «Γλάρος», «Αναζητώντας το χαμένο χρόνο», «Το κιβώτιο» κ.α.), ταινίες μικρού μήκους αλλά και στις τελετές Αφής και Παράδοσης τηςολυμπιακής φλόγας (2012-13). Ως θεατροπαιδαγωγός, συμμετέχει σε διαδραστικές παραστάσεις και βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα για νηπιαγωγεία και δημοτικά. Μετέφρασε την «Αντιγόνη» (εφηβική παράσταση του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, 2014-16) που συνοδεύεται από θεατροπαιδαγωγικές δράσειςστα σχολεία. Το 2013ίδρυσε και πραγματοποιεί ανά την Αττική, τα εργαστήρια «Corpus.Vox.Drama.» για εφήβους και ενήλικες που αφορούν στην γνωριμία και την αφύπνιση των εκφραστικών μέσων έχοντας ως βασικό άξονα το σώμα. Από το 2005 είναι στέλεχος (ομαδάρχης, κοινοτάρχης, τομεάρχης, εμψυχωτής θεατρικών δράσεων) στις παιδικές κατασκηνώσεις «Διόνυσος» της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος.

Print