2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 2/12/2017 9:00 πμ - 7:00 μμ Export event
Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

Αθήνα, 2/12/2017, Το πρόγραμμα της ημερίδας

2008_11_27Afisa-pagkosmia-iΠαγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017»
Ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη

Ημερίδα
Βιωματικά Εργαστήρια - Εισηγήσεις

Αθήνα, Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

Ώρες: 9:00 - 18:45

στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας (οδός Τσόχα, μετρό «Αμπελόκηποι»)

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου. Στη σημερινή κρίσιμη κατάσταση, όπου ο ρόλος του πολίτη είναι ουσιαστικός και αναγκαίος, πιστεύουμε ότι το Θέατρο μπορεί με βιωματικές τεχνικές και προσεγγίσεις να διαμορφώσει τις συνθήκες  τόσο για την  ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα όσο και για την γενικότερη ενεργοποίησή τους.

Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα  "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

 

Στην Αθήνα  το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει Ημερίδα το ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017 που περιλαμβάνει  βιωματικά εργαστήρια σε ομάδες, εισηγήσεις και συζήτηση σε ολομέλεια και παράσταση θεάτρου φόρουμ. 
Είσοδος ελεύθερη
Οι εγγραφές στα βιωματικά Εργαστήρια θα γίνουν κατά την προσέλευση 09.00π.μ-09.30π.μ με σειρά προσέλευσης.

 

Τα βιωματικά Εργαστήρια (9.30π.μ-1.30μ.μ) εμψυχώνουν οι:
Στέλιος Βγαγκές
-εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιούΘανάσης Ζερίτης-θεατρολόγος, ηθοποιός, Γεωργία Μαυραγάνη-σκηνοθέτης, Αναστασία Μπασσά-ηθοποιός, σκηνοθέτης , θεατρολόγος, Κωνσταντίνος Μυλώνης- ηθοποιός, εκπαιδευτής θεάτρου, θεατρολόγος, Αριστέα Σταφυλαράκη-θεατρολόγος, ηθοποιός, Χριστίνα Φραγκιαδάκη-δραματοθεραπεύτρια, ηθοποιός, 

 

Η ολομέλεια (2.00μ.μ-4.00μ.μ) περιλαμβάνει τις παρακάτω εισηγήσεις-παρουσιάσεις : 

·        Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτης: “Ο Δημήτρης Σεϊτάνης και το Θέατρο Νέων”, αναφορά στη ζωή και το έργο του

·      Χαρά Τσουκαλά,  εκπαιδευτικός, Πρόεδρος ΔΣ Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & Μπέττυ Γιαννούλη, εκπαιδευτικός, Αντιπρόεδρος ΔΣ Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση: «Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Μπροστά στις νέες προκλήσεις»

·      Νάσια Χολέβα, θεατροπαιδαγωγός: "Το πρόγραμμα ‘’κι αν ήσουν εσύ;’’- μπροστά στις νέες προκλήσεις"

·      Εύη Τρούκη, Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας "Μειονοτική, Διαπολιτισμική και Ομογενειακή Εκπαίδευση, Σχολεία Φυλακών" : “Η σχολική κανονικότητα αντίβαρο στην αβεβαιότητα των παιδιών προσφύγων- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού εντός και εκτός των Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων”

·      Κωστής Παπαϊωάννου, εκπαιδευτικός, τέως  Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: «Δημοκρατικό σχολείο, αυριανοί ενεργοί πολίτες»

·      Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτης: «Αναζητώντας την ταυτότητα του ενεργού καλλιτέχνη»

Έχουν κληθεί για παρεμβάσεις  ο Γιώργος Μόσχος Συνήγορος του Παιδιού, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος Καλλιτεχνικός Διευθυντής Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, ο Παύλος Χαραμής αντιπρόεδρος ΙΕΠ, η Μυρσίνη Ζορμπά Πρόεδρος του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες
 

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΕΑΤΡΟΥ ΦΟΡΟΥΜ (04.30μ.μ-06.30μ.μ, ελεύθερη είσοδος)

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Μια παράσταση θεάτρου φόρουμ - θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για την αλληλεγγύη και την αντιμετώπιση της ξενοφοβίας και του ρατσιστικού λόγου. Το κοινό θα κληθεί να πάρει μέρος με προτάσεις για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων στην σχολική κοινότητα.
Παραγωγή: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο του προγράμματος “κι αν ήσουν εσύ;”.
Παίρνουν μέρος: Νάσια Χολέβα (εμψύχωση-τζόκερ), Παντελής Ζαφειρίου, Μαριλία Μερσινιάδη, ​Δέσποινα Μιτσιάλη, Νικολέττα Δημοπούλου

 

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

9.00π.μ.-9.30π.μ Προσέλευση-Εγγραφές Εργαστηρίων-Καφές
9.30π.μ.-1.30μ.μ Εργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)
1.30μ.μ.-2.00μ.μ Διάλειμμα-Ελαφρύ γεύμα
2.00μ.μ.-4.00μ.μ. “Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017: ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη” - Εισηγήσεις-Παρουσιάσεις-Συζήτηση (Ολομέλεια- στην αίθουσα εκδηλώσεων)
4.00μ.μ.-4.30μ.μ. Διάλειμμα-Καφές
4.30μ.μ.-6.30μ.μ. Παράσταση Θεάτρου Φόρουμ “η πολύχρωμη μετανάστευση της Πεταλούδας”
6.30μ.μ.-6.45μ.μ. Κλείσιμο-Παραλαβή Βεβαιώσεων


 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 9.30π.μ-1.30μ.μ
(ο αριθμός συμμετεχόντων στα εργαστήρια είναι περιορισμένος.
Δηλώσεις συμμετοχής κατά την άφιξη 09.00π.μ-9.30π.μ με σειρά προτεραιότητας)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:
Κωνσταντίνος Μυλώνης , ηθοποιός, εκπαιδευτής θεάτρου, θεατρολόγος,
Αναστασία Μπασσά, ηθοποιός, σκηνοθέτης , θεατρολόγος
«H  συμβολή  των  λαϊκών  παραδοσιακών δρώμενων στη διαμόρφωση της ταυτότητας του νέου πολίτη».

Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες μέσα από την εμπλοκή τους στα δρώμενα (τα όποια μπορούν να προτείνουν οι ίδιοι από τους τόπους καταγωγής τους,  θα βοηθηθούν να συνειδητοποιήσουν  πως τα παραδοσιακά δρώμενα συνέβαλλαν  και συμβάλλουν στη σύσφιξη  των σχέσεων μεταξύ των πολιτών σε όλα τα επίπεδα.  Στο τέλος θα συζητήσουμε τρόπους αξιοποίησης υλικού καθώς και εφαρμογές μέσα στην τάξη. Λόγω των βιωματικών εφαρμογών οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι άνετα ντυμένοι καθώς θα εμπλακούν σε δράσεις σωματικής έκφρασης, ρυθμού και κίνησης.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:

Χριστίνα Φραγκιαδάκη,  δραματοθεραπεύτρια, ηθοποιός

«Εγώ ο Πολίτης: Μια Δραματοθεραπευτική Ματιά»

Περιγραφή: Με αφορμή το έργο “Ο Μπήντερμαν και οι Εμπρηστές”, ο Μαξ Φρις μας θέτει το ερώτημα : Μπορούμε να είμαστε ασφαλείς στο σπίτι μας, αγνοώντας ό,τι συμβαίνει γύρω μας στον κόσμο; Σε αυτό το βιωματικό εργαστήριο θα διερευνήσουμε με όχημα τη δραματοθεραπεία,  τη δική μας θέση απέναντι στο «κακό», όποιο και να είναι αυτό: είτε πρόκειται για την καταστροφή του περιβάλλοντος, τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας, τη βία που διαπράττεται απέναντι στο λαό του Ιράκ, τους πρόσφυγες που ζητούν άσυλο και ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης, είτε κάτι από τη δική μας προσωπική ιστορία. Θα εξερευνήσουμε τον ατομικό μας χώρο και τι χωράει, τον ρόλο μας ως πολίτες, τα θέλω και τα μπορώ μας.

 Οι συμμετέχοντες καλούνται να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια ώστε να μπορούν να κινηθούν με άνεση στο χώρο.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3:
Θανάσης Ζερίτης θεατρολόγος, ηθοποιός

Αριστέα Σταφυλαράκη θεατρολόγος, ηθοποιός

«Κάθε ιστορία - μία παράσταση»

Περιγραφή: Μπορώ να κάνω μια ιστορία που μου αρέσει θεατρική παράσταση; Ποια είναι τα βασικά συστατικά της κάθε ιστορίας; Πώς μπορώ να επικοινωνήσω ένα αφηγηματικό κείμενο χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του θεάτρου; Στο εργαστήριο αυτό θα δούμε τρόπους προσέγγισης μη θεατρικών κειμένων με στόχο την σκηνική τους αναπαράσταση. Με  παραδείγματα από τις τελευταίες δουλειές της θεατρικής ομάδας 4Frontal αλλά και άλλο υλικό, θα εξετάσουμε τρόπους διαχείρισης  ενός λογοτεχνικού κειμένου. Θα προσπαθήσουμε να αναζητήσουμε την ουσία των κειμένων, τους λόγους που ένα συγκεκριμένο κείμενο πιστεύουμε ότι θα ήταν ενδιαφέρον να «ανέβει» στην σκηνή και φυσικά τους τρόπους που μπορεί αυτό να το γίνει εφικτό.   Οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν μια μικρή παρουσίαση με βάση τις πρακτικές που θα αναζητήσουμε πάνω σε κείμενα που είτε άμεσα είτε έμμεσα διερωτώνται για τη θέση του ανθρώπου μέσα στην πολιτεία.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4:
Γεωργία Μαυραγάνη, σκηνοθέτης
«Εθνικός ύμνος-τώρα»
Περιγραφή: Με υλικό τους πρώτους στίχους του εθνικού μας ύμνου, ένας “χορός” πολιτών θα προσπαθήσει να βρει και να αρθρώσει τη θέση του στο σήμερα . Στο εργαστήρι μας θα έχουμε την ευκαιρία να ψηλαφίσουμε τρόπους δημιουργίας του θεατρικού ποιητικού ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιώντας τις απλές τεχνικές της συνέντευξης, της αφήγησης και της αναπαράστασης.

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: 
Στέλιος Βγαγκές, εμψυχωτής  θεατρικού παιχνιδιού 
« Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος να ΄ν’ ήμερος να ΄ναι  άκακος » (Οδυσσέας  Ελύτης) 
Περιγραφή: Ένα  εργαστήρι  αξιακής ευαισθητοποίησης μέσα από παιχνίδια, αντικείμενα, προβολές,  κείμενα, σκηνικούς αυτοσχεδιασμούς ,παραγωγή γραπτού λόγου. Για να αναλογιστούμε ποιες είναι οι πιο σημαντικές έννοιες στη ζωή μας, οι πιο  σημαντικές αξίες στη ζωή μας  που έχουν τις ρίζες τους στην ανθρώπινη φύση. Σεβασμός , ελευθερία, δικαιοσύνη αξίες που συνδέονται και αλληλοσυμπληρώνονται για να μας οδηγήσουν στην αρμονική συμβίωση, δηλαδή στην Ειρήνη. Ειρήνη δεν είναι μόνο η απουσία πολέμου ή συγκρούσεων. Η ειρήνη είναι η βάση μιας πολιτισμένης κοινωνίας. Αν όλοι στον κόσμο ήταν ειρηνικοί, αυτός θα ήταν ένας ειρηνικός κόσμος. Ειρήνη είναι η εσωτερική γαλήνη. Η ειρήνη ξεκινά από μέσα μας. Η ειρήνη αποτελείται από θετικές σκέψεις, αγνά συναισθήματα και καλές ευχές.

 

____________________________________________________________

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Αθήνας
Οργανωτική επιτροπή: Μαρία Μπαρέλου, Δέσποινα Μητσιάλη, Αναστασία Νικηταρά, Λουίζα Νικολάου, Χαρά Τσουκαλά, Ηρώ Ποταμούση.
ΠΛΗΡ.www.TheatroEdu.gr

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ ΕΜΨΥΨΩΤΩΝ-ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ (αλφαβητική σειρά)

Ο Στέλιος  Βγαγκές είναι δάσκαλος - εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού. Υπηρετεί στο 15ο Δημ.Σχ. Καλλιθέας και εφαρμόζει το Θεατρικό Παιχνίδι στη εκπαιδευτική διαδικασία. Συμμετέχει ως επιμορφωτής σε σεμινάρια που οργανώνουν Πανεπιστήμια, Σχολικοί σύμβουλοι, ,Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Δημοτικοί και Πολιτιστικοί φορείς. Συμμετείχε στην επιμόρφωση δασκάλων και στο σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» (1995 – 2003). Είναι μέλος του «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» και εισηγητής σε διοργανώσεις του  φορέα. Έχει συγγραφικό έργο σε εκπαιδευτικά περιοδικά και βιβλία. Ήταν μέλος της ομάδας σχεδιασμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αισθητικής αγωγής στα 800 Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο πρόγραμμα του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΟΕΠΕΚ)- Στο πρόγραμμα αυτό, ήταν επίσης και ο βασικός εισηγητής  του εισαγωγικού σεμιναρίου επιμορφωτών της Θεατρικής Αγωγής. Ως εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Διαπολιτισμικής Αγωγής (ΚΕ.Δ.Α) της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α υπήρξε Επιμορφωτής της Θεατρικής Αγωγής Εκπαιδευτικών στα προγράμματα «Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο – για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση» και «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά».Είναι ιδρυτικό στέλεχος του Εργαστηρίου Πολιτιστικής Εκπαίδευσης «ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ»  όπου εμψυχώνει ομάδες παιδιών και ενηλίκων.  

Η Μπέττυ Γιαννούλη είναι κοινωνιολόγος, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός, διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο πεδίο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων για παιδιά και νέους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών,καθώς και στην διοργάνωση διεθνών συνεδρίων για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη θεωρία και την πράξη του Θεάτρου ως εργαλείου μάθησης, πολιτισμικής δράσης και κοινωνικής παρέμβασης.Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και έχει δημοσιεύσει σχετικά άρθρα σε πρακτικά συνεδρίων και επιστημονικά περιοδικά. Είναι ιδρυτικό μέλος της επιστημονικής ένωσης Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, της οποίας διετέλεσε πρόεδρος το διάστημα 2008-2011. Από το 2017 είναι αντιπρόεδρος της ένωσης. Από το 1989 μέχρι πρόσφατα υπηρέτησε ως εκπαιδευτικός στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου ανέλαβε και διευθυντικά καθήκοντα. Από τον Νοέμβριο του 2017 ανέλαβε θέση διδάσκουσας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών - τμήμα ΤΕΑΠΗ.

Ο Θανάσης Ζερίτης είναι τελειόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Αθήνας ενώ αποφοίτησε από την Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών το 2011.Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας 4Frontal. Από τότε έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις “Οικογένεια Μπες-Βγες” (2015-16-17) "Η Αύξηση" (2014), συν-σκηνοθετήσει ενώ συμμετείχε και ως ηθοποιός στις παραστάσεις "Υμπύ Τύραννος" (2012), "Σσς..κάποιος έρχεται"(2012), "Spring X-press"(2013) ‘’Είσαι ένα κτήνος Βίσκοβιτς’’ (2016). Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις της 4Frontal  "Βόυτσεκ" (2014-15) (σκην. Σ. Γιαννουλάδης, Κ. Γιαννοπούλου), "Όλα τα μανιτάρια τρώγονται [αν και ορισμένα μόνο μια φορά]" (2015), "Ο Μουνής" (2013-14-15) (σκην. Παντελής Δεντάκης), καθώς και στις εφηβικές παραστάσεις της ομάδας, "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας ...γιατί τα πάντα είναι πιθανά", "Φάουστ ...εγώ μέσα στον κόσμο που ζω" και "Αντιγόνη" (σκην. Τζωρτζίνα Κακουδάκη) στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Εκτός της ομάδας έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες  Αδάμου, Σαρακατσάνης , Γερογιάννη, Κιτσοπούλου, Καραζήσης κ.ά. Το 2016 συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά και γονείς «Πες το με ένα παραμύθι» της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών ενώ αυτή την περίοδο συνεργάζεται ξανά με την Στέγη στο πρόγραμμα Onassis Youth Festival με παιδία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και σκηνοθέτης. Από το 2009 σκηνοθετεί παραστάσεις για νέους: Μετά τον Αφρό (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, Γκαίτε Φάουστ, Σοφοκλή Αντιγόνη, Aριστοφάνη Νεφέλες (Οκτώβριος 2016 και εξής στο Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πάνω από 30 παραστάσεις θεάτρου και χορού. ΄Εχει διδάξει  «Διδακτική του Θεάτρου» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας, «Εμψύχωση κούκλας στο Νηπιαγωγείο» στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης  Βόλου και το Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεατρική Αγωγή στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/ Λύκειο Γέρακα, το ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού καθώς και σε πλήθος δημόσιων οργανισμών εκπαίδευσης ενηλίκων και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου (με τελευταίο το πρόγραμμα της ΄Υπατης Αρμοστείας και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για την ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα). ΄Εχει διδάξει αισθητική και δραματουργία κινηματογράφου στο ΙΕΚ Ακμή (2006-2011) και σε διάφορους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ενώ από το 2014 συμμετέχει στην εκπαιδευτική ομάδα του Pitching Lab του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Διδάσκει Ιστορία και Δραματουργία Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη δραματική σχολή Πράξη Επτά. Έχει  διευθύνει βιωματικά θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θέατρου σε Βέλγιο, Λιθουανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο, Μεξικό, Μεγάλη Βρετανία, κ.ά.  Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» (ΙΔΕΚΕ 2007) και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης» (εκδ. Κέδρος, 2011). Έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Σχολείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική/Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του ΙΕΠ (2015).  Έχει διοργανώσει πλήθος φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα. Από τον Απρίλιο 2016 είναι υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. 

Η Γεωργία Μαυραγάνη γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1978 και από το 2001 ζει στην Αθήνα. Σπούδασε παιδαγωγικά στη Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Πατρών και θέατρο στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο διάστημα 2000-2004, συνεργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη με πολλούς σημαντικούς Έλληνες θεατρικούς σκηνοθέτες (Γιάννης Χουβαρδάς, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Γιάννης Μόσχος, Βίκυ Γεωργιάδη, Θοδωρής Γκόνης). Από το 2004 έχει σκηνοθετήσει, μεταξύ άλλων, τις παραστάσεις: «Γκιακ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου (Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος),»Οι αναστατώσεις του οικότροφου Τέρλες» του Ρόμπερτ Μουζίλ (Θέατρο Πόρτα), «Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι», του Τέννεσι Ουίλιαμς, «Από πρώτο χέρι», μια παράσταση για τα καπνά (Μικρό θέατρο Αγρινίου , Θησείον, BIOS) κ.α 

Η Αναστασία Μπασσά είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης, θεατρολόγος. Σπουδές Απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με άριστα. Απόφοιτος (1981) της δραματικής σχολής του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου του Λεωνίδα Τριβιζά. Μαθήματα σωματικής έκφρασης και αυτοσχεδιασμού στο American Center (τμήμα του Actors Studio) στο Παρίσι. Μαθήματα πρωτόγονου χορού, σωματικής έκφρασης και αυτοσχεδιασμού σε σεμινάρια διοργανωμένα στο χώρο της Cite Universitaire στο Παρίσι. Φοίτηση επί οκτώ έτη στο Απολλώνιο & στο Εθνικό Ωδείο στο τμήμα φωνητικής. Μαθήματα σύγχρονου χορού στη σχολή της Ραλλούς Μάνου καθώς & σε διάφορα σεμινάρια.  Ως ηθοποιός (1980)στην παράσταση του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου ‘’Επτά επί Θήβας’’ του Αισχύλου. Ως ηθοποιός (1982) στην ίδια παράσταση σε σκηνοθεσία Γιάννη Τσαρούχη. Συνεργασίες με διάφορους εταιρικούς θιάσους σε ΔΗΠΕΘΕ. Συμμετοχές σε παραστάσεις του εμπορικού θεάτρου. Συμμετοχή στα εργαστήρια του Γ’ προγράμματος (φωνητικά & αυτοσχεδιασμοί) πάνω σε έργα σύγχρονης μουσικής καθώς και σε μελέτες πάνω στην αρχαία ελληνική κλίμακα. Συνεργασία στο Γ’ πρόγραμμα με τον Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλο στη παραγωγή ποίησης & μουσικής. Συμμετοχή στην δισκογραφία (ερμηνεία κυρίως τραγουδιών τζαζ) καθώς και φωνητικά στο δίσκο του Λ. Μαχαιρίτσα (Διδυμότειχο μπλουζ ). Διδασκαλίας υποκριτικής και αυτοσχεδιασμού στο Πνευματικό κέντρο Αγίων Αναργύρων. Θεατρικό παιχνίδι σε δημοτικά και διδασκαλία θεατρικής παιδείας σε γυμνάσια σε συνεργασία με τον δήμο Αγίων Αναργύρων. Διδασκαλία θεατρικής παιδείας επί τρία έτη στο Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο Ν. Φιλαδέλφεια και σε πολιτιστικά σεμινάρια της ΕΟΚ στις περιοχές Αιγάλεω & Ν. Φιλαδέλφειας καθώς και σε συνεργασία με τη Νομαρχία Δυτικής Αττικής σε προγράμματα για νέους και σε ειδικά προγράμματα για ρομά.   Από το 2010 αναπληρώτρια σε Δημοτικά Σχολεία για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. 

Ο Κωνσταντίνος Μυλώνης είναι ηθοποιός, εκπαιδευτής θεάτρου, θεατρολόγος. Σπουδές στην Ανώτερη σχολή Δραματικής Τέχνης  «Σύγχρονο θέατρο Αθήνας», στην Καλών Τεχνών του Τμήματος Θεατρικών σπουδών στο Ναύπλιο, στην Κ.Σ.Ο.Τ  και μουσικής στο Ωδείο Αθηνών. Υπότροφος του Ελληνικού φεστιβάλ Αθηνών (2008-Τραγικό ακουστικό προσωπείο) και της Ακαδημία Εθνικού Θεάτρου(2009).  Συνεργάστηκε ως ηθοποιός με το Εθνικό Θέατρο, Κ.Θ.Β.Ε, Ελληνικό Φεστιβάλ,  Εκπαιδευτική ραδιοτηλεόραση, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας – Ιωαννίνων και Αγρινίου, Θέατρο Έρευνας, Οργανισμός Ελληνικού Θεάτρου «Αριστοφάνης» Εταιρία θεάτρου «Πράσσειν Αλόγα, Ελληνική Θεαμάτων, Εθνική Λυρική Σκηνή, Ε.Λ.Θ.Ε.Α, θεατρικοί Διάλογοι. Με  τους σκηνοθέτες: Νίκο Κούνδουρο, Δημήτρη Ποταμίτη, Γιάννη Ιορδανίδη, Εμμανουέλλα Καποκάκη,  Θύμιο Καρακατσάνη,  G. Gregory , Ούνκοβσκι Σλόμπονταν, Θέμη Μουμουλίδη, Κωνσταντίνο Αρβανητάκη,  Χριστόφορο Χριστοφή,  Τάκη Χρυσικάκο, Σταμάτη Φασουλή, Έρση Πίττα, Νικήτα Τσακίρογλου. Διδασκαλία Υποκριτικής-αυτοσχεδιασμού-Αγωγή του λόγου-Θεατρικής αγωγής  σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε εργαστήρια ενηλίκων καθώς και σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα.

Ο Κωστής Παπαϊωάννου ήταν Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων από τον Μάρτιο 2015 ως τον Νοέμβριο 2016 οπότε και παραιτήθηκε. Ήταν επίσης Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας. Από το 2006 ως το 2015 εκλεγόταν Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Πρωτοστάτησε στη σύσταση του Δικτύου Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας που αναγνωρίζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως best practice για την καταπολέμηση της ρατσιστικής βίας. Ανήκει στη συντονιστική ομάδα του Παρατηρητηρίου για τη Δίκη της Χρυσής Αυγής / Golden Dawn Watch. Παλιότερα ήταν για χρόνια Πρόεδρος του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας και μέλος ΔΣ της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη. Διδάσκει ως φιλόλογος στην Ελληνογαλλική Σχολή Αγίας Παρασκευής. Από τις εκδόσεις Μεταίχμιο κυκλοφορεί το βιβλίο του «Τα καθαρά χέρια της Χρυσής Αυγής: Ασκήσεις ναζιστικής καθαρότητας». Από την Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου κυκλοφορεί η μπροσούρα του «Ας μιλήσουμε καθαρά για την Ακροδεξιά».

Η Αριστέα Σταφυλαράκη είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2008) και της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών (2011). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας 4Frontal. Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις “Σοφία Λασκαρίδου: Μια αγάπη μεγάλη” (σκην. Παντελής Δεντάκης, θέατρο 104, 2017) “Ποιο σώμα;” (σκην. Μενέλαος Καραντζας, Θέατρο Αγγελων Βήμα, Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2016), “Οικογένεια Μπες-Βγες” (σκην. Θανάσης Ζερίτης, θέατρο 104, 2015-‘16-‘17), “Όλα τα μανιτάρια τρώγονται [αν και ορισμένα μόνο μία φορα]” (σκην. Παντελής Δεντάκης, Θέατρο του Νέου κόσμου, 2015), “Ο Μουνής” (σκην. Παντελής Δεντάκης, Θεατρο του Νέου Κόσμου, 2013-’14-‘15), “Βάτραχοι Αριστοφάνη – Ο kyklos ensemble συναντά το θέατρο”, παρουσίαση των χορικών του έργου σε μουσική Γιάννη Χρήστου (διδασκαλία Φίλιππος Τσαλαχούρης, 2013)κ.α. Συμμετείχε ως Ιέρεια στην Τελετή Αφής και Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας (Χειμερινοί αγώνες, PyeongChang 2018). Την περίοδο 2012-2016 ασχολήθηκε με το εφηβικό θέατρο παρουσιάζοντας παραστάσεις σε σχολεία αλλά και σε άλλους, μη θεατρικούς, χώρους σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό/ σκηνοθέτη Τζωρτζίνα Κακουδάκη και το θέατρο του Νέου Κόσμου. Το 2016 συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά και γονείς «Πες το με ένα παραμύθι» της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών ενώ αυτή την περίοδο συνεργάζεται ξανά με την Στέγη στο πρόγραμμα Onassis Youth Festival με παιδία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η Εύη Τρούκη ανήκει στο μόνιμο προσωπικό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Συντονίστρια της Επιστημονικής Μονάδας «Μειονοτική, Διαπολιτισμική και Ομογενειακή Εκπαίδευση, Σχολεία Φυλακών». Σπούδασε Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία στο ΕΚΠΑ και έχει διδακτορικό δίπλωμα στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία. Εξειδικεύεται στην ανάλυση της επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία με έμφαση στη συνεργατική μάθηση.  Από το 1998 έχει ερευνητικό, συγγραφικό και επιμορφωτικό έργο σε θέματα εκπαιδευτικής καινοτομίας και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Είναι ιδρυτικό στέλεχος της Ένωσης Ελλήνων Παιδαγωγών και ειδική σύμβουλος καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Η Χαρά Τσουκαλά είναι απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), τμήμα Οικονομικής Επιστήμης, του Deree College, BA in Economics και του Univercity of Kent (UK), Master of Arts in Economics. Επίσης έχει τίτλο σπουδών στα Παιδαγωγικά από την σχολή ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ. Μέχρι τον Ιούνιο του 2014 υπηρέτησε στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ως καθηγήτρια σε Δημόσια Γενικά Λύκεια. Υπήρξε Ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση' (1998) και συμμετείχε σε δεκάδες βιωματικά θεατρικά εργαστήρια, στις Διεθνείς Συνδιασκέψεις και στις Καλοκαιρινές Κατασκηνώσεις που αυτό οργάνωσε. Συμμετείχε στο Πρόγραμμα «Τεχνικές Θεάτρου και το διαπολιτισμικό σχολικό περιβάλλον» Αθήνα-Λονδίνο (1999) με εργαστήρια (drama education, theatre training) στο Central School of Speech and Drama (Λονδίνο). Υπήρξε εμψυχώτρια της θεατρικής ομάδας του Γενικού Λυκείου Βουλιαγμένης( 1997- 2014): σκηνοθεσία/παραγωγή 16 θεατρικών παραστάσεων, συμμετοχή στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Μαθητικούς Αγώνες με δύο πρώτα βραβεία (2005, 2006), οργάνωση/εμψύχωση εργαστηρίων (2003- 2014) και δρώμενου «Ο φόβος για τον Άλλο» με συμμετοχή μαθητών από Ελλάδα και Σουηδία (παρουσίαση το 2008, στην 6η Διεθνή Συνδιάσκεψη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση), σκηνοθεσία δρώμενου «Μονόλογοι από τη Γάζα» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 17/10/2010). Επίσης, εμψύχωσε θεατρικό εργαστήριο στο σχολείο των φυλακών Κορυδαλλού ( 2010).Κατά την διάρκεια του Αυγούστου, από το 2003 έως το 2014, έκανε θέατρο( εργαστήρια και παράσταση) για παιδιά από 5-14 ετών στο χωριό Κορυφή στην Δυτική Μακεδονία. Τον Ιούνιο του 2015 συμμετείχε για μία εβδομάδα στο θεατρικό σεμινάριο "Social ARTpreneurship for Innovative Solutions", στην Βαρκελώνη. Από τον Σεπτέμβριο του 2015, έως και τον Σεπτέμβριο του 2017 ήταν συντονίστρια του Γραφείου Αθήνας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Επίσης ήταν συντονίστρια της Δράσης «Μονόλογοι από το Αιγαίο»( Απρίλιος 2016- Δεκέμβριος 2016), του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και επιμελήθηκε την ομώνυμη έκδοση (Ελληνικά και Αγγλικά). Συμμετείχε ως εμψυχώτρια στο πρόγραμμα του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση «Ρόλοι στη ζωή- ρόλοι στο θέατρο»/ Εργαστήριο Θεάτρου στο ΣΔΕ των Φυλακών Κορυδαλλού(25 δίωρα βιωματικά εργαστήρια) από τον Ιανουάριο 2017 έως και τον Ιούνιο 2017. Από τον Απρίλιο του 2017 είναι Πρόεδρος του ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Η Χριστίνα Φραγκιαδάκη είναι δραματοθεραπεύτρια, ηθοποιός. Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και θεραπεία οικογένειας στο Συστημικό Κέντρο Εκπαίδευσης και Ψυχοθεραπείας “ΣΚΕΨΥΣ”, μεταπτυχιακές σπουδές στη Δραματοθεραπεία στο Ινστιτούτο Ψυχοθεραπείας μέσω θεάτρου "ΑΙΩΝ και εκπαιδεύτηκε στις Βασικές Αρχές Διεργασίας Ομάδας, στο Processwork Hub. Έχει αποφοιτήσει από το “Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν” και ολοκληρώνει το B.Sc (Hons) στη Ψυχολογία στο Canterbury Christ Church University. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια, με εργαστήρια και ομιλίες, σε αρκετά συνέδρια και ημερίδες. Δούλεψε στο θέατρο και στον κινηματογράφο σε μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες και είναι μέλος της ομάδας "Ρlayback Ψ" από την σύστασή της το 2004 έως και σήμερα, με παραστάσεις σε Θέατρα, φεστιβάλ Θεάτρου, σε συνέδρια, σεμινάρια και ειδικά πλαίσια, σε σκηνοθεσία Λάμπρου Γιώτη. Εργάζεται ιδιωτικά σε συνεδρίες ατομικές, ζεύγους και οικογένειας. Ασχολείται με βιωματικές επιμορφώσεις ενηλίκων μέσω θεατρικών τεχνικών και συμμετοχικού θεάτρου, συντονίζει ομάδες Δραματοθεραπείας στο Κέντρο Έκφρασης και Θεραπείας “Παλμός” και διοργανώνει βιωματικά εργαστήρια και εκπαιδεύσεις στη Δραματοθεραπεία και το θέατρο Playback. 

Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. & κατέχει ΜΑ στην Εφαρμοσμένο Θέατρο (Θέατρο-Εκπαίδευση-Κοινωνική Παρέμβαση). Δουλεύει με ομάδες με διαφορετικές ηλικιακές, μαθησιακές, σωματικές & άλλες ιδιαιτερότητες, στην τυπική και τη μη τυπική εκπαίδευση, και επιμορφώνει εκπαιδευτικούς στη χρήση του θεάτρου στη διδασκαλία. Έχει συγγράψει σε ατομικές και συλλογικές εκδόσεις εκπαιδευτικό υλικό που προέκυψε από την υλοποίηση προγραμμάτων, στα οποία συμμετείχε στο σχεδιασμό ή/και την υλοποίηση: Εσύ όπως κι Εγώ & YouthDOCs (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση), Send my friend to school: υπόθεση Ρουάντα (Action Aid Hellas), ΣΥΜΒΙΩΣΗ (UNHCR Greece). Συμμετείχε σε ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΙΕΠ για τη δημιουργία ΑΠΣ για το Νέο Σχολείο (τέχνες και πολιτισμός).  Έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομάδες εργασίας του Δικτύου (Δ.Σ., διεθνείς σχέσεις, ομάδα προγραμμάτων, Περιοδικό ‘εκπαίδευση & θέατρο’ κ.ά.). Το 2015 δημιούργησε το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» σε συνεργασία με το Νίκο Γκόβα, και σήμερα διατελεί επιμορφώτρια, Σύμβουλος του προγράμματος & Συντονίστρια Επιμορφωτικών του Δράσεων.


Συνεργασία: 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Αθήνας

 

Print